Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytin taas ihmisiä kun olimme pyöräilemässä..

Vierailija
26.06.2011 |

Olen siis raskaana ja viikkoja 25. Maha näkyy tietysti selvästi jo. Ihmiset jaksavat ihmetellä, miten voin/jaksan/pystyn pyöräillä tämän mahan kanssa ;) Hyvin. Ei mitään ongelmia. Olen aina pyöräillyt paljon ja tulen myös pyöräilemään. Esikoisenkin kanssa pyöräilin vielä loppumetreillä kun viikkoja oli 35.

En vain ymmärrä niitä, jotka "hidastavat" heti tahtia plussa uutisen jälkeen, jättävät urheilut/liikkumiset vähemmälle, jottei vauvalle vain tapahtuisi mitään. Viimeisimmillä viikoilla voi sitten jo liikkua maltillisemmin, toki.

Löytyykös täältä muita urheiluhullu äitejä, jotka jatkavat liikuntaharrastuksiaan tavalliseen tapaansa ja saattavat järkyttää niillä kanssaihmisiään?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan loppuun asti. Nyt olen viikolla 36 ja liikun pääasiassa pyörällä. Vien lapsen päiväkotiin, polkaisen kauppaan jne. Eikä kukaan ole ihmetellyt yhtään. Ihan normaali tapa liikkua monelle muullekin täällä päin.

Vierailija
42/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran pahoja kaatumisia nähnyt nyt pari kuukauden sisään :( no mulla oli niin pahat kivut lonkissa ja selässä etten ois voinutkaan pyöräillä...oikeestaan uinti oli ainoa laji johon kykenin ja sekin piti lopettaa supistelun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan normaali tapa liikkua. Ja mikä ihmeen tapaturmariski. Mä en ole ainakaan kaatunut pyörällä koko aikuisiällä kertaakaan. Ainahan sitä voi tietysti kaatua ihan kävellessäänkin.

Ihmeellisesti jotkut ovat vieraantuneet elämästä, kun pyöräilykin olis joku "riskilaji". Suurempi riski mulle on lähteä autolla liikenteeseen:D

T: Viikolla 35 nyt ja pyöräilee matkansa

Vierailija
44/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kävellä, käveleminen oli todella vaikeaa.

Vierailija
45/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvita kuin joku hullu joka kaahaa päin ja kaadut sillä pyörällä. Vahinko ei tule kello kaulassa ja kaikki mikä tapahtuu liikenteessä on enemmän tai vähemmän onnen kauppaa kaikkeen et voi itse vaikuttaa. Liikenteessä on aina tapaturmariski ja ajopelin kanssa jäki on aina pahempaa...lapsellista sanoa että "mikä tapaturmariski kun en mä vaan koskaa oo kaatunu" :D

Vierailija
46/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oven taakse sitten kaikki odottajat. Kävellessähän ei tietenkään joku hullu voi kaahata päin...

Tsiisus mitä porukkaa.

Vierailija
47/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättiläsimäisen vatsani kanssa taiteilemaan fillarilla liikenteeseen. Ymmärrän kyllä että se saattaa onnisuta tavallisen raskausmahan kanssa vaikka itsekin katson sen olevan turhaa riskeeraamista...mä menin autolla ja joo on siinäkin riskinsä mutta minusta kuitenkin vauvan kannalta pienemmät riskit (kaupunkiajossa)kukin tavallaan!

Vierailija
48/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se että itse kaadut fillarilla mutta tää on tietty toisille liian vaikea asia käsittää :D

Vierailija
49/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olisisn mielelläni liikkunut koko raskauden ajan mut tasan ei käy onnen lahjat. Alkuun liikkumishalut vei ihan tajuton pahoinvointi ja oksentelu. ei yksinkertaisesti ollut voimia lähteä lenkille. Paino ei sentään askenut vaikka ahkerasti yrjösin mutta ei noussutkaan ennen puoltaväliä. Ja siinä main alkoi myös kaikki ne tutut kivut ja säryt,mitä jokaisessa raskaudessa on riesakseni tullut. Issias ja selkäsäryt ja liitoskivut. mä oon ollu todella kipeä aina,ja pienikin kävely on tehnyt pahaa. mulla olis ollu ihan sula mahottomuus lenkkeillä ja urheilla muutenkin raskauksien aikana. että silleen kun ei kaikilla ole yhtä hyvä mäihä. Mun kroppa on ollu tosi lujilla tän viimeisen raskauden aikana. ja palautuminen on ollut myös hidasta. selkä on reistaillut ja muutakin vaivaa ollut. sellaset puoli vuotta meni ja nyt on parempaa ollut noin pari kk. ihanaa kun tuntuu et selkä kestää taas esim.reippaan kävelylenkin. ja saa tehdä vatsalihaksia ja selkälihaksia jotta pysyiskin kunnossa. ja kipukynnys mulla ei mikään matala ole,et ihan pienistä en inaha,et siitä ei ole kiinni liikkumattomuus raskauksien aikana. myös supistelut on ollu jokapäiväisiä ja avanneet täs vikassa kohdunsuuta,joten urheilu ei ole tuntunut siksikään hyvältä.

vielä et uiminenkin sai aikaan vain hengästyneen olon,sellaisen et happi loppuu. sen kerran jälkeen en altaaseen mennyt,ja huomasin seuraavalla kerralla et jopa altaan reunalla istuskelu teki saman. joten sekin urheilu poissuljettua,ikävä kyllä:(

Vierailija
50/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee niitä jotka kaatuvat pyörällä...

Vierailija
51/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiä mahtaa lisätä??? Vai oletko sitä mieltä, ettei pyöräily ole ok muutenkaan?

Typerin teksti, mitä olen aikoihin lukenut. Kai käytät kypärää kävellessäsikin?

Vierailija
52/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoohan sen järkikin...

Vierailija
53/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pyöräily ei ole mikään harrastus, vaan ihan normaali tapa liikkua.

Ihmeellisesti jotkut ovat vieraantuneet elämästä, kun pyöräilykin olis joku "riskilaji". Suurempi riski mulle on lähteä autolla liikenteeseen:D

Vierailija
54/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ihminen on ensinnäkin kömpelämpi ja onhan se nyt ikävämpää kaatua sen raskausmahan kanssa kuin ilman...huoh tätä järjen köyhyyttä!

Vierailija
55/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilemään vaikka muuten pyörällä liikun joka paikkaan. Aika pian tuli vatsa sen verran isoksi että koin pyöräilyn olevan liian kömpelöä mulle ja muutenkin riskialtista. Liikun työmatkat pyörällä ja aika usein tulee tilanteita joissa voisi käydä hullustikin. Esim tänään juuri hurtta tuli räksyttämään eteen ja piti tehdä ns äkkijarrutus...meinasin lentää tangon yli...

Vierailija
56/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessani. Mutta jatkakaa te läskiperseet vaan sitä sohvallamakaamista ja synnyttäkää niitä sokerivauvoja. Minä ainakin poljen entiseen malliin ja saanut muuten asiaan täydellisen lääkärin siunauksenkin. Sanoi, että todella hienoa, jos jaksaa pyöräillä loppuun asti.

Vierailija
57/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että miten kuulit ihmisten ihmettelyt? Minä pyöräilen ison vatsani kanssa, eikä kukaan ole tullut siihen vierelle ajamaan ja kyselemään.

Vierailija
58/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn lähes joka ilta pyörälenkillä ja eteen tullut jos jonkinlaista...kiilaavia teinejä mopoilla, poukkoilevia koiria ja lapsia...en ottais riskiä mut se on jokaisen oma asia tietenkin. Mä keksin kyllä useitakin parempia tapoja harrastaa liikuntaa raskauden aikana.

Vierailija
59/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa äidillä oli oikea käsi ja jalka kipsissä. Pyöräili 33 raskausviikolla, kaatui ja joutui sairaalaan. Vauva syntyi 2 vko kuluttua kaatumisesta vähän sen jälkeen kun äiti oli päässyt teholta.

Vierailija
60/80 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu läskipersettä mutta iso vatsa enkä kokenut mitenkään tarpeelliseksi riskeerata :D uimalla se läskiperse lähtee hei!Vink vink...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä