Miksi, voi miksi vieraiden pitää mennä meidän jääkapille vaikka tarjoan 5 krt päivässä aterioita??
Siis ihan oikeesti, olenko nipo? Tarjoan runsaat ja kaikki erikoisruokavaliot huomioon ottavat aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan (siis 2 lämmintä ateriaa päivässä) vieraille eli mielestäni passaan aika hyvin.Lisäksi hedelmiä aina tarjolla. Silti, jotkut vieraat menevät tekemään voikkaireita tms omin nokin näidenkin aterioiden välissä. En tykkää yhtään että muut tunkevat jääkaapilleni -mulla saattaa esim mennä aterioiden suunnittelu poskelleen kun syövät ne etukäteen. Olen tosi hämmentynyt. Meillä ei käy paljon vieraita, onko tää nyt vaan joku uusi trendi jota en tunnista ja joka vaan vetää mulla herneen nenään?
Kommentit (63)
"etta anoppisi on selvasti huonokaytoksinen ja itsekeskeinen sottapytty, tekee siita, etta joillakin muilla on kontrollifriikkeja anoppeja jotka pitavat muita nalassa silkasta nalassapitamisen nautinnosta, jotenkin hyvaksyttavaa?"
Ei se niihin liitykään. Vaan niille, jotka toivovat, ettei vieras tee mitään itse. Mun anoppi ei todellakaan tee. Ei kaada itselleen edes kahvia kuppiin, vaikka kehoittaisi. Ei todellakaan menisi jääkaapille tai astiakaapille. Eihän se mene edes viemään roskiaankaan. Odottaa täyttä palvelua. Olisi siis unelmavieras tuollaiseen täyden palvelun kyläpaikkaan, jossa toivotaan, että vieraat juoksuttavat perheenemäntää minkä ehtivät, ja kieroon katsotaan, jos ottaa maitopurkin jääkaapista ruokapöytään, kun emännällä on kädetä täynnä työtä, ja lapset mankuvat maitoa.
eli ei osata odottaa ruoka-aikoja, vaan syödään milloin vain mitä mieleen tulee, eikä välitetä ruokarytmistä.
varmaan vieraat eivät harrasta kotonaan viiden aterian rytmiä, vaan syövät juuri näitä voileipiä ym. aina kun tulee ruoka mieleen.
meillä olisi kotona varmaan saanut näpeille, jos olisi ruoka-ajan ulkopuolella mennyt kaapille, ja siksi ruokarytmi on säilynyt melko hyvänä omaankin perheeseen.
kuinka pelkästään vierailusta voi saada tälläsii tunteiden purkauksia! mites sitten kun ei teillä enään kävisikään vieraita, itkisittekö silloin av:llä elämää ilman kavereita?
mutta, itse en kehtaisi toisen jääkaapilla käydä ilman lupaa (ilman että isäntäväki olisi sanonut että saa käydä ja ottaa ihan vapaasti), ja vaikka lupa olisikin niin tätä teen erittäin harvoin, jos en nyt omalla äidilläni ole käymässä, ja ainoat kerrat kun olen käynyt vieraitten jääkaapilla on kun olen mennyt matalille (sairastan diabetestä. ja ainiin, olen ottanut jääkaapista aina ostamiani pillimehuja mataliini joita saa muutkin juoda jos haluavat).
Mutta kun meillä käy porukkaa, niin en ole 'emäntä' talossa vaan sanon että jääkaapista saa syödä mitä haluaa ja löytää jos on nälkä. kahvia tarjoan jos on keitettynä, jos ei ole keitettynä niin vieras saa itselleen keittää. En ymmärrä sitä stressiä mikä mun pitäisi ottaa kun meillä käy vieraita. Mutta meillä käykin siis mun ja mieheni kavereita, jotka ovat sitten varmaan niin läheisiä että saavat tehdä mitä lystäävät meillä. myöskin jos olemme miehekkeeni kanssa menneet jo nukkumaan niin ovat voineet kaverit jäädä katsomaan olkkariin telkkaria ja lähteneet kotiin sitten kun ohjelma on loppunut. ja pakkohan ei kotiinkaan ole siis mennä, meillä saa aina olla. Miksi se haittaisi? ja myös sisarukset ym. kuuluvat näihin kavereihin. En edes pyydä meille sellaisia ihmisiä ketä en ns. tunne ja joutuisin olemaan vieraskorea. Ja eipä ole ikinä tuputtautunutkaan.