Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOkuiset uuteen viikkoon!

31.10.2005 |

=)

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin ja mulle tuli kyllä Lohja, Uusimaa tuohon. Jos se Nokian tunnistaa niin kyllä Lohjankin ;)

Vierailija
42/75 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinasi kanssa ensin tökkiä, ettei löytänyt kaupunkia. Kirjoita kirjain kirjaimelta ja katsele siitä listalta, kyllä se siihen ilmaantuu =) Minäkin ensin kirjoitin vaan suoraan enkä huomannut sitä koko listaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lisäämässä kuvan tuonne karttaan. Olemme siinä esikoisen kanssa Ähtärin eläinpuistossa.

Kiva lukea kaikkien neuvola/ultrakuulumisia, kun on noin iloisia juttuja.

Mulla on kokoajan aivan hirveä nälkä, mä olen syönyt jo kaikki evääni (banaania,tomaattia ja jogurttia) ja aina vaan on nälkä....taitaa tuo kellon siirto vaikuttaa....

Huomenna otan kyllä kunnolla eväitä....pian pitää vetää " jenkkikassillista" mukana... : )

Vierailija
44/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli täyteen 14 rv:a ja fiilikset on korkealla! Oireet ovat hävinneet jo muutama viikko sitten, mutta maanantain ultrassa näkyi, että kaikki on hyvin.

Eilen huomasin, että ihan kuin vatsa alkaisi jo vähän pömpöttää. Vanhat housut eivät ole tuntuneet mukavilta pariin viikkoon, mutta päällepäin ei ole näkynyt mitään. Ostin uudet vähän löysemmät housut, mutta parin käyttökerran jälkeen tuntuu, että ne putoavat päältä, en saa niitä tarpeeksi kireälle vyötäröstä :-/. Seuraava hankinta taitaa olla sitten ihan oikeat mammahousut. Ensimmäisessä raskaudessa selvisin ilman, koska vatsa pullahti vasta ihan viime metreillä, mutta tämä toinen taitaa näyttäytyä jo aiemmin.

Mulla on vahva poikaolo. Jotenkin tämä raskaus tuntuu erilaiselta kuin ensimmäinen tyttöraskaus. Suklaa, jota mätin ihan urakalla ensimmäisellä kerralla, saa nyt aikamoisen kuvotuksen aikaan. Samoin muutkin makeat. Ihan hyvä vaan :-)!

Nyt aamiaisen tekoon, muut nukkuvat vielä, mutta minulla nälkä kurnii jo!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Ankkurinappi rv 14

Vierailija
45/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se Lohja sittenkin siellä kartalla. Taisin olla vaan sokee =).

Aamulla käytiin sitten ukon kanssa neuvolalääkärissä. Kaikki tuntus olevan ihan ok. Sydänäänet löytyivät helposti. Ainoo vaan, että saan mennä vielä labraan, ottavat näytteen, josko mulla olis hiivaa. Tosi kiva. Mulla on sitä vaivaa muutenkin ollut aika ajoin ja nyt varmaan raskauden aikana sitä tulee puolta helpommin.

[color=blue]Onko kellään mitään tietoa miten hiiva mahdollisesti vaikuttaa raskauteen, kun lääkäri sanoi, että hiivaa pitäs raskauden aikana hoitaa tavallista herkemmin. ?[color=blue/]

Oli muuten vähän ällöä, kun neuvolalääkäri oli sellanen puoliksi kalju keski-ikäinen mies ja sisätutkimuksen jälkeen sen päälaki oli hiestä märkä. Jännittiköhän se niin paljon, kun mun mies oli myös siellä lääkärihuoneessa...?

Tän viikon olen ollut töistä pois ja yrittänyt saada opintoja eteenpäin. Kohtalaisen kehnolla menestyksellä vaan. Flunssa alkuviikosta piti vielä sohvan pohjalla. Nyt alkaa kyllä jo vähän pelottaa, että miten ehdin saada opinnäytetyön ja kaikki muut kouluhommat tehtyä, ennen kuin tähän perheeseen tulee vaavi. Näitä vapaitakaan en voi pitää ihan mielinmäärin, varsinkaan kun ovat palkattomia. Tänäänkin menen iltapäivällä kampaajalle, joten taas menee hyvää opiskeluaikaa hukkaan... Vaikka mieluummin kyllä istun kampaajan penkillä :).

Vierailija
46/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että kartalle on ilmestynyt uusia pisteitä aj kuvia..

Ai miten ihanaa ois tosiaan päästä kampaajalle, haluaisin vähän uudistusta tähän pitkään tukkaan jonka olen viimein saanut kasvatettua. On vaan vähän ongelmaa, kun luottokampaajani ei tee enää niitä töitä kun tuli allergiseksi ja en oikein ole vielä löytänyt uutta luotettavaa kampaajaa. (sitä kun tuntee olevansa vielä tarkempi hiuksistaan näin raskaana)

Kohtu on taas kasvanut selvästi ja tuntuu aristavalta, mutta rauhallisesti pitää olle muutenkin tässä flunssassa.

Mutta nyt täytyy rientää asioille, mukavaa päivää!

Tänä iltana pääsee taas keramiikkaa tekemään, se on ihanaa!

pidelipom 12+5

Vierailija
47/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Tänään on miehen veljen tytön 1. vuotis synttärit ja niitä juhlitaan sunnuntaina. Täytyy siis mennä katsomaan lahjaa... Ihanaa ihanaa, kun on joku syy mennä hypistelemään niitä suloisia nuttuja :)[/color]

Soile + papu 12+5

Vierailija
48/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikuttaako hiiva raskauteen, ei varmaankaan, mutta raskaus vaikuttaa ainakin hiivaan sillä esikoista odottaessa minulle tuli sitä tosi helposti ja jouduin käyttämään yhden pitkänkin kuurin siihen, jolla vasta pääsi kunnolla vaivasta eroon. (inhottavaa!)

Nyt oon yrittänyt olla kaukaa viisas ja välttää pahimpia hiivaleipiä ja muita sillä leivottuja tuotteita. Jospa se vähän estäisi hiivan tulemista(?).

Vierailija
49/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää olevan täsmälleen samat viikot menossa raskaudessa. Mä vaan en juurikaan tunne kohtua vielä itse. Lääkärikään ei sitä tänään edes lähtenyt tunnustelemaan, kun kohtu on vähän taaksepäin kallellaan. Luulen kyllä että se tuntuu just tossa häpyluun yläpuolella, mutta hyvin vähän vasta.

Vierailija
50/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään muista esikoisesta tunteneeni kohtua vielä näin aikaisin.

Mulla kuitenkin kohtu eteenpäin ja lääkärineuvolassa meidän lääkäri näytti minulle ja tytölle joka mukana että missä kohtaa kohtu on menossa.

Aika ylhäällä oli jo kun tuntuu n.7cm navan alapuolella, istukka tälläkertaa ylempänä kun viimeksi oli jopa kohdunsuun päällä osittain.

Maha ei kuitenkaan vielä kovin pullistunut eli parit omat housut mahtuu.

Ultrakuvia kun vertasin Millisen ja Myttysen (tekonimet) kohdalla niin Myttysellä näyttää olevan paljon enemmän tilaa liikkua eli kohtu varmaan kasvaa toisella kerralla aikaisemmin, oisko noin?

Muilla toukoisilla kokemuksia tästä kohdun kasvamisesta, joko tuntuu mahan läpi? =)

Vierailija
51/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten oli ensimmäinen neuvola. Oli tosi mukava käydä. Jäi oikein positiivinen ja mukava ja rauhoittunutkin mieli.

Sydänääniä ensin vähän haettiin mutta kyllä ne sitten sieltä löytyivät.

Siinä kun niitä kuunneltiin hoitaja huomasi kuinka pikkuinen potkaisi doppleria. Sanoi sitten että huomasitko itse potkua. Enpä huomannut. Mutta meitä nauratti kun niin potki laitetta pois.

Tasaisesti ja komeesti sydän hakkasi. Oli ihanaa kuunnella.

Koska mukana oli opiskelijakin päättivät he yhdessä hoitajan kanssa että katsotaan vielä ultrallakin että opiskelija saa harjoitusta. Käytiin pikaiseltaan ultraamassa, ja siellähän pikkuinen vipelsi menemään kauheeta kyytiä. Ei meinannut asettua. Sitten hoitaja sanoi että katso kuinka se oikein luuraa tätä ultraa, eli ihmetteli että mitä nyt tapahtuu kun mahan päällä kokoajan joku kulkee. Sanoi monta kertaa että on vilkas vauva. Kyllä siinä niin itsellä kuin miehelläkin kyyneleet tuli silmiin. Oli niin ihanaa katsella vauvaa.

Vähän tarkentui laskettuaikakin, eli se on nyt 27.5.

Oli niin ihana olo kun lähdettiin neuvolasta että päätin ostaa pienen bodyn kaupasta. Tällä kertaa ostin sinisen. Jotenkin tuli sellainen olo että mahassa onkin poika, mutta katsotaan nyt. :)

Olen vieläkin ihan pilvissä. Olo niin mahtava!

Mukavaa päivää kaikille!

Red_Cat rv 10+5 (päivä tuli lisää ultran perusteella :))

Vierailija
52/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola ja sydänäänet kuului hienosti :D Heti löytyi ja kovaa jumpsutti. Ne peruslätinät käytiin läpi ja verikoe otettiin. Tai koitettiin ottaa. Neula ei ollut kunnolla suonessa, eikä verta juurikaan suostunut putkiloon tulemaan... Komean mustelman sain ja nyt ei käsi taivu, kun on niin turvoksissa. Hemppa oli 107, mutta se ei ollut mikään yllätys. Eli rautalisää popsimaan.

Kuopus oli mukana neuvolassa, ja se ei ole mikään nautinto! Huutaa paniikissa kokoajan. Varsinkin verikokeen aikana kiljui niin, että meinas tärykalvot haljeta! Tytöltä on jouduttu ottamaan verikokeita parin kuukauden välein ja luuli, että häntä taas tökitään. Aivan hirveä lääkärikammo.

Tästä alkaa taas itselläkin verikoerumba :S Edellisessä raskaudessa muodostui vasta-aineita, jotka huomattiin vasta kuopuksen synnyttyä ja nyt verikokeita otetaan tihennetysti.

Nyt pitäisi varata ultra ja siinäkin tulee kiire, kun mielellään kuulemma ensi viikoksi pitäisi sinne aina saada. No täytyy tänään koittaa soittaa.

Nalluri 11+6

Vierailija
53/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeet kuulu, paineet, pissa kaikki ok. Hemppakin oli yli 140. Mullakaan ei verta tullut putkiloon. Tai tuli aluks, mut sitten meni uulemma " suonen seinät lyttyyn" ja tuleminen loppui. Kivaa kaivamista. Auts.

Jokohan sitä uskaltaisi laittaa oman LA:nsa tuonne toukoisten pinoon? Olen pihdannut, koska ajattelin tämän menevän kesken...

Ripsukka ja viikkoja 11+1

Vierailija
54/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nyt pari viikkoa ollut tosi hyvä meininki. pahoinvointi loppui kuin seinään, eikä enää väsytäkkään niin kovin paljon. yleensä kuitenki otan aina päikkärit kun poikakin nukkuu, tullut tapa.

rinnat on tullut kipeiks vasta nyt ihan viikko sitte, mikä on kyllä kummallista. ekaa oottaessa tissit oli niin arat alkuviikoista ja näillä viikoilla kipu hellitti. no, ihan kiva kun on jotain oireita vielä jäljellä!

oon käynyt kaks kertaa neuvolassa ja ens viikolla taas. ultrassa ja veriseulassa kävin viime viikolla ja kaikki oli ok. papune tosin oli hyvin rauhallinen. esikoinen oli aina ultrissa tosi riehakkaalla tuulella, ja niin se on villi kaveri vieläki. ehkä tää seuraava ois vähän rauhallisempi.

mahan kasvua en ole vielä huomioinut. lihonut tosin oon mahasta aivan hirveesti, joten ei normaalihousut tunnu enää mukavalta päällä. otinkin toissapäivänä käyttöön mammahousut, jotka on ihanan tuntuset päällä. ei kinnaa ja purista.

jos oisin normaalivartaloinen, niin voispa mahan kasvun jo huomatakkin, mutta kun on tuota löysää nahkaa ja läskiä mahassa, niin ei vielä vauvamaha erotu sieltä alta.

laskettu aika on neuvolantätin mukaan 9.5, eli melkeen veikkasin ite oikeen, vaan päivällä heitti.

ja tohon isä mukaan ultraan: tottakai isi mukaan! meillä isukki on ollu aina mukana ultrassa ja se on ollu tosi hiljanen aina sieltä pois tultaessa. varmaan sen mielestä niin jänskää ja uskomatonta tää oottaminen.

siinä tärkeimmät!jatketaan!

mammili ja papunen 13+2

Vierailija
55/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tauti tätä väsymystä. Mitään ei jaksais tehdä. Onneks on enää yks päivä viikonloppuun ja silloin saa sitten nukkua :) Mulla on eilisillasta asti ollut kova särky tuossa jossain häpyluun ja sisäreiden välimaastossa. Onkos tää nyt sitten niitä liitoskipuja??? Ei oo kauheen kiva kun tuolla harjoittelupaikassa istutaan paljon päivän aikana.

Joku kyseli kohdun tuntumisesta... pari viikkoa on jo tuntunut ihan selvästi alavatsalla. Jopa niin, että mies sen tuntee =D

Hassua lukea kun teillä joillain on ollut vasta ensimmäinen neuvolakäynti. Mulla kun on ollut jo kolme terkkarineuvolaa ja yks neuvolalääkärikäynti.

[color=red]pikku-milli & paco 14+6[/color]

Vierailija
56/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi kaikille!

Olen ollut muutaman päivän pois netistä ja nyt vasta kirjoitan miten meni eka ultra 1.11..Kaikki oli ok ja näimme vauvelin. Jotenkin pelkäsin, että kaikki ei olisi kunnossa, mutta huoli oli turha.Laskettuaika siirtyi muutamalla päivälle eli se on nyt 8.5. Ihanat kuvat saatiin ja nyt ollaan uskallettu kertoa asiasta myös tutuille.Kerroin myös töissä ensin pomolle, joka otti asian tosi hyvin, vaikka tiedän, että minulle ei löydy helposti sijaista. Muut työkaverit olivat myös innoissaan ja olivat vähän aavistelleetkin jotakin tämän tapaista.Olen niin hoikka, että maha kyllä näkyy jo. Ainoastaan yksi työkaveri alkoi itkeä, kun kerroin. En muistanut ollenkaan, että hän kärsii lapsettomuudesta (kertonut joskus viime keväänä) ja jotenkin oli niin onneton olo.Toinen iloitsee raskaudestaan, joka tärppäsi heti ja toinen on yrittänyt jo kauan.Yritin lohduttaa ja juttelimmekin lopulta kahdestaan asiasta. Meillä on tosi pieni työyhteisö, josta tällä hetkellä kaksi naista äitiyslomalla ja nyt minä ja sitten yksi mieskollega ovat saamassa keväällä perheenlisäystä.Onko joku ollut vastaanvanlaisessa tilanteessa?

Ahava 13+5

Vierailija
57/75 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä, tosin kärsin itse lapsettomuudesta. Tilanne alkoi kaatua päälle vuosien yrittämisen ja hoitojen jälkeen. En osannut suhtautua työtoverini raskausuutiseen hyvin. Lopulta oma kärsimykseni ja tuskani lapsettomuudestamme ajoi ystävyyssuhteemme todella kovalle koetukselle. En yritä mitenkään puolustella lapsettomuutta tai käytöstäni, mutta aina ihmiset eivät vaan pysty toimimaan oikein. Anna lapsettomalle ystävällesi tilaa, äläkä ota itseesi hänen tunteistaan. Oma tuska ja suru saavat ihmisen käyttäytymään järjen vastaisesti. Oli pakko kirjoittaa näistä omista tuntemuksistani, kun luin tekstisi. Viime aikoina olen yrittänyt haudata nuo kipeimmät tunteet taka-alalle. Kaikkien näiden vuosien jälkeen meille on myös tulossa oma toukoihme, jos vaan kaikki menisi nyt hyvin. Listaan en ole uskaltanut vielä liittyä.

Sisu 10+3

Vierailija
58/75 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahallaan nukkuminen on taaksejäänyttä elämää! Byhyäää... :(

Mammili, mullakin tuli vasta nyt rinnat kipeiksi. Itseasiassa vasta eilen. 3 aiempaa kertaa arkuus/kipu alkanut heti plussattua ja jatkunut näihin viikkoihin asti... Hmmm, mitähän tämä sit merkitsee ;)

Pikku-Milli. Musta taas tuntuu että sulla on ollut extra-paljon neuvoloita noille viikoille. :0

Vaikka kyllähän ensisynnyttäjä käy näytillä enemmän, kuin uudelleensynnyttäjä...Ite halusin nimenomaan mahdollisimman myöhään ekan neuvolan. Että kuuluu sydänäänet. Neljännellä kerralla alkaa olla jo rutiinia nuo käynnit, varsinkin kun edellisestä raskaudesta on vasta vähän päälle vuosi aikaa... ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Ripsukka ja kaveri 11+2

Vierailija
59/75 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!!

Voi miten ihana päivä, kun tietää, että 8:n tunnin kuluttua alkaa viikonloppu!!!!! Mä olen huomannut itsestäni, että mä olen tosi poikki ja ihan " toimintakyvytön" täällä töissä viimeisen tunnin ajan 15-16....onko kukaan tehnyt lyhennettyä työpäivää?? Miten vaikuttaa palkaan, jos on viimeisen tunnin pois?

Harmittaa vaan, että mies lähti yöllä töihin ja tulee luultavasti vasta sunnuntaiaamulla : ( No pitää tytän kanssa keksiä jotain kivaa kahden kesken...

Vierailija
60/75 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman asian, elikkä ei puhettakaan, että voisi nukkua mahallaan. NO, mähän keksin keinon...laitoin ison tyynyn jalkojen väliinja sain nukuttua sellaisessa kylki-hmaha-asennossa ja ihan hyvältä tuntui. Tämäkin keino on vaan väliaikainen, kun maha kasvaa, niin ei ole enää muita ku kylkiasennot