Miten selvitä helposti turvatarkastuksesta?
Niin, kaikki vinkit on tervetulleita.
Miten helpoiten ja nopeimmin selvitä lentokentän turvatarkastuksen läpi?
Kommentit (26)
Turkkiin olen taas lähdössä ensi kuussa, ajattelin jos tulisin siellä uudelleen raskaaksi, turkkilaiset miehet on kuulemani mukaan hedelmällisiä. Pitäisi vielä löytää hoitopaikka lomani ajaksi lapselleni
t. sen tarhaikäisen äiti
No voi ei, meninpä provoon. Nolottaa...
ei siitä oikein voi millään muulla konstilla nopeesti selvitä...katsot vaan ettei laukussa ole niitä nesteitä yms.
ei nesteitä.
tennarit jalkaan (itsellä aina saappaat piippaa...).
ei vyötä.
ei tietokonetta.
sormus, käsikoru, kaulakorut, rahat ym. valmiiksi kassiin. Itsellä usein kello unohtuu käteen.
Jos kehtaa ilman rintsikoita lähteä, niin sekin helpottaa :D
ei nesteitä.
tennarit jalkaan (itsellä aina saappaat piippaa...).
ei vyötä.
ei tietokonetta.
sormus, käsikoru, kaulakorut, rahat ym. valmiiksi kassiin. Itsellä usein kello unohtuu käteen.
Jos kehtaa ilman rintsikoita lähteä, niin sekin helpottaa :D
jopa meidän tarhaikäinen lapsi on matkustanut yli kymmenessä maassa. miten tollasia aikusia on nykypäivänä?
ai joo, totta, ilman kassia vieläkin nopeampi :)
mutta jos siis reppu tms mukana, niin korut voi tunkea sinne. Mun sormus ei piippaa, mutta kello kyllä.
T. joku aiempi numero.
Meneekö siihen sulla sitten jotenkin tuhottomasti aikaa...? Siis mulla ei mene juuri kauempaa kuin kävelisin normaalisti eteenpäin ilman tarkastusta. Mitä nyt jonottamiseen saattaa mennä aikaa. Taskut tyhjiksi, laukku hihnalle ja portista läpi, laukku ja tavarat pois hihnalta. Kaarituet nyt ei hälytä juuri koskaan joten niitä ei kannata sen takia vältellä.
Käytän tosin päivittäin joten ehkä jonkinlainen rutiini on tullut mutta en ymmärrä miten siihen voi saada suhrattua aikaa. Ei se nyt niin monimutkainen toimenpide ole.
jopa meidän tarhaikäinen lapsi on matkustanut yli kymmenessä maassa. miten tollasia aikusia on nykypäivänä?
Mikäs mamma se tänne tuli pätemään? Muistathan, että mielikuvitusmatkoja ei lasketa mukaan. Sinun matkojesi määrä taisi sitten pudota nollaan. :)
Saat pitää sormusta ja muitakin koruja. Raskaammat metallikorut ja kello, kännykkä, avaimet yms. täytyy pistää hihnalle. Käy käsimatkatavarasi huolella läpi ettei siellä ole mitään geelejä tai teräviä esineitä. Kevyet kengät, ei vyötä.
koruja ei tarvitse riisua. Ainakaan jalometallisia.. älkää nyt olko hölmöjä :)
Mikäs mamma se tänne tuli pätemään? Muistathan, että mielikuvitusmatkoja ei lasketa mukaan. Sinun matkojesi määrä taisi sitten pudota nollaan. :)
katsos, rahaa mulla on, olen käynyt mm. lapseni kanssa Tunisiassa, Kreikassa, Egyptissä, Israelissa ja Turkissa, jossa muuten lapseni sai alkunsa,, et revi siitä
Tosiaan mahdollisimman vähän käsitavaroita ja sekin yksi laukku ei täyteen ahdettu. Mä en nykypäivänä ota yleensä kosmetiikkaa koneeseen sisään, vain lääkkeet.
Kengiksi ei kannata valata korkokenkiä tai hankalasti puettavia. Korkojen metalli yleensä piippaa. Ei vöitä eikä muuta irtotavaraa.
Mä laitan yleensä takin ja muut ulkovaatteet kentällä ruumaan menevään laukkuun. Ainoa poikkeus jos lentää jonnekin laskettelemaan tms.
Jos matkatavarat jää matkalle, niin meillä on vakuutus jonka turvin voi uutta ostella. Varsinkin vaihdollisilla lennoilla ja isoilla kentillä on tosi tuska raahata isoa määrää käsimatkatavaroita, varsinkin jos on lapset mukana.
etkö sä raukkaparka ole eläissäsi matkustanu???jopa meidän tarhaikäinen lapsi on matkustanut yli kymmenessä maassa. miten tollasia aikusia on nykypäivänä?
Etkö sä raukkaparka ole eläessäsi vastannut asiallisesti? Jopa meidän tarhaikäinen lapsi osaa vastata, miten ihmeessä voi olla noin moukkia aikuisia nykypäivänä?
Niin, kaikki vinkit on tervetulleita.
Miten helpoiten ja nopeimmin selvitä lentokentän turvatarkastuksen läpi?
Helsinki-Vantaa on toisaalta sen verran maalaislentoasema, että turvatarkastus on ihan p:stä. Organisointi siellä on tosi huonoa
lapseni kanssa Tunisiassa, Kreikassa, Egyptissä, Israelissa ja Turkissa, jossa muuten lapseni sai alkunsa,, et revi siitä
mutta noissa maissa emme ole matkustaneet, itse olen käynyt työmatkalla Israelissa, mutta aivan toisenlainen turismi kiinnostaa meitä perheenä. ilmeisesti teille tuttuja paikkoja nuo.
t. sen tarhaikäisen äiti
Itse ahdistun nykyään jo etukäteen turvatarkastuksista.
Viimeksi kun käytiin lomalla, vaihdettiin kahdesti konetta ja jouduttiin joka kentällä menemään turvatarkastuksen läpi.
Suomessa meidän perheestä hälytti 2-vuotias, joka joutui sitten kädet levällään seisomaan tarkastettavana ö.ö
Ensimmäisellä vaihtokentällä hälytin minä, ja jouduin kopeloitavaksi.
Toisella vaihtokentällä hälytyksen aiheutti mieheni.
Jännä sinänsä, että ihan samoissa vaatteissa mentiin kaikkiin kolmeen tarkastukseen. Taskut olivat tyhjät, eikä vaatteita vaihdettu välillä.
Varmaan ne laitteet hälyttää ihan randomina >:(
etkö sä raukkaparka ole eläissäsi matkustanu???jopa meidän tarhaikäinen lapsi on matkustanut yli kymmenessä maassa. miten tollasia aikusia on nykypäivänä?
Etkö sä raukkaparka ole eläessäsi vastannut asiallisesti? Jopa meidän tarhaikäinen lapsi osaa vastata, miten ihmeessä voi olla noin moukkia aikuisia nykypäivänä?
Turkkiin olen taas lähdössä ensi kuussa, ajattelin jos tulisin siellä uudelleen raskaaksi, turkkilaiset miehet on kuulemani mukaan hedelmällisiä. Pitäisi vielä löytää hoitopaikka lomani ajaksi lapselleni
t. sen tarhaikäisen äiti
KUKA ei ole koskaan ollut turvatarkastuksessa? Siellähän kävellään kaariportin läpi, kamat menee hihnalla vieressä ja siinäpä se. Hurjaa! Siellähän voi kuolla tai saada jonkin vaikeasti hallittavan sairaskohtauksen! Niinpä vissiin.
Ei turvatarkastuksesta "selviytyminen" mitään avaruustiedettä ole.
Vyö pois, avaimet ja rahat taskusta käsimatkatavaraan, läppäri pois laukusta, bleiseri tms. hihnalle myös. Ei hyvänen aika koruja tai kelloa tarvitse riisua..jos piippaa niin virkailija tutkii laitteella ja käsin. Mahdollisesti joutuu astumaan "jalkakoneeseen", joka skannaa kengänpohjat. Ei siinä kovin kauaa mene. Ajoissa sinne, niin ei tarvitse hermoilla, vaikka edessäolijat kuppailee.