"Miehet pelkää vahvoja naisia" Onko totta?
Jos nainen on itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis tietää mitä haluaa ja on ulkoisesti moitteettoman kaunis. Pelkääkö miehet tällaisia naisia? Millaiset miehet ei pelkää?
Kommentit (79)
Nainen voi olla itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis, tietää mitä haluaa ja ulkoisesti moitteettoman kaunis mutta sen ei silti tarvitse olla pelottava. Älykäs ihminen tietää miten kenenkin seurassa käyttäydytään.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2011 klo 23:50"]
Jos nainen on itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis tietää mitä haluaa ja on ulkoisesti moitteettoman kaunis. Pelkääkö miehet tällaisia naisia? Millaiset miehet ei pelkää?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 10:16"]
Tuo "miehet pelkäävät vahvoja naisia" on tyhjä hokema jota ylläpitävät itseään vahvoina pitävät mutta todellisuudessa rasittavat ja sen vuoksi yksin jääneet naiset.
[/quote]
Tämä on se totuus tässä asiassa. Itseään "vahvoiksi" kuvaavat naiset ovat monesti juuri kaikkein hankalimpi persoonia, sellaisten kanssa on vaikea tehdä yhdessä mitään, saati sitten edes harkita mitään suhdeviritystä.
Totta kai se sitten katkeroittaa, kun ei kelpaa toiselle sukupuolelle ja tuloksena on tämä "miehet pelkäävät vahvoja naisia, katsokaa nyt minuakin!" -myytti. Samalla lailla ne paritta jääneet miehetkin katkeroituvat ja purkavat pahaa oloaan sitten nettiin. "Naiset lähtevät pelimiesten mukaan ja normaali kiltti mies jää aina ilman, katsokaa nyt minuakin!", kuulostaako tutulta?
Hmm, millähän saisi naitettua "vahvat naiset" ja "liian kiltit miehet" toisilleen, että voisimme olla kaikki onnellisia?
T. Mies.
Yleensä tuo argumentti lausutaan silloin, kun sitä oikeaa ukkoa ei ole löytynyt. Kannattais syiden etsimiseen ulkopuolelta sijaan keskittyä enemmän itse asiaan.
Totta, tästä hyvänä esimerkkinä Saksan Angie Merkel, joka päätti pysyä uransa vuoksi lapsettomana.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 12:01"]
Lapsia asenteeseen ei kyllä mahdu.
[/quote]
Siis tottakai pelkää.
Itsenäinen nainen on uhka, koska häntä ei voi kontrolloida. Mies haluaa kontrolloida.
Koska miehen ainoa elämäntehtävä on siittää nainen ja alistaa hänet pysymään kotona kun mies itse liitelee baarista ja naisesta toiseen sillä aikaa kun nainen toimii yksinhuoltajana kotona hoitaen lapsia..
Mies ei pärjäisi ("keskinkertainen mies") 5 minuuttia lasten kanssa kotona ilman omaa lapsenvahtia (siis miehelle itselleen)
Siksi itsenäinen nainen on uhka, joku jota on nälvittävä. Itsenäistä naista ei tosin kiinnosta mitä mieltä muut ovat hänestä koska itsenäinen nainen on cooli. Coolit ei välitä.
Ps. En koskaan enää mene naimisiin (aka ole lapsenvahtina mies-lapselle) sinkkuilu on parasta!:)
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai pelkää.
Itsenäinen nainen on uhka, koska häntä ei voi kontrolloida. Mies haluaa kontrolloida.
Koska miehen ainoa elämäntehtävä on siittää nainen ja alistaa hänet pysymään kotona kun mies itse liitelee baarista ja naisesta toiseen sillä aikaa kun nainen toimii yksinhuoltajana kotona hoitaen lapsia..
Mies ei pärjäisi ("keskinkertainen mies") 5 minuuttia lasten kanssa kotona ilman omaa lapsenvahtia (siis miehelle itselleen)
Siksi itsenäinen nainen on uhka, joku jota on nälvittävä. Itsenäistä naista ei tosin kiinnosta mitä mieltä muut ovat hänestä koska itsenäinen nainen on cooli. Coolit ei välitä.
Ps. En koskaan enää mene naimisiin (aka ole lapsenvahtina mies-lapselle) sinkkuilu on parasta!:)
Ja tällasen aivopierun takia tämäkin ikivanha ketju piti nostaa? Koita hommata itelles jotain parempaa tekemistä ees vapuksi.
Vanha ketju mutta mihinkä tämä ongelma katoaisi.
Miehistä en tiedä. Sisimmästään ujot pikkupojat ehkä tykkäävät. Luulen, että siitä tulee joku äitifiilis.
Minä ainakin pelkään vaikka olen nainen. Työpaikalla on tällainen. Hän on korkeasti koulutettu (älykkyyteensä nähden vaikka kyseessä on toisen asteen koulutus). Hänen näkökantansa asioihin ja mielipiteet ovat niin yksioikoisia ja omasta näkökulmasta että vaatii melkoista ymmärtämättömyyttä käyttäytyä niin rohkeasti kuin hän tekee. Ja on kovapalkkainen työpaikan tasoon nähden. Kahmii aina rahavuorot itselleen. On sanavalmis; muut myöntyvät kaikkeen kun niin pääsee helpommalla. Suuttuu nimittäin ihan silmittömästi jos joku olisi eri mieltä hänen kanssaan. Sellaista vallankäyttöä tuo käyttäytyminen on. Ja hän on kaunis. Ollakseen paras täytyy lenkkeillä, olla hoikka ja nuorekas.
Yksi vika hänessä on. Puolisoa on vaikea löytää. Mutta onneksi aina löytyy uusi miesystävä. Kertomansa mukaan muut naiset ovat hänelle kateellisia.
Tunnen muitakin tällaisia. Yhden mahtinaisen avioliittoa olen seurannut lähempää ja hänen miehensä ei pelkää tätä. Mies on naista jonkin verran vanhempi. Antaa naisen ihan vapaasti puheillaan paisutella itseään. Suhtautuu rauhallisesti tyyliin ei suuret sanat suuta halkaise. Ei väitä vastaan. Siellä nainen tekee polttopuutkin vaikka mieskin ihan varmasti pystyy. Mutta mies osaa ohjailla ja pelata toisen pätevyydellä.
Sitten ajattelen paria naista jotka ovat oikeasti korkeasti koulutettuja. Keskusteluissa he eivät koskaan sivua työtään. He ovat kiinnostuneempia juttukaveristaan. Siis ilmeisen tunneälykkäitäkin. Heidän seurassa on miellyttävä rentoutunut olo. Sattumalta tiedän heidän asuvan kalliilla alueella. Lyhyesti eivät pönkitä itsetuntoaan tuollaisella koska se on heille arkipäivää. Toisen naisen miehen tunnen. Hän on yhtä miellyttävä kuin vaimonsa.
Ikävä jos huono käytös herättää kunnioitusta.
Päinvastoin. Yleensä nämä "vahvat" naiset ovat vain kaikkea muuta kuin vahvoja, eli epävarmoja ja tunnevammaisia k-päitä. Oikeasti henkisesti vahva, terveellisesti itsevarma ja omissa nahoissaan viihtyvä nainen on mahtava.
Vielä kun tuohon aloittajan kuvailemaan naiseen lisätään fyysinen vahvuus, niin kyse olisi minun unelmanaisesta. Sellainen nainen, joka olisi joka saralla parempi ja vahvempi kuin minä, saisi kyllä sukat pyörimään jaloissa.
Vahvat naiset tuppaa olemaan myös näitä "suorasanaisia" eli ajattelemattomia moukkia jotka pitää sitä vahvuutena että kohtelee miestä kuin roskaa.
Paksupää kirjoitti:
Vielä kun tuohon aloittajan kuvailemaan naiseen lisätään fyysinen vahvuus, niin kyse olisi minun unelmanaisesta. Sellainen nainen, joka olisi joka saralla parempi ja vahvempi kuin minä, saisi kyllä sukat pyörimään jaloissa.
Voittaisko äitinkin? Mitä tekisit jos heille tulisi riita?
Eikun Mitä tekisit sitten kun heille tulee riita? Annatko vaan sukkien pyöriä. Tuollaiset naiset lopulta jättävät sinut kun ovat niin itsenäisiä. He löytävät uuden mukavan miehen ja taas on elämä ihanaa. Vähän aikaa.
Heikkoja naisia pelkäävät useammin. Heikkoutensa näyttävästä tulee arvellakseni helposti narsistin uhri.
Heikot miehet pelkää vahvoja naisia ja peittävät pelkonsa nimittämällä heitä hankaliksi. Kuten tässäkin ketjussa tuli heti alussa esille.
Aloittajalle semmonen korjaus ettei koulutuksella, palkkatasolla tai kauneudella ole mitään tekemistä vahvuuden kanssa.
Itseään kovaan ääneen vahvoiksi bossladyiksi tituleeraavat ovat usein sisimmässään epävarmoja, ja epävarmojen ihmisten kanssa on niin hemmetin hankalaa ja raskasta koittaa tehdä yhteistyötä. Koskee sekä miehiä että naisia.
Minä ainakin ihailen naista, joka osaa tehdä samoja asioita kuin mies. Seksikästä suorastaan. Sitten päinvastoin ärsyttää nämä naiselliset naiset, jotka nostaa kädet pystöön heti "iik en mä osaa tee sä" kun yritän neuvoa jotain yksinkertaista "miesmäistä" juttua.
eräälle miehelle oli liikaa. kun korjasin pyörän. auton. talon ja teen ihan mitä vaan.
osaan myöskin nauraa. itkeä ja pyytää apua tarvittaessa. mutta se ei tälle eräälle miehelle sopinut.
se oli kovin paikka. kun hyppäsin hevosen selkään ilman satulaan ja lähdin sitä uittamaan. silloin tämä eräs mies sai hepulin.
oli aina kehunut. kuinka osaa käsitellä hevosia. no se siinä sitten nähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Näin. Parisuhde on myös kompromissien tekemistä, toisen tukemista, ja toisen heikkouksien ja puutteiden hyväksymistä. Sinusta ei vain ehkä ole siihen.
Minua ei todellakaan haittaa naisen ura esimerkiksi. Sen sijaan minulla on erittäin ikäviä kokemuksia siitä, että "itsenäinen ja vahva" nainen on kykenemätön tekemään parisuhteen vaatimia kompromisseja.
Jos vaatimus "harrastan seksiä vain kuin itse tahdon" saattaa tiukalle vedettynä kuohia parisuhteen.
Sullahan on asennevamma. Raiskaus on aina rikos, myös parisuhteessa. Jos et anna seksissä, et myöskään voi olettaa saavasi. Sinunkin pitää pystyä kompromisseihin. Ketään et voi pakottaa seksiin. Pitäisi olla aikuiselle ihmiselle täysin selvä asia.
ON muuten tutkittu erilaisissa liike-elämän tutkimuksissa, että kun täsmälleen sama suhteellisen menestyvän ihmisen cv tai henkilökuvaus annetaan lukijoille joko miehen tai naisen nimellä varustettuna, miestä pidetään potentiaalisena johtajana ja mukavana tyyppinä, mutta naista ikävänä ja itsekkäänä kusipäänä, josta sanotaan, että "onhan nämä meriitit ihan ookoo, mutta en haluaisi tehdä töitä hänen kanssaan". Siis täsmälleen sama paperi, vain nimi on erona. Tämä johtuu siitä, että naisten menestystä pidetään lähtökohtaisesti epäilyttävänä ja naiselta odotetaan mieluummin itseään väheksyvää ja vaatimatonta käytöstä, muiden edun pistämistä oman edun edelle, kun taas miehiltä odotetaan ja hyväksytään nimenomaan sen oman edun ajaminen ja miehen (muttei naisen) oman edun oletetaan sit automaattisesti olevan jotain kiertotietä myös muille hyväksi.
Nämä tutkimukset on tehty enimmäkseen USAssa, enkä ole varma, pitävätkö ne paikkansa Suomessa. Minä itse olen varsin täydellinen ja menestyvä nainen, eikä minulla ole ollut mitään vaikeutta löytää sopivaa parisuhdetta ja menestyä siinä hyvin. En tiedä (enkä kauheasti välitäkään) muista miehistä, mutta omani ei ainakaan koe tässä mitään ongelmaa, päinvastoin. Eivät kaikki tietenkään minusta pidä, mutta ei kaikkien tarvitsekaan.