Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

väsymys aterioiden jälk.?

Vierailija
30.05.2011 |

Mistä johtuu valtava väsymys aterioiden jälkeen? Antaako viitteitä diabeteksesta?

Iltapäivällä tai illalla päivällisen jälkeen olen usein todella väsynyt. Väsymys on kovaa fyysistä ja unettavaa. Jos pysähdyn hetkeksikin, nukahdan. Minun on lähes mahdotonta pysyä tuolloin hereillä esim. tv:n ääressä tai kirjaa lukiessa. En nukahda tarkoituksella, vaan yritän kaikin voimin taistella nukahtamista vastaan. Huomaan, että esim. puhe puuroutuu, kun yritän lukea lapsille tms. Jos sitkeästi jatkan puuhailua, pysyn liikkeellä tämä väsymysvaihe menee ohi. Onko enää normaalia. Arki toki on kiireistä. On lapset, työ, kotityöt, harrastukset, univelkaa on ja jatkuvasti on tekemistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho alkaa käyttää energiaa ruoansulatukseen niin suuren määrän, että sitä ei muualle riitä yhtälailla.

Vierailija
2/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet karppaajat ovat kokeneet niin, että esim. pottumuussi lisukkeineen väsyttää enemmän. Ei minun käsittääkseni mitään järjetöntä väsymystä pitäisi ruuan jälkeen tulla. Kokeilepa jotain vaihtelua, vaikka karppausruokaa pari päivää, että helpottaako. Oletko herättyäsi väsynyt samalla tavalla? Silloinhan olet ollut syömättä ja verensokeri on tasainen sekä rasvahappoja vapautuu hyvin energiaksi. Karppiruoka tasaisi verensokerin nousua. Tärkeää on syödä proteiinin lisäksi rasvaa ja kasviksia/vihanneksia. Useat ei syö kovin montaa ruokaa päivässä.

Itse en ole muuten karppaaja, korkeintaan hiilihydraattitietoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla syytä tarkistaa sokerit. Pieni väsymys on tavallista, mutta mielestäni tuo on vähän liikaa. Minun täytyy syödä tooosi paljon makeaa (tyyliin 300g karkkipussi puolessa tunnissa), että saan itseni lähelle tuota. Ja tutkitusti mulla on erittäin tehokas sokeriaineenvaihdunta.

Vierailija
4/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin varmistamaan asia, varsinkin tuo puheen puuroutuminen on aika huolestuttavaa. Jos on diabetestä, älä anna sen jatkua pidempään, ettei satu pahemmin kun on lapsiakin.

Vierailija
5/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini karppaa ja hänen kokemuksistaan innostuneena kokeilin itsekin vähentää perunan, pastan ja riisin osuutta aterioilla, myös leivät jätin pois. Korvasin nuo runsailla kypsillä tai raaoilla kasviksilla sekä rasvaisemmalla ruualla, eron huomasin heti!

Runsashiilihydraattisen aterian jälkeen verensokeri kohosi ja sitten laski rytinällä joten väsymys oli kamala, silloin teki taas mieli vetää naamaan leipää, suklaata tms, vaikka ei nälkä ollutkaan.

Vierailija
6/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruokailun jälkeen elimistö erittää insuliini -nimistä hormonia, jonka tehtävänä on säädellä verensokeritasoa. Jos syö satsin nopeasti imeytyvää hiilihydraattia, nousee verensokeri ensin nopeasti ylös ja insuliinin vaikutuksesta laskee nopeasti alas. Tästä seuraa helposti väsymys, heikko olo ja tarve saada lisää nopeita hiilihydraatteja, jotta verensokeri nousisi taas - ja kierre on valmis. Päivä menee naposteluksi."

Lähde: http://www.verkkoklinikka.fi/?page=5520130&id=4597353

Vierailija
7/7 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muutama muukin kun haluaa, että kysessä on joku VAARALLINEN tila! Kyllä juu, kuolemaa teet ap varmasti!! Univelka ja ruonsulatus ei liity mitenkään tähän asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä