Kuinka vaarallista on syödä kolme kertaa päivässä buranaa?
Kommentit (11)
Ei ole vaarallista jos et viikkotolkulla käytä tuolla tahdilla
Apteekista maitohappobakteereja vatsalle. Esimerkiksi se missä on usea. Kannattaa ottaa turvallisemmalta näyttävä vaihtoehto. Koska burana tulehduskipulääkkeenä pyyhkii vatsan bakteereja pois kuten antibiootti, osalla. Lisäksi kuitua vatsalle, apteekissa makeutusaineeton kuitujuoma (ei psyllium) tai sitten leivänpalaa nesteen kera. Jos ei maita ei voi mitään.
Eikö se ole siinä paperinpalasessa mikä on lääkekotelossa mainittu. Mielestäni sitä ei saa viikkotolkulla vetää ei tee hyvää sisäelimille tai vatsalle. Toisaalta voi tulla särkylääkepäänsärku.
Riippuu ihan siitä missä kunnossa munuaisesi ovat, jos ovat huonossa kunnossa on todella vaarallista. Seuraksena voi jopa olla elinsiirto.
Lisäksi burana aiheuttaa vatsan ja ohutsuolen limakalvoon vaurioita, joten seurauksena voi olla närästystä, pahoinvointia, ripulia ja ruoan huonoa imeytymistä. Pidempi aikaisessa käytössä on siksi yleensä vatsansuojalääke mukana.
Max kolme päivää ilman vatsansuojalääkettä. Ota parasetamolia ensisijaisesti.
Tulee ehdottomasti tarkkaan lukea lääkkeen käyttöohjeet. Yleisesti käytetään kahta eri kipulääkettä, toinen on paracetamol esim Panadol Forte ja toinen ibuprofeeni esim. Burana joka on tulehduskipulääke.
Meikäläinen syö Panadol Forte 1000 x 3 päivässä mutta jos minulle määrätään ibuprofeeni niin minun pitää joka aamu syödä Somac-pilleri joka suojaa vatsaa.
Avutonta on porukka kun ei osaa ohjeita itse lukea vaan siitäkin pitää tehdä numeroa itsestään.
Miksi Suomessa ainoa kipulääke on burana ja panadol. Parasetamoli se ainakin ärsyttää joidenkin elimiä. Eikö täällä ole mitään muuta tarjolla, jota ihmisten vatsa kestää ja elimet.
On apteekissa itsehoitolääkkeitä muitakin kun nuo mainitsemasi. Jos noita kysyt niin niitä sinulle myyvät mutta kysy vaihtoehtoja joita saa ilman reseptiä, eräät lääkkeet ovat siellä hyllyn alalaatikoissa eli eivät ole näkyvillä!
Apteekin väki kyllä opastaa jos heille kertoo herkästä vatsasta tms.
Lyhytaikaisesti ei mitään ongelmaa, kun pysyt suositellusta annoksessa. Mut pitkäaikaisesti ei kannata Buranaa syödä. Mun isä alkoi oksennella verta ja löytyi sairaalassa paha mahahaava. Oli polvikipuun syönyt pitkään Buranaa isolla annoksella.
Panadol on parempi flunssalääke. Burana tuhoaa vatsan.