Ekaa kertaa matkailuautolla liikenteessä. Mitä ruokia kannattaa ottaa
mukaan? Lapset 5v ja 8 v. Autossa on kait jääkaappi. MItä vois ottaa mukaan, lähinnä aamu ja iltapalaa ajattelen.
Kiitos, jos osaat vinkata.
Kommentit (17)
me matkaillaan vaunulla, mutta sama asia kai... Eli otan yleensä kotoa mukaan kahvia, kaakaota, teetä, leipää, näkkäriä, ehkä jotain keksejä yms. säilyvää. Sitten jääkaappiin otan purkin maitoa, mehua, juustoa, jotain leikkelettä ja ehkä tomaattia ja kurkkua. Me tykätään syödä reissussa hyvin, ja noilla pääsee alkuun esim. ensimmäisen illan ja aamun. Sitten tarpeen mukaan käydään reissussa kaupassa, tykätään ostaa mahdollisuuden mukaan paikallisia tuotteita, mitä ei meiltä kotoa löydy. Mukavaa lomaa, meilläkin startataan viikon kuluttua!
Eiköhän kannattane ottaa niitä ruokia mistä pidätte.
Sehän on "koti" pyörien päällä ei sen ihmeellisempää.
ap
Meidän vaunussa ei ole vedenkeitintä, mutta mikro löytyy. Jos tarvitsen kuumaa vettä, keitän kaasulla, tulee tosi nopeasti. 3
viettänyt leirielämää. Kotiin saan juuri ja juuri hommattua jotain ruokaa, yleensä meillä aina puuttuu joatain :(
Mä en ole mikään kodinhengetär!
3 selta sain hyviä ideoita. Mä jotenkin kuvittelin että pitää ostaa jotain armeijan kuivamuonaa (hih)...
ap
viettänyt leirielämää. Kotiin saan juuri ja juuri hommattua jotain ruokaa, yleensä meillä aina puuttuu joatain :(
3 selta sain hyviä ideoita. Mä jotenkin kuvittelin että pitää ostaa jotain armeijan kuivamuonaa (hih)...
ap
että armeijan kuivamuonaa.......
Nussia on ymmärretty, kaksi lastakin pukattu mutta ei osata tehdä kauppaostoksia.
Ei osata ajatella että kauppoja on matkan varrella ja niistä voi tehdä ostoksia.
Toivottavasti miehesi on sinua viisaampi ja lapset perii älynsä häneltä.
ap
ei tarvii ihan sille kuivamuonalinjalle lähtee ;) Kotoa on hyvä ottaa sellasta, mitä tarvii just aamiaisella ja iltapalalla. Kannattaa myös muistaa, että tilat on aika pienet, että ainakin minä täydennän mielelläni sitä mukaa, kun edelliset loppuu.
Rennoin mielin vaan lähdet lomalla, sullahan on jo lapsetkin niin isoja, että niiden kanssa pärjää. Meillä on ollut usein ihan vauvatkin mukana.
apettä armeijan kuivamuonaa.......
Nussia on ymmärretty, kaksi lastakin pukattu mutta ei osata tehdä kauppaostoksia.
Ei osata ajatella että kauppoja on matkan varrella ja niistä voi tehdä ostoksia.
Toivottavasti miehesi on sinua viisaampi ja lapset perii älynsä häneltä.
No kylläpä pitää tulla ihan asialliseen viestiin kommentoimaan noin tylysti. Eihän sitä ensikertalainen voi tietää, miten asuntoautoreissulle tulee varautua. Toivottavasti et itse ole karavaanari, sinuun en ainakaan tahtoisi reissullani törmätä... T. 3 ja 9
kauppoja on matkan varrella. Mun kokemuksen mukaan kauppoja ei koskaan ole missään kun niitä tarvitaan ja lapset vinkuu nälkää tai janoa. Lisäksi haluun säästää vähän rahaa, jos autossa ei ole mitään syötävää niin mies ajaa suoraan mäkkäriin ja joka päivä kans. Nälissään kukaan ei kauppaan halua mennä miettimään ostoksia.
En pidä tuon yhden kirjoittajan asenteesta! Et tunne mua, et tiedä elämästäni mitään. Voin olla vaikkapa muksusi ope tai pomosi...
Näiden kirjoittelun pohjalta et pysty tekemään mitään päätöksiä ihmisten todellisesta minästä. Kai sä sen tajuut ;D
ap
Taisin vastata sulle toliko..ö..tokana?Ota mukaan ainakin banaania,jukurttia,leipää,suolakeksejä,hernekeittopurkki,muita pussikeittoja..jne.
Tosiaan tänään on kiukkusia naisia täällä palstailemassa..=9hihii!ota mukaan myös sellasia vauvan pyllypyyhkeitä,hajusteettomia,niillä kätevä putsata käsiä reissussa
t.karavaanari
ps.noita idivastaajia ei näy leirintäalueilla,nekun ei pääse netin vierestä mihinkään ;)vaan kyttäävät kirjoitusvirheitä...hehe
eikä uskaltautua sen asuntoauton kanssa minnekään. Ap kuulostaa niiiiin tyhmältä!
En ole karavaanari, mutta olen ruokkinut perheen veneessä, alkeellisilla mökeillä jne. Sait jo kokeneelta hyviä ohjeita. Tässä pari vinkkiä lisää, josko niistä on apua:
- selvitä asuntoautonne varustetaso: onko mikroa, vedenkeitintä, mikä kokoinen jääkaappi. Että tiedät minkälaiseen huusholliin olet menossa.
- jos tiedätte jotakin reitistänne etukäteen ja olette herkuttelijoita, niin katso netistä onko lähistöllä hyviä toreja, kauppahalleja ja maatilatoreja (esim. Benjams-maatilatori Iitin Kausalassa). Kurvatkaa mielummin noihin paikkoihin täydentämään ruokavarastoja kuin Mäkkäriin!
- jos on aamu- ja iltapalatarvikkeet kaapissa, kaikki muu hoituu.
Hyvää matkaa!
eikä uskaltautua sen asuntoauton kanssa minnekään. Ap kuulostaa niiiiin tyhmältä!
suomalainen kateellinen idiootti jolla ei ole mitään annettavaa!!Sori vaan!!Onneksi sulla ei ole rahaa vuokrata as,autoa!!
t,karavaanari
suomalainen kateellinen idiootti jolla ei ole mitään annettavaa!!Sori vaan!!Onneksi sulla ei ole rahaa vuokrata as,autoa!!
t,karavaanari
jopa suihku. Suomessa ajellaan ja tää koko juttu ei todellakaan ollut mun idea.
ap
t.karavaanari