Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyperäiset stadilaiset! Kertokaas nyt, mikä meissä maalta tulleissa eniten ärsyttää!

Vierailija
05.07.2006 |

En nyt halua lietsoa mitään riitaa tai kuulla " hauskoja" stereotypioita. Välillä vain törmään siihen, että puhutaan " oikeista" helsinkiläisistä ja maalaisista, kritisoidaan toisten käyttäytymistä jne.

terv. 10 vuotta sitten maalta tullut

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, kun kailotetaan kovaan ääneen ratikassa tai julkisella paikalla. Täällä on tapana puhua sellaisella äänellä, ettei muiden tarvitse kuunnella teidän perheen tai seurueen  juttuja.

Vierailija
62/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ehkä se, että monet maalla asuvat luulevat, että helsinkiläiset ovat jotenkin leuhkoja tai kuvittelevat olevansa muita parempia. Ei todellakaan kuvitella.  Miksi ihmeessä me niin ajateltaisiin, sitä paitsi Helsinki on tosi pieni tuppukylä moneen Euroopankin kaupunkiin verrattuna. Hyvää käytöstä ja toisten huomioon ottamista arvostan, olit sitten maalta tai kaupungista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että ei katsota suoraan silmiin ja tervehditä reippaasti vai onko se sisu mennyt kaulaan.

Vierailija
64/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset murteet eli juntti-kieli aiheuttaa stadilaisessa näppylöitä.

Vierailija
65/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse toisen vanhemman puolelta ainakin viidennen polven stadilainen. En ole ikinä kuullut että kukaan syntyperäinen helsinkiläinen jotenkin haukkuisi tai dissaisi muualla asuvia, yleensä ne ennakkoluulot virtaavat enemmän toiseen suuntaan. 

Olen kyllä törmännyt muutamaan muualta Helsinkiin muuttaneeseen joka 2v kaupungissa asuttuaan on kaupunkilaisempi kuin kaupunkilaiset itse. 

Vierailija
66/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä kysele naapureilta tai vastaantulijoilta mistä ne on tänne muuttanut. Ihan sama mulle, ei kiinnosta, se ei ole oleellista. Mun puolesta ihan vapaasti myös puhukoon omaa murrettaan , jos mä saan puhua omaani ja saan selvää sen toisen puheesta.  P * rseillä voi kuka tahansa, ei siinä syntymäpaikka ratkaise.

Vierailija
67/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ite helsingistä mut mun mielestä helsinkikin on ihan sairaan pieni kaupunki ja sit kaikki muut suomen kaupungit on  jotain pikku kyliä. nii fair enough

Vierailija
68/68 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oo ite helsingistä mut mun mielestä helsinkikin on ihan sairaan pieni kaupunki ja sit kaikki muut suomen kaupungit on  jotain pikku kyliä. nii fair enough

hups tää oli vastaus aikasempaan ekalla sivulla johonkin missä helsinki oli niinku kaupunki ja muut maaseutuu ei menny iha niinku piti lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan