Loukkaavin/noloin/huvittavin lahja, jonka olet saanut?
Täällä on nyt ollut parikin ketjua siitä, miten omituisia lahjoja ihmiset ovat saaneet. Unohdetaan nyt hetkeksi se, ettei lahjahevosen suuhun saa kurkkia, mikä siis on sellainen saamasi lahja, joka on saanut itsesi suuttumaan tai hämmästymään oikein kunnolla?
Meidän perheelle on annettu:
-Pojalle ristiäislahjaksi vaaleanpunaiset lakanat
-Häälahjaksi kaksi numeroa liian pieni T-paita
-Mieheltä minulle solvaussanakirja syntymäpäivälahjaksi ekana yhteisenä syntymäpäivänä, kun odotin jotain romanttista..
Kommentit (115)
sellaiset lehtitilauksen kaupnpäällis-korut.
Muoviset (muka metalliset) ja aivan helvetin rumat.
Mies antoi siskolleen kummeli dvd:n. Ostin kyllä kuoharin vielä mukaan, ettei ole pelkkä dvd. Halusi sen väkisin ostaa. Nolottaa vieläkin
(siis alkoholia, ei sen "vahvempia")
vuoden verran sitä touhua katselin ja loppujen lopuksi sanoin,että viina tai minä kun aloimme vauvaakin suunnitella.
Mun ehdoton ehto oli ja on vieläkin, että juopon kanssa en vauvaa tee ja talossa jossa on vauva ei viinaa juoda.
Mies hakeutui hoitoon ja pääsi kuiville. Reilu vuosi tuosta eteenpäin huomasin olevani raskaana ja mitä tekee anoppi --> tuleva mummi? Ostaa juuri kuiville päässeelle pojalleen ison pullon vahvaa konjakkia!?!
Kyllä suututtiin molemmat ja anopikin tiesi varsin hyvin meidän tilanteesta.
No eipä tuo mies siitä onneksi ratkennut ja nyt jo lahja naurattaa=) Niin ja pullo on korkkaamattomana muistona kirjahyllyssä.
ei nyt niin loukkaavaa, mutta anopilta jouluna sellainen hylje"lautanen" seinälle. Seuraavana jouluna samanlainen hyljelautanen, mutta vain pienempi! Olikohan mun arvo laskenut vuodessa, kun pienemmän sain. Olisi ostanut edes jonkun muun kuin hylkeen... Seuraavan kesänä 1-vuotiaalle hyljepaita! Ei kai me hylkeen näköisiä olla??
koska oikeasti on olemassa ihmisiä jotka lahjalla haluavat piruilla tai sitten lahja ostetaan pakosta, ilman mitään ajatusta. Tässäkin ketjussa on ollut hyvinä esimerkkeinä se laminoitu BMI-taulukko ja maitoallergiselle ostetut konvehdit joissa maitoa. Toki hutilahjoja voi ostaa ihan hyvää tarkoittaenkin.
Itselle ei ole tullut mitään kovin kummallista, mutta kaverini (blondi) sai anopiltaan kerran lahjaksi mustaa hiusväriä (anopilla mustat hiukset). Vaihtelu kuulemma virkistäisi kaveriakin ja tummempi hiusväri olisi kauniimpi...
Jotenkin loukkaannuin siitä, kun mieheni serkku vaimonsa kanssa ei tuonut mitään häälahjaksi, vaikka tulivat häihin.
mutta ei kovin mieleistä 12-15v joka synttäri- ja joululahjaksi sain isovanhemmiltani sloggin pikkuhousuja jotka tietenkin beigen värisiä. Samoin antoivat kaikille muillekkin (tytöille) lapsenlapsille myös beigejä sloggeja :) Kerran jopa olin mukana kun mentiin matkalla yhdille syntymäpäiville, käväistiin robbarin kautta hakemassa sloggeja!
Nykyään saadaan villasukkia, niitäkin on jo 20 paria.
Yleensä niille lahjanantanille kun ei kehtaa.
Huvittavin lahja ehkä oli se, kun sain seurusteluaikana mieheltäni lahjaksi kuusi Stephen Kingin kirjaa (inhoan kauhukirjoja ja kauhuleffoja). Ilmoittipa vielä, että muisti, että pidin niistä. Olin ihan äimänä ja mutisin jotain välttämätöntä (siis pidin kyllä kirjoista mutta en näistä), ja ehkä mies huomasi sen, kun tajusi sitten yllättäen (ja sanoi ääneenkin), että ex-tyttöystävä taisikin olla se, joka noista piti... Aina kun näen nuo kirjat (yhden luin kokonaan ja toista puoleen väliin), muistan tämän ex-tyttöystävän!
Toinen vähän outo lahja oli kälyltäni. Sain syntymäpäivälahjaksi mustat pitsistringit.
Toisaalta molempia lahjanantajia ymmärsin, en vain itse niistä pitänyt. Kirjat ovat edelleenkin mielestäni paras lahja, ja totta on, että en itse noita stringejä olisi ostanut, joten tulipas nyt nekin sitten kokeiltua...
tuplapeiton alla kölliä?
miehelleni muhkean yhden nukuttavan untuvapeiton. Ja minulle kaksi tyynyä.
jos ei aviopari?? me on nukuttu tuplapeiton alla jo 18 vuotta eikä tulis mieleenkään vaihtaa. Kyläreissullekkin otan oman tuplapeiton mukaan :)
Meillä useimmat vieraat veivät lahjansa lahjapöydälle. Osassa kortti oli kiinnitetty hyvin ja vielä kotonakin näimme keneltä lahja oli, mutta aika paljon jäi tuntemattomiksikin. Eipä tullut mieleenkään ruveta laskeskelemaan onko jokainen varmasti lahjansa tuonut - tai onko lahja tarpeeksi arvokas.
Jotenkin loukkaannuin siitä, kun mieheni serkku vaimonsa kanssa ei tuonut mitään häälahjaksi, vaikka tulivat häihin.
Jaa no kukas sitten jos ei aviopari?? me on nukuttu tuplapeiton alla jo 18 vuotta eikä tulis mieleenkään vaihtaa. Kyläreissullekkin otan oman tuplapeiton mukaan :)
Minä en ainakaan osaisi ikinä nukkua tuplapeitossa, enkä varmaan osaisi vaikka kuinka menisin naimisiin. Yksinkertaisesti vain liian levoton nukkuja.
kaikilta muilta vierailta vain oli lahja, heiltä ei. Itse en kehtaisi niin mennä, olisin vienyt vaikka suklaarasian jos ei muuta. 23
Ihmisiltä joilla kuitenkin luulisi rahaa olevan. Samoilta tyypeiltä puolilleen käytetty hajuvesi... :)
Anopilta iittalan kuppeja ja kippoja VAIN miehelleni jos vaikka kuulemma erotaan :D
Omalta äidiltäni 2 hupikuvilla ja teksteillä varustettua tuoppia ja 2 siideriä :)
sai nimiäislahjaksi isomummiltaan Jeesus-aiheisen vauvakirjan (siis sen mihin kirjoitetaan mitat, ekat kiehkurat säilötään yms).
Kaikki muut mummini lapsenlapsenlapset ovat saaneet arvokkaan korun lahjaksi.
Ja ei edes kuuluta kirkkoon.
käytetyn pienen korupurkin jossa oli vanhoja tupakalta haisevia irtokarkkeja!!
Jaa no kukas sitten jos ei aviopari?? me on nukuttu tuplapeiton alla jo 18 vuotta eikä tulis mieleenkään vaihtaa. Kyläreissullekkin otan oman tuplapeiton mukaan :)
Minä en ainakaan osaisi ikinä nukkua tuplapeitossa, enkä varmaan osaisi vaikka kuinka menisin naimisiin. Yksinkertaisesti vain liian levoton nukkuja.
Pointti oli kai se, että avioparin toiselle puoliskolle ostetaan uusi kuohkea peitto ja toiselle ei. Petauskin on hullun näköinen, jos peitot ovat kovin eripaksuiset. Yleensä ostetaan kai kaksi peittoa kerralla.
Meillä on tuplapeitto, minkä äitini hyvin tietää. Hän antoi meille lahjaksi kaksi pientä pussilakanaa, että on sitten vieraille lakanat. Ihan ok, mutta olimme pari vuotta aikaisemmin toimittaneet oikeasti kymmeniä pussilakanoita eläintaloon ja tietysti säästäneet eliniän tarpeen vieraslakanoita.
tuli katsomaan uutta asuntoamme ja toi tuliaiseksi pussin makaroneja, vielä gluteenittomia ( kellään perheessämme ei ole keliakiaa eikä tällä veljelläkään). toisella kertaa toi ikivanhan kattilan, josta pinnoitteet jo lähteneet.. annoimme suosiolla lapsen leikkeihin. tytön 1v-synttäreille sentään toi kirppikseltä ostetun oloisen, mutta siistin ja lapselle mieluisan pehmolelun. mutta arvaatkaapa, jaksaako meitä huvittaa se makaroonipussi :D
saimme kaksi pakettia jauhoja (olemme kaksi työssäkäyvää ihmistä) kyläilevältä sedältäni joka oli hakenut ne, ja itselleen myös siinä samassa, leipäjonosta! Setä myös töissä, mutta pihi kuin mikä. Että voitaisiin leipoa pullaa, kun ilmaiseksi saa.
En pystynyt edes avaamaan jauhopaketteja, koska oli hänen kauttaan niin syyllinen olo että oli vienut ne joltain oikeasti tarvitsevalta! Lopulta ne menivät vanhaksi oltuaan kaapissa 2 vuotta.
mummolta 7-luokkalaiselle vaaleanpunaiset(possunpunaiset) 160 cm paksut sukkahousut. Jee..
Anopilta aikuiselle naiselle 101 Dalmatialaista pyyhe...
oli kun hän toi meidän tytölle (tuolloin 1v) hänen tyttönsä (tuolloin 4v) vanhan (likainen, rikkinäinen, revennyt ja 116cm pitkälle lapselle tarkoitettu) pinkki mekko. Sellainen yliröyhelöinen ja pyntätty halpis-ulkomaantuliainen jostain turkkilaisesta alebasaarista. Hän vielä ojensi sen sanoen että toi tämän kun meillä tytöllä käytetään tälläisiä hörsöjä ja heille ne eivät kelpaa. No, likainen se oli ja revennyt vyötäröltä n.20cm matkalta eli ainakin oli sen verran kelvannut. Vieläkin ihmettelen kuinka jollakin on pokkaa tuoda "lahjana" likainen, ryppyinen ja revennyt mekko ja säestää sitä "ei meille kelpaa, mutta teillä näitä käytetään". Mutta tästä "persoonasta" on sittemmin tullut ex-kaveri minulle, kuten usealle muullekin.
Olen maitoallergikko, miehen sisko tietää sen. Saan häneltä silti joka joulu lahjaksi konvehtirasian, jossa ei ole yhtäkään suklaata jota voisin syödä.