Miten selvitä helposti turvatarkastuksesta?
Niin, kaikki vinkit on tervetulleita.
Miten helpoiten ja nopeimmin selvitä lentokentän turvatarkastuksen läpi?
Kommentit (26)
site , että vaihto oli Lontoossa. Helsingissä mieheni joutui kopeloitavaksi, kun hälytykset piippasi, Lontoossa sekä minä että 10 v lapsi jouduimme tutkittavaksi,kun laite hälytti, mies käveli läpi ilman piippausta. Jouduin vielä sattumanvaraiseen tarkastukseen laukkutarkastukseen siellä.
tässä ketjussa pyydetään parhaita salakuljetusvinkkejä. :D
Onpa taas joku päässyt leuhkimaan. Kaikki ei kiinnosta matkailu, eikä kaikilla ole siihen varaa. Onko kauhean hankalaa tajuta tämä? Itse kävin ekan kerran ulkomailla 24-vuotiaana (paitsi ruotsissa olin käynyt aiemmin), kun vanhempani eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita matkailusta.
Ja tämä leuhkija vielä leuhkii seksilomillaan, kun siis on ties missä Turkissa ja Egyptissä käynyt ties mitä tekemässä..
hoida muodollisuudet edellisenä iltana jos mahdollista, niin sitten voit paukata mistä tahansa turvatarkastuksesta sisään, yleensä se SASin terminaali on kaikista tyhjin.
Kaikki kama ruumaan, ei mitään kabiiniin jos mahdollista. Ota mukaan iso muovikassi, johon jonossa pakkaat kaikki takit ja muu irtotavara ja sen heität läpivalaisuun kun itse kävelet läpi metallinilmaiimesta. Ei nesteitä, lenkkarit, ei vyötä, mulla ei ainakaan korut ole ikinä piipanneet..
* Mahdollisimman vähän käsimatkatavaroita
* Nesteet (käsidesi, silmätipat ja huulirasva) valmiiksi pussitettuna ja laitettuna tiettyyn laukun lokeroon, josta ne on sitten helpoo laittaa hihnalle.
* Läppärin pussukka valmiiksi avattuna (avaan jonossa), josta se on helppo nostaa hihnalle. (Minulla aina mukana pieni läppäri suojapussissa käsilaukussa)
* Tennarit/avokkaat tai muut vastaavat helposti puettavat kengät jalkaan. Välillä joutuu laittamaan ne jalkineetkin läpivalaisuun ja kävelemään sukkasilteen. (Eli sukat jalkaan, tai joutuu kävelee paljain jaloin)
* Pienet korut eivät piippaa, isommat piippaa
* Housut jotka eivät tarvitse vyötä, muuten sen joutuu ottamaan pois
*Kelloa en käytä, mutta laittaisin sen valmiiksi käsilaukkuu.
* Tyhjät taskut, eli kaikki mahdollinen käsimatkatavaroissa hyvin organisoidusti (niin että tietää mitä missäkin taskussa on)
* ei paksuja neuleita/villatakkeja. Näitä olen joutunu välillä riisumaan
site , että vaihto oli Lontoossa. Helsingissä mieheni joutui kopeloitavaksi, kun hälytykset piippasi, Lontoossa sekä minä että 10 v lapsi jouduimme tutkittavaksi,kun laite hälytti, mies käveli läpi ilman piippausta. Jouduin vielä sattumanvaraiseen tarkastukseen laukkutarkastukseen siellä.
Ne piippailevat vähän väliä ja milloin mistäkin, turha siitä on stressiä ottaa. :)
Riippuu todella paljon maasta ja lentokentästä, miten tarkkoja ollaan turvatarkastusten kanssa. Yhdysvalloissa joutuu yleensä aina riisumaan kengät ja kaiken "ylimääräisen". Esim. jakku päällä ja huivi kaulassa ei saa kävellä tarkastusportin läpi, vaan on riisuttava t-paitasilleen ja sukkasilleen jne.
Ylipäänsä kannattaa vaan valita päälle sellaista helposti ja nopeasti puettavaa ja riisuttavaa eikä kanniskella turhia tavaroita mukanaan.
tässä ketjussa pyydetään parhaita salakuljetusvinkkejä. :D
Onpa taas joku päässyt leuhkimaan. Kaikki ei kiinnosta matkailu, eikä kaikilla ole siihen varaa. Onko kauhean hankalaa tajuta tämä? Itse kävin ekan kerran ulkomailla 24-vuotiaana (paitsi ruotsissa olin käynyt aiemmin), kun vanhempani eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita matkailusta.