Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ihan vähissä ja ukko vaan ostaa melkein mitä haluaa

Vierailija
27.06.2011 |

Siis meillä on nyt n. kuukaudeksi vain n. 300 eur ruokarahaa 6h perheelle. (Ja siitä varmaan pitää ostaa ainakin bensaa vielä.)

No mies tietää tilanteen, mutta ei sitten tunnu tajuavan mitä se tarkoittaa.

On kyllä vähentänyt esim. oluen juontiaan; tosin osti juhannukseksi sitä kyllä. Ja sitten meni ostamaan vielä kuohuviinipullon!!

Vähänkö ärsytti, tuo viini oli ihan ylimääräistä. Meillä ois ollut kotonakin viinipulloja, myös yksi kuohari, joita olen säästänyt, ja niistä otettiinkin yksi jussina. Ois ehkä voinut kysyä minulta ennenkuin ostelee, tiesi kyllä että meillä on kotonakin viiniä (mutta oli ajatellut että jos haluankin säästellä niitä...)

Toinen ärsytys on se, että hänen pitää melkein joka päivä syödä töissä ruokalassa, ateria alk. 6,80 eur. Olen yrittänyt ehdottaa että söisi eväitä nyt, mutta sitä kuulemma tarvitsisi niin paljon kaupasta ostaa että muka sama hinta (hänelle ei joku einesruoka esim. riitä kuulemma).

Ja kun ehdotan voileipä lisukkeeksi, niin hän ei voi syödä leipää, ei muka vie nälkää.

Sanoin että ostetaan vaikka leikkeleitä leivän päälle häntä varten että ne maistuisi mutta ei.

Ja hän EI tee mitenkään fyysistä työtä! Eikä olisii pahaksi pudottaakin hänen muutama kilo.

Itse olen syönyt lasten tähteitä, ja yrittänyt keksiä mahd. tyhjästä jotain. Olen melko uusavuton ruoanlaitossa mutta niin vaan olen yrittänyt nyt opetella.

Tein yksi päivä voitaikinaakin mitä en ole ikinä tehnyt, että sain pasteijoita ilta/välipalaksi.

Nekään tosin ei herralle kelvanneet, en tiedä miksi, piti tehdä hänen itselleen se viimeinen pakastepizza jota olin ajatellut koululaisten välipalaksi joku päivä.

ennen on kyllä pasteijat kelvanneet.

Samoin väänsin itse pitaleipiä, kun löysin pakkasesta lihaa niihin täytteeksi.

Ennen on olleet pitaleivät täytteineen suurta herkkua, en tajua miksei nekään nyt kelvanneet miehelle, kun ne leivät oli mun itsetekemiä - ihan hyviä niistäkin tuli.

Ärsyttää niin kun me lasten kanssa syödään korkeintaan jotain halpismakaronia ja kalapuikkoja ja mitään herkkuja ja limua ei olla ostettu moneen viikkoon.

Sitten mies vielä kiukuttelee että eikö mitään saa syödä ja että on nälkä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jussina, että menköön äidilleen asumaan kun ei mun ruoat kelpaa...

Vierailija
2/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tässäkin pitäisi tehdä ja olla...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, miehelläsi on aika lapsellinen asenne, sinä taas olet teistä se järkevämpi. Olet yrittänyt takoa hänelle järkeä, ei ole mainittavasti auttanut. Vaikea sanoa mitä siinä pitäisi tehdä.

Itse varmaan ottaisin rahoista heti sopivan osan, laittaisin vähän piiloon loppukuuta varten ja ostaisin kaapit täyteen kaikenlaista edullista ja säilyvää; hernekeittoa, pastaa, tomaattimurskaa, tonnikalaa, perunoita, sipulia, porkkanaa, munia, pakastekalaa ja vihanneksia, puurohiutaleita, jauhoja ym mitä puuttuu. Olisipahan sitten jonkun verran varastoa mistä käyttää, ja kuitin säilyttäisin miestä varten kun kuitenkin hetken päästä valittaa mihin rahat "kadonneet". Eli pyri siihen että sinä saat ostettua kaikkein tärkeimmät ensin ja mies voi tuhlata vasta sitten.

Ikävä tilanne, toivottavasti mies järkiintyy kun huomaa että rahat oikeasti loppuvat. Ja toivottavasti ei ole luottokortteja tms millä voi tuhlailla senkin jälkeen.

Vierailija
4/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palata töihin tienaamaan

Vierailija
5/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin ahtaalla olette? Entä oletko sä töissä?

Vierailija
6/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten pitäisin jääkaapin tyhjänä. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa.

Vierailija
7/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enmmin sitten vaikka vähän vähempi suita ruokittavana

Vierailija
8/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ei kuulosta kovin hyvältä jos et ole itse kaksinen ruoanlaittaja ja sitten vielä vaadit että miehesi söisi duunissa valmisruokaa ja voileivän...

Työpaikkalounas on myös sosiaalinen tapahtuma, en tiedä millaista duunia miehesi tekee mutta syrjään jättäytyminenkään ei ole välttämättä fiksua.

Vierailija
9/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko nää kaikki rahat siis jotenkin yhteisellä tilillä kummankin käytettävissä? Mä varmaan nostaisin ne kaikki käteiseksi jotta saan ostettua sitten perheelle ruokaa...

Vierailija
10/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minäkin olen monesti syönyt vain eväitä. Tosi usein.

Lounarit säästin aina perheelle ja käytimme niitä sitten yhdessä.

Miehen työpaikka on niin pieni, että ei siellä muutenkaan jää mistään paitsi jos ei mene lounaalle ruokalaan, ja hän taitaa siellä muutenkin käydä yksin monesti.

Eli eivät lähde (eikä pikkukonttorista edes voi lähteä) aina yhdessä porukalla syömään.

ap

Vierailija
11/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounas on myös sosiaalinen tapahtuma, en tiedä millaista duunia miehesi tekee mutta syrjään jättäytyminenkään ei ole välttämättä fiksua.

olisi hyvä käydä työkavereiden kanssa syömässä. En muuten tiedä kovin montaa miestä, jolla on eväät mukana töissä.

Vierailija
12/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin ahtaalla olette? Entä oletko sä töissä?

miksi nyt yhgtäkkiä näin ahtaalla. Säästöjä on ollut hyvin, mutta tarpeeksi monta takaiskua, huonoa tuuria, ihmisten ilkeyttä ja vedätystä jne. mahtuu... niin nyt näin ainakin hetken aikaa, toivottavasti ei IHAN näin tiukkaa kauan.

En ole nyt töissä mutta menossa takaisin töihin parin kuukauden päästä kyllä.

ap

Vierailija
13/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko nää kaikki rahat siis jotenkin yhteisellä tilillä kummankin käytettävissä? Mä varmaan nostaisin ne kaikki käteiseksi jotta saan ostettua sitten perheelle ruokaa...

mutta ei mies mitenkään seuraa tilin tilannetta. JOko makselee iloisesti miinukselle tiliä pankkikortilla, tai sitten makselee luotolla... ei häntä pysäyttäisi mikään paitsi kortin pois ottaminen mutta sitä vähän paha tehdä aikuiselta ihmiseltä.

ap

Vierailija
14/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten asumistukea, nosta rahaa. Osta ruokatarvikkeita kylliksi. Jos miehelläsi ei ole visaa jota vinguttaa, niin ilman rahaa ei saa ostettua kuohareita jne.

Vierailija
15/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä oon vähentänyt niin paljon oluen juontiakin"... no kun arvioin keskiarvoa niin arvioin että viimeisen kuukauden aikana varmaan n. 15 annosta viikossa alkholia kuitenkin, eli alkaa jo paukkua kohtuukäytön rajat rikki.

ap

Vierailija
16/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ostat kotiin kunnon ruokavarastot. Perunoita, pastaa, riisiä. Jauhoja, hiutaleita. Pakastimeen jauhelihaa, lihaa ja pakastevihanneksia. Niin että saat varmasti itsellesi ja lapsille ruokaa.

Älä enää yritä mielistellä miestä. Selvästi kaikki mitä teet tai ehdotat on kuitenkin väärin. Voithan sitten mainita että tilillä on enää 50 eur jäljellä, mies saa sitten miettiä miten sen käyttää.

Vierailija
17/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenvalinnassa! Niin ja olitko tehnyt 6lasta hänelle vielä? Juups. Kyllä vakka kantensa valitsee eli mies sellaisen joka pitää huolen raha asioista hänen puolestaan. Ei ole kasvanut vielä...

Vierailija
18/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun maitoa ja edes jotain tuoretta kasvista on pakko hakea...

Ja jos nyt ostaisinkin sillä rahalla (oisko tilillä joku 260 eur nyt jolla pitää vielä 3,5 vk selvitä) kaappeihin valmiiksi ruokaa, niin mies todella silti hakee oluensa jne. ja maksaa sillä pankki/luottokortilla!

Oli siellä tilillä rahaa tai ei.

Tietty luottokortilla voikin ostaa hätävarana loppukuusta, mutta nyt haluaisin välttää sitä viimeiseen asti, koska tajuttoman suuret luottokorttilaskut oli yksi syy, ikään kuin se "viimeinen pisara" isompien asioiden päälle, miksi tälle kuulle todella jäi NOIN vähän rahaa.

Ja tosiaan pelkään että varmaan ei bensa riitä tankissa tuota 3,5 vk, eli tankattavakin on.

ap

Vierailija
19/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenvalinnassa! Niin ja olitko tehnyt 6lasta hänelle vielä? Juups. Kyllä vakka kantensa valitsee eli mies sellaisen joka pitää huolen raha asioista hänen puolestaan. Ei ole kasvanut vielä...

ja ihan omasta valinnasta... ja ihan hyvät / ok työpaikat molemmilla...

mutta tilanne nyt vaan on kuitenkin tämä. En siis jaksa syitä tähän sepustella, mutta on tää sikäli mullekin kasvattavaa ja avartavaa, että ennen aina ihmettelin ja kauhistelin tän tyyppisiä viestejä täällä, että miten joku VOI elää muka noin tiukilla, että eikö oikein osaa hoitaa asioitaan...

Mutta niin se näköjään on että elämä opettaa. Kaikkea yllättävää voi tosiaan eteen tulla. (Ja meidänkin olisi pitänyt kai tehdä joku korjausliike rahankäytön suhteen jo paljon aiemmin, muttei tajuttu / osattu odottaa ihan viimeisimpiä käänteitä raha-asioissa).

ap

Vierailija
20/22 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies ei tuosta muutu niin joko menetät täysin hermosi tai sitten otat eron ja toimit oman rahatilanteen mukaan. Eipähän tarvitse jännätä koko ajan onko toinen käyttänyt rahat tililtä.

t:18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi