"Miehet pelkää vahvoja naisia" Onko totta?
Jos nainen on itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis tietää mitä haluaa ja on ulkoisesti moitteettoman kaunis. Pelkääkö miehet tällaisia naisia? Millaiset miehet ei pelkää?
Kommentit (79)
Mies pelkää sitä, että ei sitten pysty alistamaan naistaan. Tilanne on luultavasti miehen kannalta ristiriitainen, kun tuntee olonsa turvalliseksi vahvan naisen rinnalla, mutta kuitenkin pelottaa se, että nainen pärjääkin myös ilman miestä. Myös sosiaalisesti tilanne on kiusallinen, sillä jopa tasa-arvoisessa Suomessa miehen kuuluisi olla "perheenpää".
Tässä puhuu kokemuksen syvä rintaääni.
Seurustelin pitkään "tasa-arvoisen" miehen kanssa, eli meillä oli saman tasoinen koulutus, työ jne kun tapasimme. Alussa hän arvosti ja ihaili niitä piirteitä minussa, mitkä lopulta kääntyivät minua vastaan.
Suoritin töiden ohella toisen tutkinnon ja pääsin esimiesasemaan uuteen työpaikkaan. Mies alkoi vähätellä saavutuksiani ja lakkasi antamasta tukea ja myönteistä palautetta oikeastaan mistään. Edes ulkonäöstäni, vaikka pidän siitä huolta. Jos ostin uuden mekon hän ei kehunut vaan piti sitä tuhlaamisena. Onneksi itsetuntoni on kohdillaan ja tiesin että vika ei ollut minussa.
omasta kokemuksestani. Olen ap:n kuvaileman kaltainen nainen, ja vedän puoleeni heikompia miehiä. Siis sellaisia hiukan nyhveröitä, jotka eivät saa suutaan auki tai osaa hoitaa asioita. Vähän epäitsenäisiä miehiä, siis.
Ja se on aika ärsyttävää, sillä haluan nimenomaan särmikkäitä, itsenäisiä, esiintymiskykyisiä miehiä rinnalleni. Onneksi yksi sellainen löytyi sentään...
Eli kyllä se on niinkin, että vastakohdat houkuttavat.
Näin. Parisuhde on myös kompromissien tekemistä, toisen tukemista, ja toisen heikkouksien ja puutteiden hyväksymistä. Sinusta ei vain ehkä ole siihen.
Minua ei todellakaan haittaa naisen ura esimerkiksi. Sen sijaan minulla on erittäin ikäviä kokemuksia siitä, että "itsenäinen ja vahva" nainen on kykenemätön tekemään parisuhteen vaatimia kompromisseja.
Jos vaatimus "harrastan seksiä vain kuin itse tahdon" saattaa tiukalle vedettynä kuohia parisuhteen.
Lapsia asenteeseen ei kyllä mahdu.
Jos jyrää muut, ei sellaisen henkilön kanssa ole kenelläkään mukavaa.
Ominaisuuksia, joita aloittaja kuvaa, toivoo naiseltaan useimmin mies, jolla on vastaavia ominaisuuksia sekä hyvä itsetunto.
Näkisin, että selvästi paremmin tienaava nainen saattaa olla miehelle kaikista vaikein asia hyväksyä.
yleensä tarkoittaa itserakasta, itseriittoista ja huumorintajutonta yli kolmekymppistä naista, joka ei ole ikinä kelvannut kenellekään em. ominaisuuksiensa takia, ja kuvittelee, että syynä on hänen korkea koulutuksensa ja hyvä työpaikkansa..
Tai jyräävä, hyökkäävä käytös?
Ei kuulkaas, nyt minusta puhutaan sitten kahdesta eri asiasta.
Itse olen vahva siinä mielessä, että teen itsenäisesti ratkaisuni, muodostan mielipiteitä, esitän niitä ja puolustankin niitä. En tarvitse miestä esipuhujakseni tai -taistelijakseni.
Mutta ilman muuta ymmärrän, että perheessä tehdään jatkuvasti kompromisseja. Minäkin olen luopunut monesta perheen ja varsinkin lasten puolesta, enkä edes koe sitä miksikään tappioksi. Kuuntelen muiden mielipiteitä ja saatan muuttaa omianikin, kun punnitsen muiden tiedot ja käsitykset tarpeeksi painaviksi - ja sitäkin tapahtuu aika usein.
Mielistelläkseni en kuitenkaan ala luopua periaatteistani tai mielipiteistäni. Olen kolmenkymmenen ihmisen esimies ja puolustan alaisiani yhtiön johtoon päin tarvittaessa hyvinkin ärhäkästi, eli en mamoile.
Se on vahvuutta, muttei minusta erityistä itserakkautta tai pää-seinään-tyyppistä jääräpäisyyttä.
Onneksi minulla on tosiaan siis vahva mieskin, en arvostaisi sellaista miestä, joka jättää kaiken huolehtimisen ja päätöksenteon minulle.
-23-
on nimenomaan vahvan määritelmä, että muodostaa mielipiteitä, niin en itse tunne muita kuin vahvoja naisia. Miksi ihmeessä miehet sellaisia pelkäisi, kyllä se "miehet pelkää vahvoja naisia" on vaan niiden vastenmielisellä tavalla vahvojen naisten puolustuspuhe kun ketään ei kiinnosta.
mä en kanssa koe, että vahva ihminen on sama kuin itserakas jyrä. Vahva on sellainen, joka uskaltaa seistä omien mielipiteidensä takana, on aikaansaava ja jaksaa elää ja pyrkiä eteenpäin elämän pettymyksistä ja vastoinkäymisistä huolimatta. Ei murehdi turhia ja hänellä on aikaa ja mahdollisuutta tukea muita.
Mä olen itse kokenut, että nuorempana muotista poikkeaminen pelotti miehiä. Kun ikää ja kokemusta tulee, niin perään katsojia jne. löytyy. Ehkä iän myötä miehet katsovat muutakin kuin tissejä ja peppua.
Yksi huomio on kyllä se, että ainakin minusta kiinnostuneet miehet ovat itsekin menestyneitä. Tosin oman miehen kanssa olen jo ollut yhdessä 15 vuotta.
on nimenomaan vahvan määritelmä, että muodostaa mielipiteitä, niin en itse tunne muita kuin vahvoja naisia. Miksi ihmeessä miehet sellaisia pelkäisi, kyllä se "miehet pelkää vahvoja naisia" on vaan niiden vastenmielisellä tavalla vahvojen naisten puolustuspuhe kun ketään ei kiinnosta.
että muodostaa mielipiteitä, vaan että on elämässään muutenkin itsenäinen.
Se voi toki olla joidenkin mielestä ärsyttävää... itse koen, että sellaiset alfa-urokset, joilla on perinteinen käsitys naisten sukupuoliroolista, kokevat sen uhaksi. Haluaisivat olla dominoivia Perheen Päitä, ja naisen on siinä oltava perinteinen nainen, joka tarvitsee miehen tuekseen ja antaa miehen päättää asiat.
Sellaisiakin siis on.
Mutta kuten sanoin, enemmänkin tämä tuntuu kiehtovan sellaisia miehiä, jotka tykkäävät, että nainen hoitaa asiat ja määrittää agendan...
-23-
Turhan usein tällaiseen itse mainostettuun vahvuuteen tuntuu liittyvän jonkin asteinen tunnevammaisuus ja karkeus. Turn-off.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 16:59"]
Enkä ole koskaan ollutkaan! Vaan olen tyttömäinen joka nauraa vitseille niille huonoillekin eikä koko ajan puhua pälpätä. Monesti nämä tuntemani itsevarmat miehet ovat ottaneet itselleen sellaisen harmaahiirulaisen. Joka ei niin panosta itseensä.
Itsekin mietin mitä nämä miehet pelkäävät minussa? Olen kuitenkin aika tavallinen nainen.
[/quote]
Minä pelkäisin sinua jo arvostelukyvyn puutteen vuoksi. Kirjoitihan aiemmassa:
"Eli itse olen ollut ja vieläkin olen ihan hyvännäköinen ja ihan ok koulutettu. Tiedän myös olevani hyvännäköinen ja olen kiva luonteeltani. Silti vedän puoleeni näitä nyhveröitä ja miehenikin on sellainen."
Haaveilet siis paremmasta, mutta pidät salaa halveksimaasi nyhveröä sängynlämmittäjänä. Kiva luonne todellakin...
Miehet pelkää pitkiä ja vahvoja naisia, jos on vielä hyvin koulutettu niin ei mittäää toivoo.
M34
Omien kokemusten mukaan nämä itseään vahvoiksi ja itsenäisiksi naisiksi julistavat, peittelevät monesti heikkouksiaan hokemalla noita. On esimerkiksi jätetty menneisyydessä ja tästä johtuen hoetaan "minähän en enää miesten perään itke" tai vastaavaa. Lisäksi nämä ns. vahvat naiset, eivät monesti edes ole tätä. Pelkkä kuori on kova. Jos miesten kanssa tulee ongelmia -> miehet pelkäävät liian voimakkaita naisia(vaikka kyse onkin vain neidin v-mäisestä luonteesta).
Oikeasti vahva nainen ei hoe mitään typeriä mantroja, eikä pelkää olla heikko.
Oma vaimoni on erittäin voimakas persoona. Määrätietoinen, kaunis ja itsevarma. Enimmäkseen hän on kuitenkin empaattinen, lämmin, välittävä ja hauska persoona. Hän ei korosta omia vahvuuksiaan, vaan ne tulee ilmi, kun hänen kanssaan oppii tuntemaan. Hän tukee minua, kun minulla on hankalaa, mutta heittää myös itkut ja tulee kainaloon, jos hänellä on hankalaa.
On myös näin miehen näkökulmasta erittäin rentouttavaa, kun oikeasti omilla jaloillaan seisovalle naiselle voi tarjota juoman treffeillä ja korjata pyörän, ilman että siitä tulee tasa-arvoväittely.
Mun kokemuksieni mukaan miehille on turn off, jos nainen on "miesmäisellä" tavalla vahva: hyvä itsetunto, kykyjä, menestystä, hyvä huumorintaju... Eräs mies esimerkiksi alkoi karttaa ystävääni, kun ystäväni teki remonttia itse. Mies sanoi, että se on tosi outoa. Minulle on sanottu rennon itsevarmuuteni takia, että "naiset eivät ole tuollaisia". Myös se on ongelma, kun vien miehen kotiini ja minulla on kalliimpi koti/ auto jne, vaikka itse en ota asiaa millään tavalla puheeksi.
Minuun ihastuvat yleensä huumorintajuiset miehet, joilla on paljon siskoja tai läheisiä siskoja. Ehkä sellaiset miehet pitävät naisia useammin yksilöinä eikä samana massana, jolloin ärsytän miehiä, kun en vastaakaan sitä kuvaa, joka heillä on naisista.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:33"] Minä itse olen varsin täydellinen ja menestyvä nainen, eikä minulla ole ollut mitään vaikeutta löytää sopivaa parisuhdetta ja menestyä siinä hyvin. En tiedä (enkä kauheasti välitäkään) muista miehistä, mutta omani ei ainakaan koe tässä mitään ongelmaa, päinvastoin. Eivät kaikki tietenkään minusta pidä, mutta ei kaikkien tarvitsekaan.[/quote]
Niin se on, että hyvällä tavalla vahvoja ja menestyviä naisia on paljon vähemmän kuin sellaisista kiinnostuvia miehiä. Yleisesti heillä ei ole mitään ongelmaa pariutua. Ongelmia on niillä naisilla, jotka ovat itsekkäitä öykkäreitä ja niillä, jotka vaativat selvästi itseään menestyneempää miestä ja raakkaavat siten itse kiinnostuneet ulos. Tuossa öykkärien sietämisessä on varmaan suurin sukupuoliero. On tietty naisporukka, joka näkee miehen itsekkäässä sikailussa jotain positiivista ja alistuvat heille, ja niinpä öykkärimiehillä ei ole yleensä pulaa naisista (jos eivät vaadi korvien väliseltä pakalta ihan joka ässän tallessaoloa), mutta naisöykkärin sikailusta kiksinsä saavat miehet ovat tosi harvinaisia.
Mä olen jossain määrin aloituksessa kuvattu vahvaksi luultu nainen ja kyllähän noita miehiä on pyörinyt ympärillä. Nimenomaan niitä aiemmin kuvattuja kilttejä ja hiljaisia, jossain määrin reppanoita miehiä. Se kuvio ei vaan ole ihan se mitä parisuhteeltani haluan joten avomies on sitten hiukan erilainen.
Toinen miestyyppi jota vahvat naiset vetävät puoleensa ovat just noi epävarmat macho-possut joiden elämäntehtävänä tuntuu olevan satuttaa ja loukata vahvoja naisia. Eräs vaikuttu ottavan minut haasteena ja vittuuntui kun en reagoinut haluamallaan lailla.
Eli joo, tasa-arvoiset itsevarmat miehet vaikuttavat karttavan vahvoja naisia ja nämä toisenlaiset sitten hakeutuvan tieten tahtoen seuraan... :)
Miehet pelkäävät kaikkein eniten naista joka on fyysisesti heitä vahvempi ja kykenee hakkaamaan heidät vaikka hengiltä helposti. Miehet pelkäävät myös naisia jotka käyttäytyvät täysin vastoin heidän ajatusmaailmaansa naisesta. Miehet pelkäävät myös vankinaisia todella paljon.
En ole korkeasti koulutettu ja kovapalkkainen (alle 50t eur/v). Olen itsenäinen yrittäjä jolla itsetunto kohdillaan. Pyrin huomioimaan muut joka tilanteessa ja opettelen olemaan epäitsekäs. Olen erittäin tyytyväinen itseeni vaikka hieman perfektionisti ja narsistisia piirteitä mutta silti onnellinen perheenisä.
En kyllä ymmärrä miksi naisia pitäisi pelätä? Tunnen useita kuvailemiasi naisia ja valitettavasti ainakin ne joihin tutustunut ovat kaukana vaimo ehdokkaista. Kovuus ja kylmyys huokuu usein heidän olemuksestaan ja jutuistaan. Monet myös ovat kärkkäitä pitämään sitä omaa tietoa ainoana oikeana ja viittaavat kintaalla toisen mielipiteille. Mitään mielenkiintoista keskustelua on vaikea ollut saada aikaiseksi kun ottavat kierroksia jos ei myötäile.
No joskus ehkä tulee vastaan toisenlainenkin.