Tämä kertoo kaiken suomalaisten (naisten) junttiudesta: alkon myydyin skumppa on...
Kommentit (72)
ei kaikki tykkää sun kuivista kuohareista, minusta liian kuivia.. juntti =)
Prinz von Hessen on tosi pahaa. Parhaat kuoharit IMHO sampanjaa lukuunottamatta tulevat Espanjasta. Cavat kuten Anna de Cordonieu ovat hyviä.
Kyseinen kuohari nimittäin sai heiltä neljä tähteä. Sori nyt, mut sun kuohuviinimaku ei taida olla ihan sieltä kehittyneimmästä päästä...t. ap
totesi, että pääasia on että omassa suussa maistuu hyvältä - muiden arviot voi jättää - no hmm omaan arvoonsa.
Prinz von Hessen on tosi pahaa. Parhaat kuoharit IMHO sampanjaa lukuunottamatta tulevat Espanjasta. Cavat kuten Anna de Cordonieu ovat hyviä.
Kyseinen kuohari nimittäin sai heiltä neljä tähteä. Sori nyt, mut sun kuohuviinimaku ei taida olla ihan sieltä kehittyneimmästä päästä...t. ap
Kas kummaa kun tuttavapiiriin kuuluu Suomen parhaita viinintuntijoita, ja vallan hyvin pärjään heidän seurassaan.
Viinimaku on aina yksilöllistä kuten kaikki maut. Ei ole olemassa absoluuttista totuutta makuasioissa, minkä normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää. Ja etenkin sommelierit.
Maistuu sen verran mehulta, että sitä pystyy juomaankin ihan normaalisti. Muut kuoharit on niin kuivia ja kitkeriä, että ei maistu mulle. Fresita kuuluu ehdottomasti mun uuteen vuoteen, juhannukseen ja ehkä vappuunkin. Ja legginsit on silloin tällöin käytössä nekin.
Juurikin noin. En tieda mita on Fresia, mutta legginsit toki tunnen. Niilla on oma paikkansa, ihan Suomen ulkopuolellakin. Nehan on ihan nerokkaat vaatekappaleet.
On teilla Suomessa pienet murheet tai sitten suljette silmanne oikeasti murehdittavilta asioilta...
Mutta tosiaan, hyvaa juhannusta sita viettaville ja ottakaa rauhallisen rennosti! ;)
miks sitä ei sais ostaa??? ja joku jo mainitsikin PINKin, se on vielä parempaa!! suosittelen lämmöllä kaikille :DD
Mun mielestä on ylipäätään junttia ruveta vänkäämään "mielipideasioista", joihin myös makutottumukset kuuluvat... joten ap on ehkä hieman juntti mun mielestä.
Hauskaa juhannusta mammoille!
Kas kummaa kun tuttavapiiriin kuuluu Suomen parhaita viinintuntijoita, ja vallan hyvin pärjään heidän seurassaan.
Viinimaku on aina yksilöllistä kuten kaikki maut. Ei ole olemassa absoluuttista totuutta makuasioissa, minkä normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää. Ja etenkin sommelierit.
"PVH on tosi pahaa" ja "parhaat kuoharit tulee Espanjasta". Taisit siis puhu itsesi nyt komeasti pussiin! Mut ei se mitään, jatka pruuvailua sun sommelierystäviesi kanssa, niin ehkä opitkin jotain.
t. ap
ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä ja mua pidetään hienostokermaperseenä
"PVH on tosi pahaa" ja "parhaat kuoharit tulee Espanjasta". Taisit siis puhu itsesi nyt komeasti pussiin! Mut ei se mitään, jatka pruuvailua sun sommelierystäviesi kanssa, niin ehkä opitkin jotain.t. ap
Kerroin oman MIELIPITEENI, kuten fiksu ihminen olisi ymmärtänyt. Faktaa ei voi esittää makuasioista.
Kerroin oman MIELIPITEENI, kuten fiksu ihminen olisi ymmärtänyt. Faktaa ei voi esittää makuasioista.
viestiini, jossa kerroin Viini-lehden antaneen kyseiselle viinille neljä tähteä, ylimielisellä asenteella aivan kuin sinun mielipiteesi jotenkin kumoaisi Viini-lehden arvostelun. Eikö se ole faktaa?
t. ap
Eihän ne Alkon myydyimmät puna- ja valkoviinitkään ole mitään laatuviinejä, joten olis ollut melko omituista, jos myydyin kuohuviini olisi ollut yllättäen jotain muuta.
Minusta skumpan kuuluu olla jääkylmää ja rutikuivaa. Merkillä ei väliä. Juntiksi kyllä ilmoittaudun ilomielin, jos se on snobin vastakohta. *Palmface!*
Alkon tilastojen mukaan Fresitan myyntiä ei kyllä lasketa kuohuviinien myyntiin, vaan se on omassa kategoriassaan, missä on hedelmäviinit, glögit ja sangriat yms. Mutta ihan miten vain. Jokainen juokoon sitä, mistä tykkää.
Ja hauskinta matkalla oli viinitilan omistaja, joka sanoi, että junteimmat ihmiset ovat niitä, jotka kuvittelevat viinin hinnan olevan suhteessa sen laatuun. Hänen mukaansa järkevä ja sivistynein juo sitä, mistä pitää eniten.
Kyllä sama logiikka toimii skumpankin kanssa.
Koomista on että miltei kaikki ajattelevat näin.
Ap: jokaisella ihmisellä on se oma makunsa. Toiset pitävät Fresitasta, toiset jostain muusta.
Se että noudattaa omaa makuaan, ei tee ihmisestä junttia.
Ammatissani tapaan paljon juurikin näitä naurettavia "hifistelijöitä" joiden puheiden tarkoitus on vain päteä ja saada muut ihmiset tuntemaan itsensä huonommiksi kuin he.
Typerää itsetuntosa pönkittämistä.
T: Sommelier joka pitää myös fresitasta (usko tai älä)
Ja hauskinta matkalla oli viinitilan omistaja, joka sanoi, että junteimmat ihmiset ovat niitä, jotka kuvittelevat viinin hinnan olevan suhteessa sen laatuun. Hänen mukaansa järkevä ja sivistynein juo sitä, mistä pitää eniten.
Kyllä sama logiikka toimii skumpankin kanssa.
Juo sitä mikä maistuu parhaimmalle.
Itse teen viinit ja oluet...tulen aina tekemään vaikka rikastuisin kuinka. Suu on paras asiantuntija!
makuasioita, mutta sen kait sä jo tiesitkin
kunhan haluat hifistellä olemattomilla rypäletiedoillas
kuka tahansa voi hakea ne alkon saitilta
on toisten ihmisten arvostelu tällaisten triviaalien seikkojen perusteella.
Se on makuasia sanoi Musti, kun muniaan nuoli!!!!! EIX YEAH :D
Fresita on hyvää! Kuivia kuohareita en pysty juomaan, kun maistuvat niin pahalta. Pidän kyllä kuivista valkkareista, mutta en kuivista kuplivista. Yyh!