Jos ilmottaudun työttömäksi mutta lapsi vielä kotona,saanko myös kotih.tukea?
Lapsi siis vielä kotona ehkä pari kk joutuu olemaan, ennenkuin saadaan hoitopaikka.Miten nää hommat menee? Päiväkoti hakemus on laitettu ja huomenna menen ilmottautumaan työkkäriin,olen ollut reilu 2v kotona lapsen kanssa.
Kommentit (7)
mutta jos saat ansiosidonnaista, niin sun pitää ilmoittaa kh-tuesta työttömyyskassaan, joka vähentää sen työttömyyskorvauksen määrästä.
päivähoidossa. Jos samaan aikaan nauttii muita sosiaalietuuksia tai päivärahoja, kotihoidontuen osuus vähennetään ko. päivärahoista koska sehän tarkoittaa, että henkilö ei ole silloin työmarkkinoiden käytettävissä. Kahta tukea ei voi saada yhtä aikaa.
ja siis vain kotihoidontuen osuus vähennetään tuesta, mutta sen saa sitten kelalta. eli jää siitä silti sievoinen summa rahaa käteen, jos vertaa pelkkään kotihoidontukeen.
Onkohan summa silti isompi kuin pelkillä kotihoidontuilla + muilla kelan etuuksilla(olen yh)? Mietin sitä että ilmottaudunkö tyttömäksi sillä aikaa, kunnes aloitan työt,kun tiedän koska työni alkaa. Vai jatkanko tätä kotihoidon tuella oloa..rahaa mietin juu.
Yleensä kuitenkin työttömyyskorvaus on huomattavasti isompi kuin kotihoidontuki.
Minulla työttömyyskorvaus oli n. 1000 € suurempi kuin kotihoidontuki, joten sillä oli iso vaikutus tuloihin.
Siitä on kuitenkaan tiedä miten nuo menee jos muita tukia on kovasti, vaikuttavatko ne työttömyyskorvaukseen tai vaikuttaako työttömyyskorvaus niihin.
Sinun tilanteessasi kävisin kysymässä kelalta.
viisaat, mulla sama tilanne! :) Saisin liitolta ansiosidonnaista, mutta työpaikasta ei heti tietoa, eikä hoitopaikastakaan.