Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi, voi miksi vieraiden pitää mennä meidän jääkapille vaikka tarjoan 5 krt päivässä aterioita??

Vierailija
25.06.2011 |

Siis ihan oikeesti, olenko nipo? Tarjoan runsaat ja kaikki erikoisruokavaliot huomioon ottavat aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan (siis 2 lämmintä ateriaa päivässä) vieraille eli mielestäni passaan aika hyvin.Lisäksi hedelmiä aina tarjolla. Silti, jotkut vieraat menevät tekemään voikkaireita tms omin nokin näidenkin aterioiden välissä. En tykkää yhtään että muut tunkevat jääkaapilleni -mulla saattaa esim mennä aterioiden suunnittelu poskelleen kun syövät ne etukäteen. Olen tosi hämmentynyt. Meillä ei käy paljon vieraita, onko tää nyt vaan joku uusi trendi jota en tunnista ja joka vaan vetää mulla herneen nenään?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään mennä jääkaapille omin nokkineni. Lapselle voisin pyytää jotain jos olisi kovin nälkäinen, mutta silloinkin kysyisin emännältä saako ottaa.

Vierailija
2/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulostat mun anopilta, joka on kontrollifriikki keittionsa suhteen, ja siksi siella on tosi ikavaa kayda kylassa, kun han antaa aamiaisella lautaselle hedelma-annoksenkin (eli siis paattaa, mita hedelmaa syot ja kuinka paljon)...

Toisaalta tietysti on kohteliasta kysya jos kay toisen jaakaapilla, eli jos vieraat todella vain menevat kyselematta niin sitten ymmarran hiukan sinuakin. Mutta se, etta tarjoat nuo ateriat ei sinallaan minusta ole riittava syy sanoa etta mitaan ei aterioiden valilla saa syoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lyhyellä eikä pitkällä vierailulla.

Vierailija
4/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa mennyt ruoat uusiksi, kun joku valopää on vetänyt leivän päällä tai suoraan jääkaapista raaka-aineet... Voi että osaa ottaa päähän, ymmärrän sinua täysin! Tänä kesänä en aio jaksaa ravata kaupassa jatkuvasti vaan sanon suoraan, että ylähyllyn tavaroihin ei kosketa, koska niistä tulee esim. päivällinen.

Jos edes osallistuisivat jotenkin ruokakustannuksiin, niin olisi minusta ok. Molemmilla 6-henkiset perheet, joten kauppalaskut pompsahtaa parin viikon aikana tähtitieteellisiksi. Varsinkin, kun yritän tehdä jotain "parempaa" ruokaa, kun meillä on vieraita.

Vierailija
5/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla että heillä on yksinkertaisesti nälkä? Oletko sanonut että olkaa kuin kotonanne tms. ja ottavat vähän kirjaimellisesti? Mitä ruokaa tarjoat, ts. onko sitä vähän tai ruoka niin kevyttä (esim. kesäkeittoa lautasellinen per nenä) että nälkä kurnii jo pian?

Yritän vain keksiä syitä sille, miksi joku toimii noin moukkamaisesti kuin vieraanne. Oli syy sinänsä mikä vain, niin moukkamaista on!

Vierailija
6/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia? kavereita?

Vierailija
7/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän yli hilseen. Minkälaiset ihmiset menevät kyläillessään toisen jääkaapille? Olisi mielenkiintoista nähdä, miltä noiden ajatustenkulku näyttää.

Vierailija
8/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vielä aterialla on sekä lihaa että kalaa kaikkien kasviksien lisäksi. Ja välipalalta löytyy myös suolaista ja makeaa. Enkä kyllä ole sanonut että "olkaa kuin kotonanne". Joo, ehkä meillä sitten vaan on ihme vieraita:)

ap

Vierailija
9/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä vaivaudut laittamaan ruokaa, niin sitä soisi siten vieraiden syövän vatsansa täyteen, jotta jaksavat odottaa ne pari tuntia seuraavaan ruokahetkeen asti. Kyllä musta tuollainen voikkarien teko kertoo emännälle, että ruokaa ei ollut riittävästi tai se ei ollut riittävän syömäkelpoista. Varmasti osaat itsekin arvioida onko kumpikaan näistä viesteistä oikeutettu. Jos ruokaa oli riittävästi ja se oli ihan normaalimaukasta, niin tuollainen jääkaapille meno on epäkohteliasta.

Vierailija
10/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten en kyllä tajua. Etkö voisi sanoa, kun näet että joku lähestyy jääkaappia, että mitä etsii ja voitko auttaa? Luulisi että vähän hämmentyy. Tai sano jäälaappia lähestyville, että siellä on juustoa ja tuossa näkkäriä, ne muut ruuat onkin varattu päivälliselle ja huomiselle lounaalle. Joku roti.

Yleensä vielä aterialla on sekä lihaa että kalaa kaikkien kasviksien lisäksi. Ja välipalalta löytyy myös suolaista ja makeaa. Enkä kyllä ole sanonut että "olkaa kuin kotonanne". Joo, ehkä meillä sitten vaan on ihme vieraita:)

ap

Vierailija
11/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyvät perheen äidin vanhemmilla, niin viipyvät aina yön yli pitkän matkan vuoksi. Ja siellä ollessaan tekevät jatkuvasti voileipiä. Ja tiedän asiasta, kun tuo emännöivä mummo siitä tavasta kerran puhui eikä pitänyt siitä voileipien tekemisestä.

Sitä en tiedä miksi sillä perheellä on tuollainen voileipätapa. Enkä ole asialla tätä ennen päätäni vaivannut. Nyt alkoi tämän ketjun myötä mietityttämään, että onko se vain tapa. Vai tekevätkö sitä vain kylässä. Enkä nyt osaa keksiä selitystä.

Hoikkia kuitenkin ovat, eli mistään jatkuvasta ruokahimosta ei ole kysymys.

Vierailija
12/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sanoisit, että ruoka on ihan kohta valmista, joten ei kannata enää ottaa leipää. Tosin luulisi tyhmänkin tajuavan, että kohta on ruokaa, jos sitä vaikkapa jo valmistetaan.

Vierailija
13/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aikomus mennä useammaksi päiväksi vieraisiin nurkkiin, niin viedään kyllä itse ruokaa mennessämme tai pyrimme yhteiselle kauppareissulle ja maksamme osan ruoista ja kenties pääsemme osallistumaan päätöksentekoon syömisistä.

En tykkää olla toisten elättinä, ja luontevampaa on siellä jääkaapilla käydä, jos on oikein lähisukua ja on itse tullut osallistuttua ruokakuluihin.

Vierailija
14/63 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin meillä on kaksi jääkaappia: kun miniä tulee käymään, tyhjennän keittiön jääkaapin niin, että siellä ei ole kuin maitoa ja voita. En kerta kaikkiaan jaksanut sitä, että kun laitan ruokaa, on jompikumpi jääkaapilla tekemässä voileipiä.

Vierailija
15/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapilla, mutta vain ottamassa omia eväitäni sieltä. Eli mennessäni vien jääkaappiin syötävää. Musta olisi typerää vaivata isäntäväkeä useamman kerran vuorokaudessa vierailun ajan tyyliin:

-saisinko lapseni sosepurkin jääkaapista?

-saisinko lapselleni jogurttipurkin jääkaapista?

-saisinko juoda mehua jääkaapista?

Toisten ruokia en toki ota itse, mutta kertokaa nyt kumpi parempi: juoksuttaa toisia jääkapilla tarjoilemassa minulle/lapsilleni omia eväitämme useita kertoja päivässä (ja pari kertaa yölläkin) vai käydä vähin äänin jääkapilla hakemassa sen, mitä tarvitsee?

Itse tykkkään kaikista eniten niistä vieraista, jotka ottavat itse jääkaapista sen mitä tarvitsevat, astiat kaapista ja lopuksi vielä pistävät likaiset astiat astianpesukoneeseen. Omissa lapsissa on tarpeeksi vahtimista ja passaamista. Ärsyttää pasiiviset vieraat jotka istuvat pylly penkissä ja odottavat nyreinä palvelua.

Vierailija
16/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapilla, mutta vain ottamassa omia eväitäni sieltä. Eli mennessäni vien jääkaappiin syötävää. Musta olisi typerää vaivata isäntäväkeä useamman kerran vuorokaudessa vierailun ajan tyyliin: -saisinko lapseni sosepurkin jääkaapista? -saisinko lapselleni jogurttipurkin jääkaapista? -saisinko juoda mehua jääkaapista? Toisten ruokia en toki ota itse, mutta kertokaa nyt kumpi parempi: juoksuttaa toisia jääkapilla tarjoilemassa minulle/lapsilleni omia eväitämme useita kertoja päivässä (ja pari kertaa yölläkin) vai käydä vähin äänin jääkapilla hakemassa sen, mitä tarvitsee? Itse tykkkään kaikista eniten niistä vieraista, jotka ottavat itse jääkaapista sen mitä tarvitsevat, astiat kaapista ja lopuksi vielä pistävät likaiset astiat astianpesukoneeseen. Omissa lapsissa on tarpeeksi vahtimista ja passaamista. Ärsyttää pasiiviset vieraat jotka istuvat pylly penkissä ja odottavat nyreinä palvelua.

eikä huoneistohotellissa. Ärsyttää nämä vieraat, jotka laittavat ruokansa jääkaappiin ja sitten elelevät kodissani kuin huoneistohotellissa eli kaikki on käytettävissä, isäntäväestä ei niin väliä.

Vierailija
17/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vieraat saavat ravata jääkappilla ihan vapaasti,enkä todellakaan alkaisi mitään välipalaa tarjoilemaan aikuisille ihmisille :D

Varsinainen ruokakin tehdään yhdessä,tai ainakin salaatit ja sellaiset.

Onko teillä ap niin että sinä teet yksin kaiken ja vieraat istuu sillä aikaa olohuoneessa?

Vierailija
18/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ärsyttää nämä vieraat, jotka laittavat ruokansa jääkaappiin ja sitten elelevät kodissani kuin huoneistohotellissa eli kaikki on käytettävissä, isäntäväestä ei niin väliä."

Tykkäisitkö enemmän, jos tulisin yöllä herättämään ja pyytelemään ruokaa? Saisit tulla lämmittämään maitopulloa lapselle ihan itse? Ja tekemään äidille voileipää?

Vierailija
19/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anoppi toi 16. Eli jos tulee ristiriitoja, niin tuossa hyvä konsti välttää niitä :-)

Missähän se kakkosjääkaappi mahtaa olla?

Ihanaa lukea sellaisista juhlista, jossa kaikki laittavat yhdessä ruokaa. Ihanaa olla juhlissa, jossa joku nähnyt vaivaa ja laittanut kaikki valmiiksi. Ihanaa olla nyyttärijuhlissa. Ihanaa. Kesä.

Vierailija
20/63 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ärsyttää nämä vieraat, jotka laittavat ruokansa jääkaappiin ja sitten elelevät kodissani kuin huoneistohotellissa eli kaikki on käytettävissä, isäntäväestä ei niin väliä." Tykkäisitkö enemmän, jos tulisin yöllä herättämään ja pyytelemään ruokaa? Saisit tulla lämmittämään maitopulloa lapselle ihan itse? Ja tekemään äidille voileipää?

Maitopullon lämmittämiseksi ei tarvitse avata jääkaapin ovea, Tutteli tms. säilyy huoneenlämmössä.