Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nirppanokkalapsi ja ruokalakko.

Vierailija
22.06.2011 |

Lapsi on aina ollut valikoiva syömään. Iän myötä vain pahenee.

Osaksi syytän tässä koulua, koska saa siellä vapaasti ottaa ruokaa=olla ottamatta/syömättä.

Monesti on sanonut syöneensä vain leipää, ei aina sitäkään.

Nyt tilanne pahenee, esim. ei enää syö makaronilaatikkoa, vain keitetty makaroni kelpaisi.

Koko lihaa tai kanaa ei syö lainkaan.

Vain kaupan jauhelihapihvet menee alas.

Varhaisperunat ei kelpaa, pitäisi olla vanhoja.

Riisiä ei syö.

Hedelmiä syö todella huonosti, kurkku kelpaa.

Olen totaalisen kyllästynyt tähän, enkä voi tehdä nirppanokalle eri ruokaa kuin muulle perheelle.

Nyt tämä lapsi on toista päivää vesi kuurilla, kun ei suostu syömään laitettua ruokaa, eikä erikoispalveluita ole.

Ikää lakkoilijalla on kahdeksan vuotta.

Olen suoraan sanonut hänelle, että jos tämä jatkuu menemme parin päivän sisään lääkäriin ja paikka kyllä hänelle löytyy missä saadaan ravintoa sisään (tiputuksella).

Hänelle tämä sopii, kunhan ei tarvitse syödä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kyllä syö vaikkei tykkää mutta sitten syöminen kestää ja kitinää riittää.

Mä en näy tähän vaihtoehtona kuin sen,että pikku hiljaa esim. lusikallinen kerrallaan totutellaan syömäään niitä "ei niinhyvä ruokiakin" ja toki hänenkin lempiruokia täytyy välillä laittaa.

Vierailija
2/2 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella nyt ikää 9v ja todella nirppanokka. Menee vain tietyt ruokalajit ja vanhemmilla koko ajan dilemma: Valmistaako vain niitä lapsen syömiä ruokia vai olkoot syömättä, jos ei muu kelpaa. Mielipidettä on kuunneltu puolesta ja vastaan.

Voin kertoa, että edes nälkäisenä lapsi ei syö ruokia, joista ei pidä. Ei suostu maistamaan mitään uutta ja outoa. Naurattaa monen perheen maistamispakko. Kun se ei vaan toimi! Pitäisikö väkisin kammeta lapsen suu auki ja runtata ruoka suuhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi