Jo on aikoihin eletty, jos karppaajiakin varten pitäisi suunnitella tarjottavat!
Minä otan huomioon vain allergikot ja laktoosi-intolerantikot siten, että myös heille löytyy maistuvaa suuhunpantavaa. Mutta ruokafanaatikot syökööt sitä mitä on tarjolla tai ottakoot omat eväät.
Kommentit (56)
Meillä on yksi tuttu perhe, jossa jokainen perheenjäsen on dieetillä tai muuten vaan ei tykkää. Heitä on todella vaikea kutsua kylään, koska aina joku jää ilman vaikka kuinka yrittäisin ajatella kaikkia ja pöytä olisi sellainen että siitä voi kerätä vähän mitä tykkää. Vähintään grillatessa on makkaraa väärää merkkiä tai lapset ei juo muuta limua kun oikeaa Cokista. Mikä touhu minusta vähän erikoista. Mutta muuten ja muiden kanssa olen ratkaissut asian niin, että jos on vaikeiat ruokavieraita, on seisova pöytä josta saa jokainen kerätä oman salaattinsa ja juttunsa. Ja ruuat valitsen niin, että en itse kuitekaan kuormitu liikaa. Tortillat on aika hyvävaihtoehto myös. Mutta tuohon karppauksen en osaa sanoa mitään.
vieraiden ruokarajoitukset. Itselläni on ollut todella allerginen lapsi, joten ruokarajoitteisille osaan vääntää vaikka mitä. Samaten kasvissyöjät huomioin aina. Mutta että joku vaatii karppiruokia! Ei jumaliste. Jäis multakin tekemättä. Syököön kinkut leivänpäältä. Tuo karppaushomma on samaa kun joku ilmottais, että mulle vaan keltaisia ruokia.
miehelläni ja hänen isällään diabetes. Normiruoka menee. Hemmettiin tommoset karppaajat. kaiken huippu on se, että karppaus on maailman saastuttavin ruokavalio. Hiilijalanjälki valtava.
Itse en kyllä oleta, että otettaisiin huomioon kaikenlaiset ruokavaliot, vaikka itse otankin.
Juhlat tulossa ja kutsumani hyvän miesystävän uusi avokki on kuulemma karppaaja ja kaveri siitä sitten mainitsi puhelimessa. Ei jumalauta, sanoin kyllä suoraan, että jossain menee raja. Meille on joka tapauksessa tulossa laktoosi-intolerantteja, allergikkoja ja keliaakikkoja, joten heidänkin huomioimisessa on tarpeeksi työtä.
Tuntemani diabeetikot kyllä syövät samaa ruokaa kuin muutkin.
tällaisella dieetillä ja suunnittelimme illallisen aina heidän dieetin mukaisesti. Ei ollut edes vaivalloista. Alkuruokaa en nyt muista, pääruokana pihvi ja vihreä salaatti. Jälkiruokana juustoja.
Makkaraa ja juustotarjotinta pöytään.
karppaa painavista terveydellisistä syistä?
Meille on lähes kaikki tehneet karppia sapuskaa, vaikkei sitä olla pyydetty. Ellei ole tehty, niin sitten juodaan vaan kahvit ja teet.
vieraiden ruokarajoitukset. Itselläni on ollut todella allerginen lapsi, joten ruokarajoitteisille osaan vääntää vaikka mitä. Samaten kasvissyöjät huomioin aina. Mutta että joku vaatii karppiruokia! Ei jumaliste. Jäis multakin tekemättä. Syököön kinkut leivänpäältä. Tuo karppaushomma on samaa kun joku ilmottais, että mulle vaan keltaisia ruokia.
Karppaukseen voi liittyä tiettyjen ruoka-aineiden välttely koska niistä tulee paha olo. Esimerkiksi viljat eivät sovi kaikille ihmisille yhtä hyvin. Keliaakikot ovat tästä äärimmäinen tapaus, mutta mielestäni olisi ystävällistä huomioida vieraiden toiveet ilman lääkärintodistusta allergiasta tms.
Tuntemani diabeetikot kyllä syövät samaa ruokaa kuin muutkin.
juhlapöydästä itselleen jotakin löytää. Vaikka sitten kasvissalaattia.
Naurettavaa, jos ei edes juhlissa voi syödä muuta kuin arkena.
Itse syön vegaanisesti eli en käytä eläinkunnan tuotteita, ja mainitsen aina että minua varten ei tarvitse erikseen laittaa ruokia mutta haluaisin tietää sen etukäteen jotta osaan ottaa omia eväitä.
En halua rasittaa ihmisiä kohtuuttomasti omalla valinnallani, vaikka tietysti olisin iloinen jokaisesta liha- tai juustopalasta jonka hinta jää tuottajilta saamatta.
Kunhan ei myöskään tuputeta ruokaa, jota en halua syödä. Ainahan joku porukasta laihduttaa, toinen nirsoilee muuten vaan ja kolmannella on joku kuviteltu allergia. Siiten on vielä kasvissyöjät ja oikeasti allergiset siihen päälle. Poimin pöydästä sellaista mitä haluan syödä.
diabeteksen hoidosta. Paljon urheilevalla miehelläni on ollut lapsesta saakka diabetes, ja terveenä on ollut aina. En sitten teidä mitä 2-tyypin diabeetikoille karppaus tekee, mutta mieheni on hyvässä hoitotasapainossa ihan normiruualla. Ja karppaajat eivät yleensä edes tiedä millainen on suositeltu diabetesruokavalio. Karrpaus on äärimmäisen kuluttavaa maapallolle. Mitäs karppaajat tekee sitten kun lihatuotanto pannaan maailmassa aisoihin?
Naurettavaa, jos ei edes juhlissa voi syödä muuta kuin arkena.
että perussapuskasta voi karpille tulla todella huono olo. Ei todellakaan ole sen arvoista!
Itselle on kyllä ihan sama, että onko karppia tarjottavaa vai ei, koska osaan olla ilmankin suuhun pantavaa.
Jos jotain helppoa tarjottavaa kaipaa, niin osta vaikka leipäjuustoa ja 70% suklaata. Pitäisi kelvata!
Ja ne huomioidaan kunnolla ja huolellisesti. Allergiaruoat, gluteenittomat, luontaisesti gluteenittomat, laktoosittomat, vähälaktoosiset, proteiiniköyhät jne. onnistuvat meillä ongelmitta. Diabeetikothan saavat nykysuositusten mukaan syödä ihan normaalia terveellistä perusruokaa, joten mitään sokerittomia tms. turhia hömpötyksiä meillä ei tehdä. Muut saavat syödä sitä mitä on tarjolla tai jättää syömättä.
Miehen suvusta löytyy myös jos jonkinlaista hiivasyndroomaa, karppaajaa, leipää syömätöntä, perunankarttajaa, paprikasta pitämätöntä, juustotonta jne... Mitään juhlia ei voisi järjestää jos kaikki ruokavaliot huomioisi, enkä edes ymmärrä miksi pitäisi. Jos ihminen ehdoin tahdoin tekee elämänsä hankalaksi, niin se on oma valinta ja ihan itse saa kärsiä.
diabeteksen hoidosta. Paljon urheilevalla miehelläni on ollut lapsesta saakka diabetes, ja terveenä on ollut aina. En sitten teidä mitä 2-tyypin diabeetikoille karppaus tekee, mutta mieheni on hyvässä hoitotasapainossa ihan normiruualla. Ja karppaajat eivät yleensä edes tiedä millainen on suositeltu diabetesruokavalio. Karrpaus on äärimmäisen kuluttavaa maapallolle. Mitäs karppaajat tekee sitten kun lihatuotanto pannaan maailmassa aisoihin?
Ei ole mikään ongelma. Karppaaja ei välttämättä syö lihaa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
Karppauksen syy kun voi olla myös tuon verensokeriheilahtelun välttely.
Ei siinä mitään jos itse haluat uuvuttaa vieraasi sokerihumalalla ja olla epäystävällinen osalle vieraista.