Jo on aikoihin eletty, jos karppaajiakin varten pitäisi suunnitella tarjottavat!
Minä otan huomioon vain allergikot ja laktoosi-intolerantikot siten, että myös heille löytyy maistuvaa suuhunpantavaa. Mutta ruokafanaatikot syökööt sitä mitä on tarjolla tai ottakoot omat eväät.
Kommentit (56)
muttei maailmani kaadu yhteen kakkupalaan. Sairaus on ihan eri asia kuin fanaattinen karppaus, ja itse olen sitä mieltä ettei pelkän kovan rasvan syöminen ole edes terveellistä. Jokainen tykätköön tai olkoot tykkäämättä, mut kyllä joku keskitie saa luvan olla. Ja samaa mieltä, karppaus on epäekologista, ja joustamattomana myös itsekästä ja elitististä. Juuri istuin vanhojen ihmisten kahvipöydässä joka oli pullollaan venhäpullaa, transrasvaa, lisäaineita- ennen siinä olis nähty vaurautta ja vieraanvaraisuutta. Söin yhden pullan ja elossa olen. Jos ei pysty yhtään joustamaan on parasta ottaa omat eväät tai elellä vaan kaltaistensa parissa. Koska ei se karppaus mikään absoluuttinen totuus ole. Kerran katselin kun emäntä oli laittanut pöydän koreaksi ja hapannaamainen karppaaja kaiveli kinkut todellakin piiraasta, söi ne ja työnsä lopun ruuan emännän nenän edessä roskiin. Törkeän huonot tavat ja loukkaavaa ruuan tehnyttä emäntää kohtaan. Että ei se karppaus ainakaan sosiaalisia taitoja kasvata. Kaikki fanaattisuus on tyhmyyttä- paitsi jos on kyse vakavasta sairaudesta.
muttei maailmani kaadu yhteen kakkupalaan. Sairaus on ihan eri asia kuin fanaattinen karppaus, ja itse olen sitä mieltä ettei pelkän kovan rasvan syöminen ole edes terveellistä. Jokainen tykätköön tai olkoot tykkäämättä, mut kyllä joku keskitie saa luvan olla. Ja samaa mieltä, karppaus on epäekologista, ja joustamattomana myös itsekästä ja elitististä. Juuri istuin vanhojen ihmisten kahvipöydässä joka oli pullollaan venhäpullaa, transrasvaa, lisäaineita- ennen siinä olis nähty vaurautta ja vieraanvaraisuutta. Söin yhden pullan ja elossa olen. Jos ei pysty yhtään joustamaan on parasta ottaa omat eväät tai elellä vaan kaltaistensa parissa. Koska ei se karppaus mikään absoluuttinen totuus ole. Kerran katselin kun emäntä oli laittanut pöydän koreaksi ja hapannaamainen karppaaja kaiveli kinkut todellakin piiraasta, söi ne ja työnsä lopun ruuan emännän nenän edessä roskiin. Törkeän huonot tavat ja loukkaavaa ruuan tehnyttä emäntää kohtaan. Että ei se karppaus ainakaan sosiaalisia taitoja kasvata. Kaikki fanaattisuus on tyhmyyttä- paitsi jos on kyse vakavasta sairaudesta.
loukkaantua aivan rauhassa. Jos en halua pöydästä mitään syödä, niin en syö. En odota erikoistarjottavia, mutta en myöskään ala ottamaan paineita siitä, että pitäisi syödä ruokaa, josta mulle tulee huono olo ja ihan vaan sen takia, ettei emäntä loukkaannu.
Pystyykö karppauksella korvaamaan insuliinihoitoisen diabeteksen insuliinihoidon??? No jo on aikoihin eletty. Terv. karppaava sh
Vhh-ruualla miehes ei tarvisi lääkitä diabetesta mitenkään
diabeteksen hoidosta. Paljon urheilevalla miehelläni on ollut lapsesta saakka diabetes, ja terveenä on ollut aina. En sitten teidä mitä 2-tyypin diabeetikoille karppaus tekee, mutta mieheni on hyvässä hoitotasapainossa ihan normiruualla. Ja karppaajat eivät yleensä edes tiedä millainen on suositeltu diabetesruokavalio. Karrpaus on äärimmäisen kuluttavaa maapallolle. Mitäs karppaajat tekee sitten kun lihatuotanto pannaan maailmassa aisoihin?
Diabeetikothan saavat nykysuositusten mukaan syödä ihan normaalia terveellistä perusruokaa, joten mitään sokerittomia tms. turhia hömpötyksiä meillä ei tehdä.
1-tyypin diabeetikkona tuntuu melko loukkaavalta väittää karppausta hömpötykseksi. Nykyajan ruokasuositukset diabeetikoille on perseestä ja se on jo joissain maissa tajuttu. Suomi tulee jälkijunassa.
Lähes liikuttavan säälittävää, että tällä palstalla allergiaruokavaliot osataan ja halutaan tietenkin huomioida, mutta siihen se sitten jääkin.
Onneksi minä (ja kaikki muutkin ympärilläni olijat) ovat sen verran fiksua väkeä, että osaavat emännän roolissa laittaa sellaiset tarjottavat, että ne käyvät kaikille vieraille - ruokavaliosta tai sen syystä riippumatta.
Tällä palstalla pääpointti tuntuu aina olevan vain muiden nöyryyttäminen ja kiusaaminen.
Pystyykö karppauksella korvaamaan insuliinihoitoisen diabeteksen insuliinihoidon??? No jo on aikoihin eletty. Terv. karppaava sh
Vhh-ruualla miehes ei tarvisi lääkitä diabetesta mitenkään
diabeteksen hoidosta. Paljon urheilevalla miehelläni on ollut lapsesta saakka diabetes, ja terveenä on ollut aina. En sitten teidä mitä 2-tyypin diabeetikoille karppaus tekee, mutta mieheni on hyvässä hoitotasapainossa ihan normiruualla. Ja karppaajat eivät yleensä edes tiedä millainen on suositeltu diabetesruokavalio. Karrpaus on äärimmäisen kuluttavaa maapallolle. Mitäs karppaajat tekee sitten kun lihatuotanto pannaan maailmassa aisoihin?
Ykkösessä tietty ei.
Ja karppaajat eivät yleensä edes tiedä millainen on suositeltu diabetesruokavalio.
Täällä Pekka Puskan Margariinimaassa ei toki vielä suostuta myöntämään, että nimenomaisesti turhat hiilihydraatit (jauhot, perunat, riisit, SOKERI) tulisi karsia diabetikoiden ruokavaliosta.
miten söis karppiruokaa! Jos haima ei toimi, niin insuliini on pistettävä. Insuliini muuttaa nimenomaan syödyn energian elimistölle käytettävään kuntoon. Että kai sitä energiaa on karppiruokavaliossakin. Mua ärsyttää tuollaiset ihmeparantajat.
mutta mitä hiton ruokavaliota kilpirauhasongelmaisten muka pitäis noudattaa? Itsellä vajaatoiminta ja syön tasan samaa pöperöä kuin muutkin. Mahdolliset rajoitukset kyllä johtuvat ihan muusta kuin kilpparista.
vaikka muuten koko ketju on täyttä paskaa ihan aloituksesta alkaen.
Muistin virkistykseksi teille talipalleroille vaan sellainen tieto, että karppaus ei tarkoita pelkästään proteiinin vetämistä, vaan ruokavalio pitää sisällään sekä rasvaa että proteiinia, ja kaikkein eniten kasvikunnan tuotteita (so. vähähiilarisia kasviksia). Itse en ole mikään karppaaja, mutta kuvittelin tämän tiedon olevan nykypäivän yleissivistystä...
Toisekseen ykköstyypin diabeetikko tarvitsee aina insuliinia, mikään ruokavalion rustaaminen ei pidä verensokereita tasapainossa.
Karppaaminen saattaa sopia monille diabeetikoille, mutta koska diabeetikolla on jo kyseisen sairauden vuoksi kohonnut riski sydän- ja verisuonitauteihin sekä munuaisongelmiin, ei mitään ääriruokavaliota suositella VARSINKAAN LAPSIDIABEETIKOILLE. Tämä korostettuna siksi, että aikuinen tekee mitä tekee ja syö vaikka sisäfilettä aamusta iltaan, mutta lasten ja nuorten osalta tilanne on vähän erilainen - ainakana kukaan täysipäinen vanhempi ei ota sitä riskiä, että ruokavaliolla pahentaa liitännäissairauksien riskiä.
Kaikki sokeristuvat ravintoaineet vaikuttavat diabeetikon verensokeriin. Tänä päivänä diabeetikko saa toki syödä samaa ruokaa kuin muutkin, mutta tietenkin nopeita hiilareita kannattaa välttää - ravitsemussuositukset ovat samat kaikille.
vaikka muuten koko ketju on täyttä paskaa ihan aloituksesta alkaen. Muistin virkistykseksi teille talipalleroille vaan sellainen tieto, että karppaus ei tarkoita pelkästään proteiinin vetämistä,
Karppaus ei tarkoita proteiinin vetämistä, karppaus tarkoittaa hiilihydraatin korvaamista rasvalla.
Tänä päivänä diabeetikko saa toki syödä samaa ruokaa kuin muutkin, mutta tietenkin nopeita hiilareita kannattaa välttää - ravitsemussuositukset ovat samat kaikille.
Saa syödä hiilareita ja piikittää sitten sen mukaan insuliinia. Onko järkeä?
Lisäys edelliseen, tämäketju on tosiaankin täyttä paskaa ja kerrassan kelvotonta provoilua.
ellei pöydästä löydy muka mitään heille sopivaa olkoon syömättä! Allergiat ja uskontoon liittyvät rajoitukset sit asia erikseen...
kuin kaikki asiasta hölkkäsen pöläystä tietämättä, ilmoittavat näitä älyväläys mielipiteitään diabeteksen hoidosta???
Ei mulle ainakaan tulsi mieleenkään mennä esittämään mitään väitteitä jostain taudista, jonka nykyaikaisesta hoidosta en tiedä yhtään mitään.
Jos tiedätte että vieraanne karppaa niin mainitkaa sitten jo kutsuessa tästä että ottaa omat eväät mukaan. Että siis ette aio huomioida häntä mitenkään. Jos on niin vaikeaa.
Mä itse tosin olisin sitten muina miehinä syömättä jos en pöydästä löytäisi mitään sopivaa. Tai ottaisin yhden pienen keksin tms.
Muuten, miten suhtautuisitte jos joku sanoisi olevansa viljattomalla dieetillä ihan kokeilun vuoksi? Sama kivitystuomio kuin karppaajillekin vai yhtä myötätuntoinen kohtelu kuin keliaakikoille?
itselleni erikoistarjoilua! Maailma on pullollaan kaiken maailman "dieettejä" ja aika moukkamaista olettaa että jokaiselle suunniteltais omat tarjottavat..voi hyvää päivää näiden karppien kanssa!
omaehtoisia ruokavalioita... en voi kuvitella millainen ihminen odottaa erikoistarjoiluja ellei kyse ole allergiasta tms.
yksi pariskunta, joka karppaa, ja ilman ongelmia olen heillekin pystynyt järjestämään jotain tarjottavaa.
Ei jumalauta, sanoin kyllä suoraan, että jossain menee raja. Meille on joka tapauksessa tulossa laktoosi-intolerantteja, allergikkoja ja keliaakikkoja, joten heidänkin huomioimisessa on tarpeeksi työtä.
Tuleeko myös kommunisteja, ufologeja, vegetaristeja, ateisteja, hippejä, bulimikko-untuvikko-likkoja ja uusnatseja? :)
On meinaan humoristista tämä nykyajan meininki, kun on kaikenlaisia -istejä ja -isteja, joista kukin saarnaa ja hössöttää omaa asiaansa. Miten ennen vanhaan tultiin ollenkaan toimeen, kun kukaan ei ollut kuullut näistä ismeistä ja erilaisista kirjainlyhenteistä ja siitä, miten kaikki on otettava huomioon kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa tilanteissa? Joku raja sentään.
Jos löytyy jotain, mitä voin syödä niin kiva. Pärjään kyllä ilmankin. Jos ette huomioi ruokavaliota tarjoiluissa, niin älkää sitten myöskään tyrkyttäkö mitään. Se on kiusallista, että pitää koko ajan selitellä omia syöntitapojaan.
Minulle jauhot, sokeri taikka tärkkelys eivät vain sovi ja siksi vältän niitä. En halua kärsiä viikkoa kakun syömisen jälkeen huonosta olosta ja kutisevasta ihosta.