Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miehet pelkää vahvoja naisia" Onko totta?

Vierailija
23.06.2011 |

Jos nainen on itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis tietää mitä haluaa ja on ulkoisesti moitteettoman kaunis. Pelkääkö miehet tällaisia naisia? Millaiset miehet ei pelkää?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksestani. Olen ap:n kuvaileman kaltainen nainen, ja vedän puoleeni heikompia miehiä. Siis sellaisia hiukan nyhveröitä, jotka eivät saa suutaan auki tai osaa hoitaa asioita. Vähän epäitsenäisiä miehiä, siis.

Ja se on aika ärsyttävää, sillä haluan nimenomaan särmikkäitä, itsenäisiä, esiintymiskykyisiä miehiä rinnalleni. Onneksi yksi sellainen löytyi sentään...

Eli kyllä se on niinkin, että vastakohdat houkuttavat.

Eli itse olen ollut ja vieläkin olen ihan hyvännäköinen ja ihan ok koulutettu. Tiedän myös olevani hyvännäköinen ja olen kiva luonteeltani. Silti vedän puoleeni näitä nyhveröitä ja miehenikin on sellainen. Voimakkaat esiintymistaitoisen miehet pelästyy minua ja saatan myös olla sängyssä rohkea. Luulen että pelkäävät että olen liian hyvä tai täydellinen.

Kyse ei todellakaan ole itserakkaudesta. olen kaikkea muuta kuin ylpeä kun minut oppii tuntemaan! En ylpeile saavutuksillani monesti nämä ns. heikommat naiset on sellaisia jotka yrittää päteä ja ylpeilee. Miehet haluaa kotiin jonkun ruuanlaittajan ja lasten kaitsejan ja sitten elää omaa elämäänsä. Poikkeuksia tietenkin on.

Itsekin haaveilen vahvasta miehestä rinnalleni mutta voi olla että jää vaan haaveiluksi, koska nyt myös tullut muita vaikeuksia.

Vierailija
2/79 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse olen ollut ja vieläkin olen ihan hyvännäköinen ja ihan ok koulutettu. Tiedän myös olevani hyvännäköinen ja olen kiva luonteeltani. Silti vedän puoleeni näitä nyhveröitä ja miehenikin on sellainen. Voimakkaat esiintymistaitoisen miehet pelästyy minua ja saatan myös olla sängyssä rohkea. Luulen että pelkäävät että olen liian hyvä tai täydellinen.

Kyse ei todellakaan ole itserakkaudesta. olen kaikkea muuta kuin ylpeä kun minut oppii tuntemaan! En ylpeile saavutuksillani monesti nämä ns. heikommat naiset on sellaisia jotka yrittää päteä ja ylpeilee. Miehet haluaa kotiin jonkun ruuanlaittajan ja lasten kaitsejan ja sitten elää omaa elämäänsä. Poikkeuksia tietenkin on.

Itsekin haaveilen vahvasta miehestä rinnalleni mutta voi olla että jää vaan haaveiluksi, koska nyt myös tullut muita vaikeuksia.

sun saavutukset siis on joita miehet mielestäsi pelkäävät? Vastahan oli tutkimus, jossa suurin osa miehistä halusi vaikutusvaltaisen naisen, ja olen muualtakin lukenut, että ei mies haluaa mitään elätettävää itselleen. Ehkä olet liian miesmäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun saavutukset siis on joita miehet mielestäsi pelkäävät? Vastahan oli tutkimus, jossa suurin osa miehistä halusi vaikutusvaltaisen naisen, ja olen muualtakin lukenut, että ei mies haluaa mitään elätettävää itselleen. Ehkä olet liian miesmäinen?

Enkä ole koskaan ollutkaan! Vaan olen tyttömäinen joka nauraa vitseille niille huonoillekin eikä koko ajan puhua pälpätä. Monesti nämä tuntemani itsevarmat miehet ovat ottaneet itselleen sellaisen harmaahiirulaisen. Joka ei niin panosta itseensä.

Itsekin mietin mitä nämä miehet pelkäävät minussa? Olen kuitenkin aika tavallinen nainen.

Vierailija
4/79 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi alistettu hiiri tai toinen samanlainen pienen hetken.

Vierailija
5/79 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanot että houkuttelet reppanoita ja sitten et? Mikä sä sitten olitkaan?

Kyllä vahvaa luonnetta on naisella niin itsekeskeisyytenä JA toisella ihan vaan se ettei tartte näytellä vaan on "hyvä jätkä".

Molemmilla on ne vahvat puolensa. Yksi v*ttumainen päällekäyvä besservisser ja toinen vaan on oma itsensä. Ei siihen tartte alaisia.. :)

Vierailija
6/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "miehet pelkäävät vahvoja naisia" on tyhjä hokema jota ylläpitävät itseään vahvoina pitävät mutta todellisuudessa rasittavat ja sen vuoksi yksin jääneet naiset.

Vierailija
7/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 00:02"]

MUTTA eri asia kestääkö tätä naistyyppiä kukaan..

Nainen on nainen ja mies on mies.

Nainen voi olla menestyvä, mutta sitä rasittavaa itsenäisyysintoilua ei kestä kukaan!

[/quote]

Tuossahan se tulikin.

Nämä itsenäiset vahvat naiset aina sanoo, että miehet pelkää heitä, mutta kyllä totuus on se, että ei kukaan sellaisen kanssa halua olla. Ja syynä on ihan yksinomaan se, ettei sellaista kukaan kesta. Jos toinen koko ajan on vaan oman itsenäisyytensä ympäröimä ja kilpailee kaikesta niin onhan se aivan hiton rasittavaa.

Itse ne naiset oman kuoppansa kaivavat ja sinne lankeavat.

Vierailija
8/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten onko totta. Sanonta, tuo termi "vahva nainen" yleensä, on niin epämääräinen että vaikea sanoa. Riippunee kokonaisuudesta. 

Itse olen ollut sellainen mahdoton pariutuja. Olen korkeasti koulutettu nainen miesvaltaisella alalla, olen varsin äänekäs ja värikäs persoona. Sen lisäksi en ole mitenkään sympaattisen sosiaalinen vaan aika vakava introvertti. Enkä kovin kauniskaan, ihan huomaamaton tavis vaan. Ei ole kauheasti kiinnostuneita näkynyt, nyt jo ikää 39 eikä yhtään parisuhdetta ;-)

Vierailija
9/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelko ei ole oikea sana, mutta kyllä tuollaiset naiset epäilyttävät parisuhdemielessä.

Jos nainen on kaikkea, mitä aloituksessa kuvataan, niin harvassa ovat ne miehet, jotka antavat "vastusta" naiselle ja saavat naisen olemaan nainen. 

Meitä suurta enemmistöä epäilyttää onko vahvalla naisella itsetuntoa ja kanttia olla nainen ja/tai kestää olla suhteessa dominoivampi, jos mies ei yhtä "vahva".

Kaverilla oli lähes tuollainen naisystävä, mutta ei siitä pidemmän päälle tullut mitään vaikka kaveri todella oli ns. alfauros kaikin puolin eikä mikään luonnevammainen. Naisen "kilpailuvietti" oli liian voimakas seesteiseen tasa-arvoiseen parisuhteeseen.  Eikä kyse ollut mistään lapsista vaan ihan aikuisista varhaiskeski-ikäisistä ihmisistä.

Vierailija
10/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikeasti vahvan ihmisen ei tarvitse sitä jatkuvasti korostaa. Ja vahvuutta ei saavuteta ainoastaan ulkoisilla puitteilla, kyllä sen pitää kummuta sisältä. Sekä miesten että naisten kohdalla. 

Pakko jakaa tämä kokemus: katsoin kerran Arvostele mun illallinen Britanniassa - jakson, jossa oli kolme naista ja yksi mies. Ihan tavallinen, vähän rauhallisempi mies, naiset olivat äänekkäämpiä ja veivät enemmän tilaa persoonallaan. 

Nämä naiset liittoutuivat lähes heti tätä miestä vastaan, päättivät suoralta kädeltä että he ovat vahvoja, isoja naisia (korostivat sekä persoonaansa että kokoaan, olivat siis kukin pitkiä ja muutenkin aika kookkaita) joita tämä mies pelkää. Lähes joka puheeseen ujutettiin tämä "miehet pelkäävät vahvoja naisia" ja vielä tehtiin selväksi, että tämä seurueen mies myös pelkäsi heitä. Mies sysättiin keskusteluista, hänelle annettiin tietenkin huonot pisteet ja hänen koko olemuksensa oli suurennuslasin alla... koska "hän pelkäsi vahvoja naisia". Koko jakso pyöri tuon olettamuksen ympärillä. Toki mies vaikutti kärsivältä ja oli todella "peloissaan" - toisin sanoen järkyttynyt ja pahoillaan aikuisten ihmisten käytöksestä.

Ulkopuolelta tämä näytti ihan toiselta. Ensinnäkään en nähnyt vahvuutena sitä, että nämä naiset liittoutuivat yhtä vastaan ja olivat mahdollisimman vaikeita. Toisekseen koko tilanne olisi ehkä ollut toinen, jos naiset eivät olisi heti nojautuneet tähän vahvoja naisia pelkäävien miesten stereotypiaan. Kolmanneksi se oli yksinkertaisesti törkeää käytöstä, ei vahvuutta. 

Ehkä joo kärjistynyt esimerkki ja ties paljonko noissa realityissä "näytellään yli", mutta siinä oli aika karmaiseva esimerkki kun "vahva nainen" termi käsitetään väärin.

Vierailija
11/79 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli ihan mieleen se toinen ketju, jossa itseään komeana ja loistavana tyyppinä pitävä jenkkisiili-palomies ihmettelee, miksei naiset ole kiinnostuneita hänenlaisestaan löydöstä. Tuskin hänenkään kohdalla menestyksen puute johtuu ammatista, hyvästä ulkonäöstä tai timmistä vyötäröstä.

Samalla tavalla "vahva nainen" todennäköisesti karkottaa miehet ihan jollain muulla kuin kyvyllä muodostaa mielipiteitä, urakehityksellä tai itsenäisyydellä. Siellä on jotain toimimatonta henkilökemiaa taustalla.

Vierailija
12/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hokemaa toistetaan usein, ikään kuin se sillä muuttuisi totuudeksi. Jotkut miehet saattavat pelätäkin, mutta se ei tee asiasta miehille yhteistä nimittäjää. Ketkä tuota väitettä esittävät? Vahvoina itseään pitävät naiset joiden on vaikea löytää kumppania.

On vahvuutta ja ”vahvuutta”.  Todellinen vahvuus tarkoittaa ehjää ihmistä. Sitten on räpätäti-vahvuutta. Tiedättehän naistyypin: ”Minä olen sellainen että sanon suoraan, ja sitten kun minä sanon niin kanssa sanon”. Kuka näitä Justiinoita tarvitsee Pekka Puupään lisäksi? Tällaisten naisten on helpompi ulkoistaa vastuu tilanteestaan kuin katsoa peiliin. Se mitä he pitävät itsessään vahvuutena on yksinkertaisesti joukko ei-toivottavia ominaisuuksia kumppanissa.

Vierailija
13/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2011 klo 12:17"]

yleensä tarkoittaa itserakasta, itseriittoista ja huumorintajutonta yli kolmekymppistä naista, joka ei ole ikinä kelvannut kenellekään em. ominaisuuksiensa takia, ja kuvittelee, että syynä on hänen korkea koulutuksensa ja hyvä työpaikkansa..

[/quote]

Tämä on juuri näin.

t. KTM-mies

Vierailija
14/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös miehiä, jotka nimenomaan hakevat "vahvaa" naista itseään kantamaan. Naisen pitää olla niin "vahva", että kestää miehen selkärangattomuuden ja sadismin ja mieluiten syyttää siitä itseään. Entinen seurustelukumppanini on tällainen tyyppi. Oikeasti vahva nainenhan ei tällaista miestä kauan siedä.

Vierailija
15/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ja heikot miehet pelkäävät.

Vierailija
16/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet pelkää. Mutta joillakin miehillä on niin huono itsetunto että eivät kestä sitä jos nainen tai mieskään on heitä parempi jossain asiassa.

Mutta terveen itsetunnon omaava mies on vain ylpeä vaimostaan.

Vierailija
17/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan pari- kolmekymppiset miehet eivät todellakaan pelkää aidosti vahvoja naisia, vaan tuntuu pikemminkin siltä, että monet pitävät sellaisia persoonia arvossaan. Monet "vahvat naiset" taas saattavat sekoittaa välttelyn pelkoon. Olen huomannut, että moni mies alkaa välttelemään näitä itsejulistautuneita vahvoja naisia, jos he nimenomaan ovat tätä jatkuvasti samaa "MÄ OON NIIN VAHVA JA SELVIÄN MISTÄ VAAN"-mantraa huutelevia naisia. Sellainen käy nimittäin (ihan näin itseäänkin vahvana naisena pitävän korvaan) aika kuluneelta ja hirveältä. Ei sellaista tarvitse jatkuvasti korostaa ja huudella, kyllä se persoonan lujuus tulee ilmi muutenkin jos on tullakseen.

Vierailija
18/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pelkäävät vahvoja naisia = tekosyy sille miksei äärimmäisen hankala akka saa miestä.

Vierailija
19/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 10:15"]

Miehet pelkäävät vahvoja naisia = tekosyy sille miksei äärimmäisen hankala akka saa miestä.

[/quote]

NIIN TOTTA! Ja tää "if you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best" on kanssa yksi vakkarilause joita tällaiset ihmiset heittelee...

Vierailija
20/79 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 10:15"]

[/quote]

NIIN TOTTA! Ja tää "if you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best" on kanssa yksi vakkarilause joita tällaiset ihmiset heittelee...

[/quote]

Tämäkin on totta.

Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi