Isäni ilmoitti juuri, että häntä ei yhtään haittaa vaikka
en tulisi koskaan enää käymään lapseni kanssa hänen luonaan.
Lähdin viettämään vauvani kanssa juhannusta lapsuuden kotiini, missä myös nuorimmat sisarukseni asuvat. Isäni päätti sitten ottaa kuppia ja rupesi riitelemään siskoni kanssa ja ilmoitti kuinka kaikki hänen lapsensa ovat luusereita, huoria ja verenimijöitä. Ja käski siskoni painua helvettiin loisimasta kun ei ole elämässään muuta hänelle tehnyt kuin velkaa. Käskin isäni olla hiljaa ja lopettaa huutamisen, ettei vauva herää yläkerrassa, mutta hänelle se oli aivan sama ja lupasin lähteä heti aamulla enkä tulla enää koskaan takaisin.
Nyt en saa unta, onneksi vauva sentään nukkuu. Se on varmaa, että kun isäni makaa jossain hoitolaitoksessa henkihievereissään, niin viimeiset sanat suustani hänelle on, vihaan sinua.
Kommentit (28)
hän on pahimman luokan narsisti joka on tehnyt kaikkien elämästä helvettiä...
heti kun yksikään sisaruksistani ei enää asu kotona. Äitini on kotiinsa alistettu surkutteleva ihmispoli, jota ei auttamiset kiinnosta. olen tuhanteen kertaan hänelle selittänyt, kuinka hän tulisi taloudellisestikin paremmin toimeen, kun muuttaisi lastensa kanna muualle, mutta ei ota kuuleviin korviinsa. Ja sanoi minulle, että minun ei ole sentäs koskaan tarvinnut käydä sosiaalihuollossa ja sinun täytyy. Sanoin hänelle, että sinä oletkin päättänyt jäädä nyrkin ja hellan väliin, niin hän alkoi itkeä. Marttyyri on ja itse kantakoon siitä seurauksensa sitten kun isäni kanssa kahdestaan jäävät.
Ap
Minun isäni on aina kieltänyt tehneensä mitään väkivaltaa kenellekään. Eikä tosiaan ole muistihäiriöinen, mutta onhan se ihmisen halveksuntaa sekin ja väkivaltaa, kun kieltää totuuden toiselle päin naamaa.
Terkuin: se yli nelikymppinen tuolta ketjun alkupäästä
Niin ja Hyvää Juhannusta! :)
Aiemmin ei koskaan kehunut miestä, mutta eron jälkeen on pitänyt erinomaisena.
Isä on aina ollut tyytymätön minuun, koskaan en tehnyt mitään oikein. Ei käytä alokoholia, vaan on ilkeä selvinpäin, mikä tekee tilanteen pahemmaksi.
Joku persoonallisuushäiriö löytyisi taatusti, lähinnä narsismia. Vaipuu toisinaan itsesääliin kerjäten myötätuntoa, erittäin jäykät mielipiteet,äkkipikainen. Hyvässä asemassa on ja alaisia paljon.
Vähän olisi maailmassa ihmisiä jos lapsen saamiseksi edellytettäisiin samanlaista prosessia kuin adoptoimiseen.
Hauskaa Juhannusta kaikille ja voimia kestää omia vanhempiaan!
Aiemmin ei koskaan kehunut miestä, mutta eron jälkeen on pitänyt erinomaisena.
Isä on aina ollut tyytymätön minuun, koskaan en tehnyt mitään oikein. Ei käytä alokoholia, vaan on ilkeä selvinpäin, mikä tekee tilanteen pahemmaksi.
Joku persoonallisuushäiriö löytyisi taatusti, lähinnä narsismia. Vaipuu toisinaan itsesääliin kerjäten myötätuntoa, erittäin jäykät mielipiteet,äkkipikainen. Hyvässä asemassa on ja alaisia paljon.
Tuo on juuri tuollaista vallankäyttöä, alistamista ja mollaamista. Sama mitä teet, ei hyvä.
Isäni äiti oli samanlainen kuin isäni. Mummoni oli harvoin jos koskaan tyytyväinen keneenkään. Kun käyttäydyin hyvin ja tein kuten hän käski, sanoi mummoni minulle " Sinäkin se teeskentelet olevasi parempi kuin oletkaan"!
Eli ei kiitoksen sanaa milloinkaan.
Saan itse olla onnellinen, että olen kutakuinkin "selväpäisenä" itse pärjännyt aikuisuuteen, ja saanut omankin perheen joka ei ole mikään täydellinen mutta kuitenkin kutakuinkin normaali perhe.
Hakeutukaa hyvät naiset terapioihin, jos teillä on mahdollisuus! Hyvät terapeutit ovat harvassa, mutta jos sellaisen löytää, puhuminen auttaa.
Näille narsisteille ei voi olla mieleen, se on juuri niiden vallankäyttökeino että KAIKKI MUUT PAITSI NARSISTI ITSE ON AINA VÄÄRÄSSÄ. Lisäksi ovat tietääkseni usein väkivaltaisia, ainakin minun isäni (ja mummonikin) olivat.
Vieraille isäni on aina ollut hyvä seuramies, oikein miellyttävä ja sosiaalisesti lahjakas. Sekin lisää ristiriitaa lapsen pään sisällä kun isä hakkaa ja haukkuu omaa lastaan ja tulee vieraiden kanssa toimeen kuin tyhjää vaan ja on pidetty seuramies. Tällä ristiriidalla saadaan aikaan se, että lapsi miettii "jakomielisesti" mikä lapsessa itsessään on vikana kun LAPSI ei onnistu pitämään isäänsä hyvällä tuulella.
Vähän olisi maailmassa ihmisiä jos lapsen saamiseksi edellytettäisiin samanlaista prosessia kuin adoptoimiseen.
Hauskaa Juhannusta kaikille ja voimia kestää omia vanhempiaan!
Tuttava, yli nelikymppinen nainen miehineen, on juuri adoptoimassa Venäjältä. Mahdottoman iso prosessi!
Vanhempia kestää, kun pystyy ottamaan riittävästi välimatkaa! Henkistä ja fyysistä. Se vie aikaa eikä onnistu nuorena.
Hyvää Jussia sinullekin!
Suomalaiset alkoholismin ja geenien tutkijat ovat löytäneet geenin tai geenit, jotka tuottavat tuota rähinähumalaa. Kaikilla ei ole sitä geeniyhdistelmää ja heistä puolestaan tulee humalassa enemmänkin lempeitä itkeskelijöitä. Rähinäviinataipumus periytyy.
hän on pahimman luokan narsisti joka on tehnyt kaikkien elämästä helvettiä...