Miksi helsinkiläiset kirjoittavat palstalle kuin tämä ei olisi
maanlaajuinen foorumi? Siis esim saattavat kysellä että kuka asuu siellä sun täällä mainiten erilaisia helsinkiläisiä paikannimiä jotka eivät kerro juurikaan muille mitään...jotenkin hölmö ajattelutapa. Ikään kuin kuvittelisivat että kaikki palstailevat hesasta tms...ei tää mulle mikään ongelma ole lähinnä vaan huvitta joskus :D tuntuis pöljältä alkaa täällä kertoilemaan että asun Pohtolassa Nässyn rannalla mainitsematta että paikka sijaitsee Tampereella. Tai kysellä että miten moni tänään menee Viikinsaareen jne...
Kommentit (205)
minua espoolaisena haittaa yhtään, täällä on niin tottunut helsinkiläisten asenteeseen.
Hyppään vain kaikkien helsinkiläisiä päiväkoteja, kouluja, asuinalueita ym. koskevien kyselyiden ja valitusten yli, mitä niitä turhaan avaamaan kun eivät kiinnosta yhtään.
Voisiko nämä suurimmat Helsinki-antipatiat omaavat henkilöt joskus käydäkin tässä ah-niin-turhassa pääkaupungissamme ja jos käyvät, niin nähdä muutakin kuin Rautatieaseman, Linnnanmäen ja Korkeasaaren. Tulisi hieman perspektiiviä tähän valitukseen.
Helsinki mahdollistaa teidän asumisenne siellä maaseudun rauhassa. Helsinki kantaa myös suuren taloudellisen vastuun valtakunnallisesti esimerkiksi maahanmuuttajista, kodittomista ja syrjäytyneistä.
Lisäksi mm. moni koko Suomea hyödyttävä liikennehanke jää pääkaupunkiseudulla tekemättä, kun aluepolitiikka jyrää. Ja jos joku ei ymmärrä, miten pääkaupunkiseudun hyvinvointi vaikuttaa koko Suomen hyvinvointiin, voi harkita edes jonkinasteisen yleissivistyksen hankkimista.
Tilastokeskuksen mukaan Helsingissä asuvista ihmisistä vain 45 % on todellisuudessa helsinkiläisiä. Suurin osa Helsinkiläisistä on sinne muualta tulleita joita ei voi kutsua helsinkiläisiksi.
Tilastokeskuksen mukaan Helsingissä asuvista ihmisistä vain 45 % on todellisuudessa helsinkiläisiä. Suurin osa Helsinkiläisistä on sinne muualta tulleita joita ei voi kutsua helsinkiläisiksi.
voidaan alkaa kutsua helsinkiläiseksi? Ovatko esim. Helsingissä syntyneet lapseni jo helsinkiläisiä, vaikka sukujuuret ovat mun puolelta maalla ja miehen puolelta ulkomailla? Ja siis, nämä lapsenihan eivät tietysti ole edes kriteerien mukaan suomalaisia...
Olen itse elänyt puolet elämästäni kotipaikkakunnallani (jossa synnyin) ja puolet muualla. Olisi hassua määritellä itsensä 15 vuoden takaisen seudun mukaan.
eikä tää nyt varsinaisesti liity tähän, mut landereissulla kävin Mäntässä Tokmannilla kellukkeita ostamassa ja kassalla pisti silmään tupakkahyllyyn kirjoitettu lappu " ELÄ VEJÄ" :D
Putosin aivan täysin :D :D :D