Paljonko teillä on velkaa?
mua kauhistuttaa oma velkamääräni :( opintolainaa 10 000 euroa, erilaisia luottoja yht. noin 5000 e. Niitäpä sitten maksellaan pikkuhiljaa pois. Niin ja vihonviimeinen mihin sorruin: Ellos, H&M jne...
Kommentit (85)
Mutta sitten kun ostetaan okt niin tod. näk. noin 200 teur. Ollaan etsitty sopivaa kohta puoli vuotta...
...ei kait liene sinulta pois, jos joku haluaa vinguttaa korttejaan... Eri asia on jos niitä korttiluottoja ei pysty maksaan.....
Meillä ei ole tällä hetkellä lainaa.
Ostan jotain kun haluan. Elän kädestä suuhun. Tarkkaa summaa en edes mieti, jaksa miettiä.
Tosin aina pidän luottokortilla vähän varalla, lasten takia. Säästäminen ei ole ikinä kiinnostanut, eikä tule kiinnostamaankaan, se on muunlaisia ihmisiä varten se.
Täällä myös samanlainen, mitä sitä säästämään, et niitä rahojas mukaan saa, me nautimme elämästä... :)
Lainaa talosta 470 000
autosta 20 000
ei luottokortti tms velkoja. eniten ahdistaa tuo autolaina, mutta mies ei halunnut maksaa kateisella koska saa parempaa korkoa sijoituksissa, kuin mita korko on lainasta.
miehellä 140 000e asunto ynm. lainoja, mulla opintolaina 2500e
maksetaan pois tammikuussa loput.
miehen kanssa yhteisesti. Ei muita lainoja, luottoja. Kaikki muu ostetaan säästöillä, käteisellä.
300 000e asuntolainaa
luottokortista 1700e
Siinäpä ne. Eli todellakin ihan tarpeeksi.
jäljellä 24000 ja se on miehen kanssa yhteinen, eli mun osuus 12000. Kulutus-, auto tai muita luottoja ei ole.
Ehkä kesällä sitten keittiöremonttia, jolloin summa nousee.
Omistamiini asuntoihin on tulossa remontteja, jotka nostavat lähivuosina lainasumman noin 250 000:een. Muuta velkaa ei ole. Asuntojen arvo on noin 420 000.
köyhänä on hyvä olla =)
Järkyttäviä summia monilla kulutusluottoja. Mitä niillä hankitaan?? Itse en ole koskaan tarvinnut kulutusluottoja tai luottokorttia, siksi kiinnostaa. Varmaan ok-taloissa voi sellaisia äkillisiä menoja tulla, vesivaraaja pamahtaa tms?
velkaa yhteensä 85.500 e. Toista lyhennän itse ja toista (17.000 e) lyhentää sijoitusyksiön vuokralainen. Muuta velkaa ei ole.
t. yhden lapsen yh-äiti
asuntolainaa meillä,mitään muuta ei velkarahalla osteta.Jos ei ole rahaa,ei oteta.oppikaa rahankäyttöä ihmiset!!Kortit pois,jos niitä käyttää,elää yli varojen!!!!!!
Katsos kun mekään ei osteta mitään ennen kuin rahat hankintaan tai kulutukseen on säästetty, mutta kun sattuu olemaan sellaisia paikkoja, joihin ei voi maksaa muuten kuin luottokortilla. Meillä kuukausittain luottokortilla 200-1000€, maksetaan aina ennen eräpäivää ettei kuluja tule.
Tämän lisäksi mulla tänä syksynä otettua opintolainaa 1200€ eli maksimi ja toinen mokoma tulee talvella. Mutta tämäkin ihan vaan siksi että kerään rahaa oman elämäni aloitusta varten :) Hyvin olen perillä takaisinmaksusta, olen opiskellut tutkinnon aiemminkin.
Ja isälleni olen velkaa 4000, visalasku 1700 sis. Lentoliput.
149000 asuntolainaa
9400 autolainaa
2700 mun visalla
1800 miehen visalla
9000 miehellä opintolainaa, lyhennys alkaa vasta ensi vuonna
200 mun Ellos-tilillä
Yht. n. 172000 lainaa
Nettotulot 4200eur/kk yhteensä, ikää 29v. ja kotipaikkana HKI.
luottokortilla n.1000t. tällä hetkellä velkaa.
ei muita velkoja.