TOUKOkuiset uuteen viikkoon!
Kommentit (75)
Täällä vielä kovan flunssan kourissa, jospa pian helpottaa vaikka korvaa vihloo ikävästi..
Aamulla myttynen oli navan alla vasemmalla puolella isona möykkynä, vielä aika paljon tilaa liikkua joten heti kun nousi ylös niin möykky " valahti" alas. Mutta ihanaa kasvatella tuota omaa Myttyä!
Ja voi, enää muutamia viikkoja niin voi tuntea jo liikeitä, menis aika pian!
Meillä ei vieläkään tuu lämmintä vettä, mutta iltapäivällä onneks saadaan uusi lämminvesivaraaja kun asentaja käy. Eilen käytiin naapurilla saunassa, onneks on mukavia naapureita!
Mukavaa päivää!
pid 12+3
Olipa ihana lukea teidän iloisia ultrakuulumisia! Mäkin näin viime viikolla ultrassa, kun sintti (rv 9?) vilkutti mulle. Lääkärikin nauroi, ettei ne noin pienenä (19 mm) yleensä vilkuttele, mutta merkkasi sitten korttiin plussan liikkeiden kohdalle. Mun mies ei tällä kertaa ollut mukana, mutta oli kyllä ihan alkuraskauden ultrassa. Mä kävin kahdesti, koska ekakerralla ihmeteltiin sikiön pientä kokoa. Nyt kasvu oli siihen ekaan nähden ihan loogista, joten hedelmöitys onkin ilmeisesti tapahtunut 1,5-2 viikkoa myöhemmin kuin luultiin. Vietin sitten kolmatta viikkoa raskausviikolla 8...
Oikeastaan aloin kirjoittamaan, kun haluan kysyä kokemuksia. Nyt kun massu on alkanut vähitellen pullottaa, niin onko teillä kosketusarkuutta mahassa? Musta tuntuu niin kuin kaikki vatsa- ja selkälihakset olisi lievästi kipeät ja kohtu siinä keskellä kuin joku appelsiinin tai greipin kokoinen pallero, joka vähän aristaa toiselta puolelta... (Outo selitys! ;) Tältäkö sen kuuluukin tuntua, kysyy hölmö ekakertalainen? Onko se aristava kohta ehkä istukan paikka vai..?
Mukavaa päivää kaikille ja kiitos jos viitsitte vastata tai vaikka vain ihmetellä samaa asiaa. ;)
Fiilikset ovat täälläkin korkealla, sillä pahoinvoiti ja väsymys alkavat hellittää! Tästähän varmaan joka toinen pinoon kirjoittanut on maininnut. Viikonloppuna jaksoin ulkoilla esikoisen kanssa ja siivota ja olin muutenkin aktiivisempi kuin aikoihin. Ihanaa, että tässä taitaa vähitellen saada vanhan itsensä takaisin.
Minulla on ollut jo pitkään ihan selvä vauvamaha ja äitiysvaatteet ovat olleet käytössä. Nyt tuntuu, että maha on pullahtanut näkyviin vielä entistäkin enemmän. Minulla oli aika kovat repäisykivut pari päivää sitten, joten kai tuolla mahassa joku antoi periksi ja siitä pullahdus. En tiedä...?
Ultraan olen menossa vasta ensi viikolla. Jotenkin olo on nyt epätodellinen. Vointi on niin hyvä, etten osaa oikein tuntea olevani raskaana ja kaipaisin todella tähän väliin ultran antamaa varmistusta. Sydänääniäkään kun ei ole vielä kuunneltu. Minusta ultraan meneminen on aina aika pelottavaa, mutta onhan se ihanaa, kun siellä todetaan, että kaikki on kunnossa.
Kaunista syyspäivän jatkoa kaikille, Suikeroalpi rv 10+5
sitten kuultiin meidän vauvan sydänäänet ekaakertaa!!!! Ihanaa! Viimeviikolla ei tosiaan kuuluneet ja pelkäsin jo et onko kaikki sittenkään kunnossa! Mieskin oli ihan haltioissaan kun kuuli jumpsutuksen! =) Nyt voi sitten varmaan jo hieman iloita tästä raskaudesta kun viikkoja takana näinkin hyvin!! =)
Pahaolo nostaa taas päätään, mikä on musta outoa ku viimeset 1.5vko ollu todella hyvä olo ja nyt eilen ja tänään oon halaillu pönttöä taas oikein urakalla! onko omuilla tällasta ollu et oireet häviää ja sit pamahtaa takaisin? Sais kyllä tää oksentelu väistyä jo kokonaan..
Hyvää viikon jatkoa kaikille! ja voidaan hyvin! =)
K@isa:
Oikeastaan aloin kirjoittamaan, kun haluan kysyä kokemuksia. Nyt kun massu on alkanut vähitellen pullottaa, niin onko teillä kosketusarkuutta mahassa? Musta tuntuu niin kuin kaikki vatsa- ja selkälihakset olisi lievästi kipeät ja kohtu siinä keskellä kuin joku appelsiinin tai greipin kokoinen pallero, joka vähän aristaa toiselta puolelta... (Outo selitys! ;) Tältäkö sen kuuluukin tuntua, kysyy hölmö ekakertalainen? Onko se aristava kohta ehkä istukan paikka vai..?Mukavaa päivää kaikille ja kiitos jos viitsitte vastata tai vaikka vain ihmetellä samaa asiaa. ;)
Unohdin vastata sinulle, Kaisa. Itselläni ei kyllä nyt ole kosketusarkuutta, mutta hämärä muistikuva on, että jossain vaiheessa viime raskautta olisi ollut tuontapainen tunne. Ehkä vatsalihakset alkavat venyä ja kipeytyvät siksi? Voihan olla, että tällaisella vanhalla veteraanilla vatsalihakset ovat jo kauan sitten niin rupsahtaneet, ettei kipujakaan synny ;) .
Huh, mä oon ihan poikki........=P
Koko päivän olen kuurannut keittiötä ( jo joulusiivouksia..), ja eilinen meni makuuhuoneen kuurauksessa. On iskenyt kunnon siivous innostus ;)
Saapahan sitten nuo siivoukset alta pois...
Olo on edelleenkin ollut hyvä, ja ruokahalu hirmuinen...=D Pelottaa että kuinkahan paljon tässä tulee ylimääräisiä kiloja!
Joku kyseli vatsan arkuudesta, minä en ole itse huomannut kyseistä asiaa olevan.
Vielä pitäisi jaksaa imuroida koko talo...(lähtee jatkamaan......) =)
Kristiina rv 11+6
Olen tehnyt meille oman kartan johon kaikki toukoiset voivat liittyä niin kätevästi näkee mistäpäin tulemme. =)
Osoite on:
http://www.frappr.com/toukoiset2006
Ja itsesi kartalle voit liittää seuraavasti:
" add yourself" ja nick - nimimerkkisi, liitä valokuvasi selaa toiminnolla. Klikkaa kohtaa " not in the US" ja siihen kirjoitatte kaupungin.
Tervetuloa mukaan, olen siellä jo itsekin!
Laitan tästä vielä erikseen aloituksen että kaikki huomaavat! =)
Tiistaita täältäkin suunnalta. :) Päivä on mennyt mukavasti ilman huonoja oloja. Josko ne nyt sitten olisi hävinnyt kun viime viikolla sitä jo ehdin hehkuttaa liian aikaisin. Nyt on niin huojentunut olokin kun puhuin eilen illalla isoveljen kanssa puhelimessa ja kuulin, että heidän eilen syntyneellä pikku nupullansa on kaikki hyvin, vaikka pikku-neiti onkin vastasyntyneiden teholla keuhkoja kypsyttelemässä. On se uusi elämä vaan niin ihmeellinen asia. Kun tuli vielä niin jotenkin yllättäen kun laskettu aika olisi ollut vasta marraskuun viimeinen päivä. Kaikki kuitenkin siellä pienellä prinsessalla hyvin.
Huomenna on sitten neuvola ja kuulin, että meidän oikea terkka olisi palannut pitkältä sairaslomalta töihin. En häntä vielä ole tavannutkaan, mutta olen kuullut pelkkää hyvää.
Laitanpa vielä tähänkin pinoon, että lisäsin tuon pidelipomin tekemän kartan linkin ja liittymisohjeet tuohon meidän LA:t, synnärit ja esittelyt -pinoon niin löytyy sieltä sitten jatkossa sekin :)
[color=red]pikku-milli & paco 14+4[/color]
Tuo olikin kiva tuo karttajuttu, mulla vaan ei ollut oikein edustavaa kuvaa liittää siihen.
Tänään olis pitäny olla eka lääkärineuvola, muuta lääkäri olikin sairastunut, joten se peruuntui ja siirtyi 3 viikolla eteenpäin. Voi piru...no neuvolaan pitää mennä sitten ensi maanantaina, otetaan ne kuppa yms kokeet.
Eilen katteltiin tytön kanssa pieniä vuvanvaatteita säilöstä....voi että ne ekat bodyt olikin pieniä!!!!
Eilen käytiin ultralla ja mun masussa asustelee yksi pieni vauveli. ihana ja helpottava tieto. ja 2,5 viikon päästä saa taas nähä sitä kun on np-ultra. onneks voi ainakin nyt hetken olla rauhallinen. ja kuviakin saatiin.
my_selene rv 10+0!!!!
Kiva että olette ottautuneet mukaan tuohon karttajuttuun, ajattelin että se vois olla kiva lisä meille toukoisille. =)
No, täällä saadaan nyt vihdoin lämmintä vettä. Eilen illalla kävi korjaaja asentamassa uuden vesivaraajan siivouskomeroon. Tänä iltana siis omaan saunaan! Jee!
Join tänä aamuna pitkästä aikaa varovasti kahvia kun mies meni vasta iltaan ja oli aamun kotona. Noh, ei se vielä oikein maistu mutta ihan jees mustikkapiirakan kans.
Ihanaa keskiviikkoa masukkaiset!
pid 12+4
Kyllä noita hyviä ultra kuulumisia on aina niin kivaa lukea=)
Tuli tässä mieleen, kun ajatukset aina välillä ihan väkisin liitelee tuonne ensi kevääseen, jotta....Olis kiva keksiä joku ajankohta ja myös keskustelu puoli johon sitten tulisimme kertomaan ilouutisemme. Jokin vastaava pino jota nytkin on pidetty pystyssä laskettujenaikojen suhteen. Tai onko tästä jo ollut puhetta aikaisemmin? Ja päivittäisikö sitä edelleen pikku-milli, jolta se niin näpsäkästi nytkin onnistuu???=) Minä kun pidän näppini siitä kaukana tai huomaisitten hyvin pian ihan uusia la teillä kaikilla;)
Mutta siis tällaista täällä, kaikki niin hyvin että välillä jo epäilen, jotta onkohan kaikki hyvin....Mutta vielä np ultraan aikaa viisi päivää, joten odotelva on.
H-R rv 11+2
Aamulla meinasi väsyttä aika rankasti ja heräsin " mukavasti" lehtikauppiaan soittoon. Sain lähdettyä kuitenkin koiran kanssa lenkille ja olo olikin heti pirteämpi.
Minulla pahaolo helpottanut jo aikaa sitten, toisaalta oksentaa ei ole montaa kertaa tarvinnut, kuvotusta vain enimmäkseen. Kahvia ei tee mieli vieläkään mutta kaakao maistuu taas:p
Meillä on np-ultra ensi viikolla ja alusta asti tein miehelle selväksi että mukaan on lähdettävä. Ajat varailen sillain että sopivat molempien työvuoroille.
Mammahousut odottavat vielä kaapissa, töissä pidän vanhoja farkkuja joissa nappi auki (onneksi paita roikkuu housun päällä). Pikkujouluvaatteita pitäisi käydä ostamassa, mutta kun pippalot vasta kk kuluttua niin mahtuukohan nyt ostetut sitten enään päälle.
T. Nasu+masu 11+3
Voi, näin viimeyönä unta että sain jo käärön =) Tai se meni jotenki niin että mun sisko toi sen vauvan mulle, mut silti olin sen itse synnyttänyt..sekavaa. Mut poika se oli =)
Joku puhui tuosta kahvin juonnista..Mullekkin on vasta nyt alkanut se taas maistumaan, jopa aamulla se menee hyvin alas!
Minäkään en löytänyt tuohon karttaan itsestäni hyvää kuvaa, tuo kuva on viime talvena Intiassa otettu, ja puhelimen kameralla joten tosi epäselväkin..=/ Voiko tuota kuvaa jälkikäteen vaihtaa??
Kristiina rv 12
Tänään on pitkästä aikaa sellanen " hyvä" -olo. Tai eihän mulla pahoinvointia tai väsymystä oo ollut enää kahteen viikkoon, mutta jotenkin on silti ollut sellanen saamaton-olo. Tänään sen sijaan aloteltiin päivä tytön kanssa ulkona leikkien ja sitten päikkäri-aikaan innostuin sivoilemaan.
Eilen jaksoin raahautua anopin kanssa ostoksille, kun hän lupasi ostaa uuden talvihaalarin esikoiselle. Oli ihan kiva vaihteeksi olla kaupungilla ja rahaakin paloi sen mukaan:)
Joku kyseli vatsan arkuudesta. Mulla on vatsalihakset ainakin koko ajan vähän kipeät ja kohtu on hiukka arka. Neuvolassa kun painelevat, niin tuntuu vähän inhalta..
Mutta nyt täytyy mennä harjottelemaan toffeen tekoa, kun ajattelin, että joulupöydässä ois kiva saada tuoretta toffeeta:)
pricilla 10+4
Heippas toukoiset!
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen vaan oli niin kovin vilkas, että karkasi aina heti kun sydänäänet saatiin kuuluviin. Ei meinannut terkka ehtiä sykettä laskea kun toinen meni aina pakoon. 143 sitten oli syke. Äippä vaan sitten laitettiin rautakuurille... mulla on hemoglobiini ollut aina 145-155 ja joskus yli 160, mutta eikös vaan se nyt ollut pudonnut 118:sta. Oonkin ihmetellyt vähän kun väsyttää ja huimailee, mutta se selittyi tuolla kun arvo on mulle tosi alhainen. Kävin vanhemmillani tänään töiden jälkeen ja siellä oli iso pahvilaatikollinen aivan ihania vauvanvaatteita meille. Äidin työkaveri oli tuonut ne mulle kun itse olivat tehneet päätöksen, että yksi lapsi saa riittää kun eivät halua hedelmöityshoitoihin uudestaan ryhtyä. Ne vaatteet on niiiiiin ihania.
(H.R) kyseli tuosta syntyneiden listasta. Oon ajatellut, että lisättäisiin syntyneet toukokuiset sitten aikanaan tuohon samaan listaan laskettujen aikojen kanssa niin pääsee siitä sitten seurailemaan muiden laskettujakin. Ja voi silloin sitten ottaa nup esittelyt siitä pinosta vaikka arkistoon ja tehdä kaikkien toukokuisten synnyttyä sitten vielä valmiin listan mistä näkyy koko hela hoito. Mulla kun tuo lista on muutenkin omalla koneella niin ne esittelyt pystyy kyllä helposti sitten tallentamaan sinne säilöön siinä vaiheessa kun alkaa vauvoja syntymään. Ja mielelläni kyllä pysyn jatkossakin listaemona kun on tuo lista tosiaan omalla koneella niin on helppo pitää ajan tasalla.
[color=red]pikku-milli & paco 14+5[/color]
Yritin lisätä itseni sinne kartalle, mutta Lohjaa ei näemmä ole olemassakaan.
Huomenna olis jo toka neuvola ja eka neuvolalääkäri. Olo on muuten hyvä, mutta kummallinen olo mahassa on koko ajan. Ikään kuin närästäisi vähän koko ajan, mutta ei se oikein tavallista närästystäkään ole. Ruokakaan ei silti meinaa maistua. Mitähän tää nyt sitten on? Ai niin, se liittyy varmaan tähän raskauteen... ;)
Jännä kun ihmettelee itsessään kaikenlaisia oireita, kunnes tajuaa että on raskaana. Ensimmäistä odottava ei nähtävästi voi tietää etukäteen miltä raskaana oleminen tuntuu.
Soile05 + papu rv 12+4
Mä huomasin siinä kun yritin kanssa tuota omaa kotikaupunkia sinne kartalle saada eikä meinannut onnistua... että siinä vaiheessa kun kirjoittaa sen kaupungin nimen siihen niin siihen alle tulee laatikko missä se lukee (mulla esim. jotain Nokia, region of tampere) ja se pitää vielä valita siitä laatikosta. Sitten hyväksyi Nokiankin olemassaolevaksi... Olipas sekavasti sanottu...
Huomasin kyllä sen laatikon, mutta siihen tuli vaan jotain Los Lobos kaupunkeja :) Muita Suomen kaupunkeja oli kyllä yllin kyllin, muttei Lohjaa. Löytääkö joku muu Lohjan listalta?
Mä leijun vieläkin pää pilvissä, oli se eilinen ultra niin helpottava juttu.
Mulla on viä se eka neuvolalääkäri ens keskiviikkona ja sitten on hetkisen aikaa hieman rauhallisempaa. Varmaan seuraava neuvola menee sitten jo joulukuulle.
Olo alkaa olemaan uskomattoman hyvä, toivottavasti ei tule takapakkia....Nyt mä jo odottelen innolla, että milloin pikkuisen potkut alkaa tuntumaan....