Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helsinkiläiset kirjoittavat palstalle kuin tämä ei olisi

Vierailija
27.06.2011 |

maanlaajuinen foorumi? Siis esim saattavat kysellä että kuka asuu siellä sun täällä mainiten erilaisia helsinkiläisiä paikannimiä jotka eivät kerro juurikaan muille mitään...jotenkin hölmö ajattelutapa. Ikään kuin kuvittelisivat että kaikki palstailevat hesasta tms...ei tää mulle mikään ongelma ole lähinnä vaan huvitta joskus :D tuntuis pöljältä alkaa täällä kertoilemaan että asun Pohtolassa Nässyn rannalla mainitsematta että paikka sijaitsee Tampereella. Tai kysellä että miten moni tänään menee Viikinsaareen jne...

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne helsinkiläiset ovat niin hirveän fiinejä ja olevinaan...

Vierailija
182/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu ihan muualla kuin pääkaupunkiseudulla...ja myös syntyvät muualla. Se tarkoittaa sitä ettei se Helsinki suurimmalle osalle suomalaisista ole kotipaikka eli paikka jota täytyis sen kummemmin tuntea. Mulla ainakaan ei ole mitään tunnesidettä Helsinkiin. Kaupunki on mulle vain ja ainoastaan maan pääkaupunki ja esim itse soisin esim Turun olevan edelleen pääkaupunkimme.

Miksiköhän näin? Ei se Turku sen ylevämpi tai parempi pääkaupunki olis, sitten te valittaisitte Turusta ja kuinka kaikki on niin Turku keskeistä ja vikivikivalivali... huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pakko tuntea Helsinkiä eikä se todellakaan kuulu yleissivistykseen. Riittää kun tietää että se on pääkaupunki missä eduskunta kokoontuu...muuta merkitystä ei kaupungilla mulle ainakaan ole.

Kyllä sillä Helsingillä on sulle aika paljon merkitystä sä et vaan sitä tiedä etkä varmasti edes ymmärtäis.

Vierailija
184/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut Helsingistä eikä mulla ole mitään antipatiaa sitä kaupunkia kohtaan on ihan samanlainen kaupunkina kuin muutkin. Sen sijaan mua naurattaa nää vastaukset täällä joskus kun vastaillaan maanlaajuiseen kyssäriin niin kovin helsinkilähtöisesti...ikään kuin tosiaan joku luulis että aina kyse on juuri pääkaupunkiseudusta!

Suomen mittapuulla aika ainutlaatuinen. Ei se ole teiltä muilta pois, vaan tehän nimenomaan saatte kauhean paljon Helsingin ansiosta. Miksi olla noin katkera?

Vierailija
185/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki (ruots. Helsingfors) on Suomen pääkaupunki, maan suurin kaupunki sekä Suomen hallinnollinen, liike-elämän ja kulttuurin keskus.

Helsingin väestö koostuu pitkälti maalta muuttaneista ja heidän jälkeläisistä (maaltamuutto kaksinkertaisti Helsingin väkiluvun 20 vuoden aikana 60-luvulle asti) luulisi siis, että jokaisessa suvussa olisi joku helsinkiläinen. YLI puolet asukkaista oli syntynyt MUUALLA kuin Helsingissä v.2010.

Ulkomaiden kansalaisia Helsingin asukkaista on 7,2 % (41 735). Kolmannes Suomen kaikista maahanmuuttajista asuu Helsingissä. Lisäksi vielä kaikki muualta opiskelemaan tulleet joilla kirjat muualla.

Ihmetten siis, kun puhutaan helsinkiläisistä niin ketä nämä kirjoittajien helsinkiläiset ovat ja missä yhteydessä olleet tekemisissä?

Vierailija
186/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLAKAAN KOSKAAN IKINÄ TULE MUUTTAMAAN HELSINKIIN!!! VAIKKA TULISI TYÖTILAISUUS TAI JOTAIN MUUTA SIELTÄ NIIN EN MUUTTAISI. Olen aina asunut maalla ja haluan aina asua maalla myös tuevaisuudessa ja kasvattaa täälä myös omat lapseni! Mies on aivan yhtä vakuuttunut asiasta. Joten, hesalaiset, ei niin kovin korkealta kannata katsella meitä juntteja, paljon on asioita joista teillä ei ole hajuakaan joista me täälä nautimme joka päivä ;)

Vierailija
187/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki (ruots. Helsingfors) on Suomen pääkaupunki, maan suurin kaupunki sekä Suomen hallinnollinen, liike-elämän ja kulttuurin keskus.

Helsingin väestö koostuu pitkälti maalta muuttaneista ja heidän jälkeläisistä (maaltamuutto kaksinkertaisti Helsingin väkiluvun 20 vuoden aikana 60-luvulle asti) luulisi siis, että jokaisessa suvussa olisi joku helsinkiläinen. YLI puolet asukkaista oli syntynyt MUUALLA kuin Helsingissä v.2010.

Ulkomaiden kansalaisia Helsingin asukkaista on 7,2 % (41 735). Kolmannes Suomen kaikista maahanmuuttajista asuu Helsingissä. Lisäksi vielä kaikki muualta opiskelemaan tulleet joilla kirjat muualla.

Ihmetten siis, kun puhutaan helsinkiläisistä niin ketä nämä kirjoittajien helsinkiläiset ovat ja missä yhteydessä olleet tekemisissä?

Suomessa vain yksi kaupunki: Stadi (staden). Muu on maaseutua (landea), josta sinne toisinaan muutetaan.

Pieni maa, etten sanoisi!

Maailmassakin on suomalaisen kokemusmaantieteen kartalla vain toinen varsinainen kaupunki: NYC (envaisii) eli suomalaisittain Nykki.

;)

Vierailija
188/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka juuri on väännetty rautalangasta että Helsinki on ihana sekoitus muualta tulleita ja täällä syntyneitä ja että tervetuloa tänne vaan kaikki jotka haluaa, niin kohta jo joku HUUTAA että mie en ainaskaa sinne haluu, eikä miäskään, turha kattoo nenänvartta pitkin, ette tiiä mitä menetätte (vaikka siis liki puolet maalta muuttaneita), huoh*

Vierailija
189/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuitenkin olla, että todennäköisemmin täällä on Viikinsaareen menijöitä, kun sentään suht pienellä alueella on yli miljoona ihmistä.

Vierailija
190/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka juuri on väännetty rautalangasta että Helsinki on ihana sekoitus muualta tulleita ja täällä syntyneitä ja että tervetuloa tänne vaan kaikki jotka haluaa, niin kohta jo joku HUUTAA että mie en ainaskaa sinne haluu, eikä miäskään, turha kattoo nenänvartta pitkin, ette tiiä mitä menetätte (vaikka siis liki puolet maalta muuttaneita), huoh*

Sori jos otti kipeetä...

Vierailija
191/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLAKAAN KOSKAAN IKINÄ TULE MUUTTAMAAN HELSINKIIN!!! VAIKKA TULISI TYÖTILAISUUS TAI JOTAIN MUUTA SIELTÄ NIIN EN MUUTTAISI. Olen aina asunut maalla ja haluan aina asua maalla myös tuevaisuudessa ja kasvattaa täälä myös omat lapseni! Mies on aivan yhtä vakuuttunut asiasta. Joten, hesalaiset, ei niin kovin korkealta kannata katsella meitä juntteja, paljon on asioita joista teillä ei ole hajuakaan joista me täälä nautimme joka päivä ;)

Tulontasaus on varmaan yksi asia mistä sielä teilä nautitaan ja toinen on l-kirjaimet, niitä on varmaan jossain jemmassa ladollinen :D

Vierailija
192/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska HSL:n opiskelija-alennuksen saa vain jos asuu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
193/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sitten viesteissään jelppiä meitä helsinkiläisiä kertomalla edes missä läänissä Mynämäki, Pello, Asikkala, Lieksa, Jämsä jne sijaitsevat. Varmaankaan 95% pienistä paikkakunnista on sellaisia, joita en pysty mitenkään mielessäni sijoittamaan Suomen kartalle...

Vierailija
194/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En bonjaa et kaikki ei hiffaa. Tää kato on nii kliffaa lukee näit saittei. Siistii et jengi diggaa.

Vierailija
195/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun helsinkiläiset sanovat ylpeänä olevansa esim jostain Ullanlinnasta. Tapa millä se ilmaistaan kertoo sen, että ilmeisesti paikka on heidän mielestään jotenkin hieno. Todellisuudessa se ei minulle ulkopaikkakuntalaisena kerro paskaakaan. Yleensäkin minua huvittaa, kun jotkut siellä väen vängällä haluavat asua jossakin hienossa (ilmeisesti?) kaupunginosassa ja maksavat jostain pienestä kanakopista maltaita. Tyhmää jos mikä. Typerää maksaa pelkästä osoitteesta ja asua ahtaasti mukuloiden kanssa puutteessa.

Vierailija
196/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alemmuudentunne, se alemmuudentunne. :D

Vierailija
197/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En bonjaa et kaikki ei hiffaa. Tää kato on nii kliffaa lukee näit saittei. Siistii et jengi diggaa.

stadin slangii tänne. Sais jotain aivojumppakin.

Vierailija
198/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa Helsingin kaupunginosassa on huomattavasti enemmän ihmisiä kuin jossain Juupakylässä yhteensä, ja myös juntin yleissivistykseen kuuluu tietää oma pääkaupunkinsa.

Helsinkiläisen juntin? No, mitäpä näistä syrjäisistä rannikkokaupungeista. :-)

Vierailija
199/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole huomannut tällaista "ongelmaa" palstaa lukiessa.

Ja jos ei jotain paikkaa tunnista ja se kiinnostaa niin sitä varten on netti ja sieltä voi asian tarkistaa. Ei minun ainakaan tarvitse tietää kaikkia Suomen kaupunginosia.

Vierailija
200/205 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, että Kallio on aika monelle ulkopaikkakuntalaosellekkin tuttu...

Ile Kallio, aikoinaan kovassa vedossa Hurriganesissa. Tomi Kallio, taitaa olla jääkiekkoilija. Onhan näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän