Mitä tehdä naapurin kissalle?
Naapurilla on kamalan kokoinen, karvainen norjalainen metsäkissa.
Vaikka asumme kaupunkialueella, hän antaa sen kulkea vapaana. Katti on aina tunkemassa meille sisälle, kun pidän terassin ovea auki.
Juuri äsken olin yläkerrassa laittamassa pyykkiä kuivumaan, niin se kissa oli tullut meidän olohuoneeseen, makasi sohvalla. En meinannut millään saada ulos.
Ollaan tosi allergisia kissoille. Voiko tuosta tehdä poliisille ilmoituksen, jos kissa tunkee jatkuvasti sisälle luvatta?
Kommentit (37)
ja pitäneet esim kovaa meteliä joka säikäyttää sen? Kissa on arka eläin eikä tunge vaarallisiksi kokemiinsa paikkoihin. Voitte vaikka heittää sitä tyynyllä yms.
Kauhean avutonta porukkaa, heti ollaan joka asiassa viranomaisia kutsumassa apuun. Maalaisjärkeä kehiin.
Voi kokeilla suihkutella myös ovenpieliin, ja voit hätistää kissan niin että se oikeasti pelkää, kastelet sen vaikka kylpyammeessa.. jos sinua ei muuten haittaa että kissa oleskelee pihallasi. Jos et halua kissaa edes pihallesi, niin sitten viet sen löytöeläintaloon, tuskin naapuri haluaa sitä kovin montaa kertaa mennä sieltä lunastamaan.
Mun mies tekee silleen kun meillä on tääl ok-taloalueella Hgissä pienet pihat, että houkuttelee kissan häkkiin ja sitte vie sen auton perässä Sipooseen.
Ihan mielenkiinnosta: ärsyttääkö sua (22) ainoastaan se, että kissa juoksee vapaana vai onko se kissasta aiheutunut sinulle jotain haittaa?
Itse asiassa laki ei yksiselitteisesti kiellä kissojen vapaana pitämistä. Lain mukaan kissa ei saa mennä esim. julkisille alueille kuten leikkipuistoon - tätä vapaana oleva kissa ei kuitenkaan itse tietenkään tiedä :P
Häiritsevätkö sinua myös ketut, hiiret, myyrät, harakat yms. inhottavat eläimet, joita ihmisasutusten alueilla elää vaikka parhaamme mukaan yritämme luonnon niistä ulkoistaa? :D
Meidän naapurit laitto takapihansa ympärille semmosen vihreän metalliaitauksen kun kyllästyivät alueella pyöriviin katteihin. Oliskos teille tästä apua?
Ihan mielenkiinnosta: ärsyttääkö sua (22) ainoastaan se, että kissa juoksee vapaana vai onko se kissasta aiheutunut sinulle jotain haittaa?
Itse asiassa laki ei yksiselitteisesti kiellä kissojen vapaana pitämistä. Lain mukaan kissa ei saa mennä esim. julkisille alueille kuten leikkipuistoon - tätä vapaana oleva kissa ei kuitenkaan itse tietenkään tiedä :P
Häiritsevätkö sinua myös ketut, hiiret, myyrät, harakat yms. inhottavat eläimet, joita ihmisasutusten alueilla elää vaikka parhaamme mukaan yritämme luonnon niistä ulkoistaa? :D
Naurettavaa vedota mihinkään hiiriin, myyriin ym. luontokappaleisiin. Kissa on jonkun perheen LEMMIKKI, ei luonnossa elävä eläin. Kissa rallaa leikkipuistossa myös, ei paljon kiinnosta siivoilla kissan paskoja sieltä ennen kuin lapset voivat mennä sinne leikkimään. Kissa tulee sisälle asti jos ovi avoinna ja ei pätkääkään kiinnosta kun lapsi erittäin allerginen ja henki menee tukkoon. Viedä sitä sitten päivystykseen naapurin katin vuoksi.
Olet itse varmaan hyvin leväperäinen ja siksi et myöskään ymmärrä. Ei koiratkaan saa kuseskella ja juoksennella vapaana.
että alkais kylmähermoisempaaki ärsyttää jos omalla sohvalla pötköttelis harakat,ketut,hiiret,myyrät yms. :D
Juttele naapurin kanssa asiasta ja esitä oma näkemyksesi asiasta asiallisesti. Pitäisi naapurin käsittää, ettei heidän kissansa saa häiritä teidän perhettä.
Yleensä jos kissa esim. kiipeää puuhun eikä päiväkausiin osaa tulla sieltä alas ja joudutaan kutsumaan pelastushenkilöstöä, niin heidän neuvonsa on, että pitäkää kissa sisätiloissa , koska ei osaa itse laskeutua alas.
Pyytäkää naapuria ottamaan huomioon se, että teidän perheessä on allergiaa.
Juu, kiitos 22, sain vastauksen kysymykseeni, eli "onko kissasta aiheutunut sinulle jotain haittaa?". Alkuperäisen viestisi perusteella sai vaan kuvan, että sinua häiritsi nimenomaan vaan se fakta että kissa oli vapaana. Et lainkaan maininnut sitä, että kissa tulee sisälle. Luepa viestit huolellisesti ennen kuin pillastut :)
Nimittäin naapurustot ovat täynnä ihmisiä joita häiritsee toisten puheääni, lehtipuhallin, lemmikki, lapset, mopot yms. vaikkei niistä ole oikeasti itselle mitään todellista haittaa aiheutunut. Vaikka jotkut ovat mielestäsi leväperäisiä, on turha kuluttaa omia akkuja räyhäämiseen, jos asiaan ei juuri voi vaikuttaa. Toivottavasti sinäkin olet käynyt ystävällisesti keskustelemassa naapurin kanssa. Hän ei ehkä tiedä ongelman taustaa ja pitää sinua tiukkapipona.
Jos kyseessä taloyhtiö, niin yhteys isännöitsijään.
Mua risoo kyllä sama asia, meillä päin kanssa sellainen lihava norjalaiskissa tunkee sisälle. Rivarialue. Mä olen onnistunut pelästyttämään sen verran pahasti kissan, että ei ole meidän pihalle tulossa.
Tää omistaja on saanut jo isännöitsijältä varoituksen.
Laki sallii eläimenpidon vapaana, mutta se ei saa mennä leikkipaikoille tai toisten pihoihin. Sanomattakin selvää, että ei toisten sisään.
Kissakarkoitteita voi kokeilla, mutta ne ei kovin tehokkaita ole.
Kissoissa on vielä se vika, että saattavat ottaa pissa/kakkapaikakseen saman paikan. Ei ole kiva noukkia ulko-oven vierestä joka aamu naapurin kissan kakkaa.
Juu, kiitos 22, sain vastauksen kysymykseeni, eli "onko kissasta aiheutunut sinulle jotain haittaa?". Alkuperäisen viestisi perusteella sai vaan kuvan, että sinua häiritsi nimenomaan vaan se fakta että kissa oli vapaana. Et lainkaan maininnut sitä, että kissa tulee sisälle. Luepa viestit huolellisesti ennen kuin pillastut :)
Nimittäin naapurustot ovat täynnä ihmisiä joita häiritsee toisten puheääni, lehtipuhallin, lemmikki, lapset, mopot yms. vaikkei niistä ole oikeasti itselle mitään todellista haittaa aiheutunut. Vaikka jotkut ovat mielestäsi leväperäisiä, on turha kuluttaa omia akkuja räyhäämiseen, jos asiaan ei juuri voi vaikuttaa. Toivottavasti sinäkin olet käynyt ystävällisesti keskustelemassa naapurin kanssa. Hän ei ehkä tiedä ongelman taustaa ja pitää sinua tiukkapipona.
Voit myös tarkistaa omaa kysymyksen asetteluasi. Ensinnäkään ole ole mistään pillastunut. En voi vaan ymmärtää ihmisiä jotka ajattelevat vaan omaa napaa välittämättä muista. Kissa ei edelleenkään ole verrattavissa luontokappaleisiin ja vaikkei mitää erityistä syytä olisikaan niin kissoja ei pidetä vapaana. Meillä oli aikoinaan koira ja yksinkertaisesti pidin siitä huolta, eikä koira kulkenut vapaana. Otan automaattisesti naapurit huomioon ja mitään selittelyjä ei tarvita. Vaikkei koirasta olisikaan ollut kenellekään haittaa tai painavia perusteluja esim. allergia, jokaisen tulisi jo maalaisjärjen kautta ymmärtää että lemmikkieläimet eivät kulje vapaana. Ei tarvita syitä; mm. että "koiranne on tullut sisälle tai Nicopetterillä on astma". Jokainen yksinkertaisesti pitää vaan huolen omasta lemmikistään. Se pitäisi olla hyvin yksinkertaista, kaikille ei kuitenkaan.
Kissankarkotetta voi kokeilla suihkutella myös ovenpieliin, ja voit hätistää kissan niin että se oikeasti pelkää, kastelet sen vaikka kylpyammeessa..
MINUN pitäisi ostaa jotain kissakarkotetta ja pilata ovenpieleni sillä, kun en ongelmaa itse aiheuta? Ts. jos koirani tulisi syömään sinun kissasi eväät, olisi sinun velvollisuutesi huolehtia, ettei koirani sitä tee?
Samat keinot toimii kuin naapurin pentuihinkin. Sitruunasuihketta silmille niin kyllä lähtee. Positiivisena puolena kissat ei huuda julmetusti tätä tehtäessä niin naapurisi ei varmaan saa edes tietää.
poliisille. Suomessa on laki, jota kattien omistajat eivät noudata! Se on niin pirullista kun omistajat laskee ne yöksi ulos ja sit ne kusee joka paikkaan mutta eivät omille pihoille.
Sen lisäksi ne kakkaa talojen vierustoille kaikki ne 5 eri loistaan. Ja tiesittekö niitten kanssa ei ole leikkimistä kun/jos niitä loisia saa itseensä. Ja niitä saa!
Amerikassa 60 miljoonaa ihmistä kantaa tietämättään aivoissaan kissoista saamaansa rakkulaa ja nyt tutkitaan näiden ihmisten ajokäyttäytymistä!
Ihan kysyn vaan te kissafanit kuinka monta kertaa vuodessa madotatte ne? Kenen pihaan madotatte tai kenen lapsen hiekkalaatikolle?
Itse olen antanut ukaasin naapurilleni heidän kissansa vapaanaolosta enkä ole nähnyt sitä ainakaan iltaisin. Lain mukaan se on SAKKO!!
Paikallisessa lehdessä luki miten joku oli putsauttanut talonvierustansa ja katin omistaja joutui maksamaan koko lystin:))))))))
Mäkin ostan ja vien Venäjälle!
Muuten laki määrää että kissa EI saa tulla toisten pihoille.
Toinen asia on että katit menee auton konepellille makaan ja KYNSII maalia. Tämä on kallis juttu katin omistajalle. Ei tarvita kuin valokuva että katti makaa konepellillä!!
Kissan omistajat ei myöskään tajua, että toisen lemmikki EI ole toisen lemmikki!