Mitä helvatin etuuksia minun pitäisi yh:na saada?
Kun kerran taas on ketju, missä valitellaan, että yh:lla on hyvät etuudet.
Yh-korotus lapsilisään. Muuta ei saada.
Ei asumistukea, ei toimeentulotukea.
Tule hakemaan tuo korotus, jos olet niin kade siitä.
Lapsien isän maksamia elatusmaksuja en anna, koska kyllähän parisuhteessakin molemmat vanhemmat elättävät lapsensa.
Kommentit (67)
teitä ärsyttääkseni kirjoitin tuon, ja aika moni älähti! :) Miten se menikään että se koira älähtää johon... :)
Niin, ja minä en ota turpaani enkä pelkää. :)
T: Ystävänne nro 10
"Jos taas tarkoitat, että molemmat saavat 700, eli yhteensä 1400, niin onhna heillä silloin tuoplatulot yh:on verrattuna."
Tätä tarkoitan: perhe 2+3, tulot: lapsilisät + 1400 euroa/kk.
YH (3 lasta) tulot: lapsilisät + lapsilisän yh-korotukset + 700 euroa/kk + elatusmaksut kolmesta lapsesta.
Käteen tulee saman verran rahaa molemmissa perheissä ennen asumistukea. Asumistuen jälkeen yh saa enemmän.
"Luuletteko te ihan oikeasti, että kahden aikuisen talouteen ei makseta asumistukea, oli tulot mitkä tahansa?? Kyllä sitä tukea tarjotaan ihan taloudellisen tilanteen mukaan. Ottakaa nyt hyvänen aika asioista selvää, ennen kuin alatte huutelemaan ihan mitä sattuu." Laske itse Kelan laskurilla. Siellä olen laskenut, paljonko 2+3 perhe saa tukea asuntoon X ja paljonko yksinhuoltaja saa tukea asuntoon X. Yksinhuoltaja saa enemmän. Ja miksi tämä kiinnostaa? Siksi, että meidän vuokratalossa (kaupungin vuokra-asunto) asuu pari yksinhuoltajaperhettä isommassa asunnossa kuin mihin meidän perheellä olisi varaa. Ja tiedän kyllä heidän tulonsa, olen sen verran tuttu, että näistä on puhuttu. Samassa työvoimakoulutuksessa istutaan. Ja he ovat kertoneet paljonko saavat asumistukea.
Mä tiedän ihan tarkkaan, mistä puhun. Me saamme asumistukea. Enkä ole yh. Mies on töissä, minä hoitovapaalla, lapsia on 4 ja asutaan Helsingissä.
Asumistukemme on useamman satasen kuussa.
Että älä jaksa jankuttaa!Kun olet siellä Kelan sivuilla, voit samalla huomata, että asumistuki on TULOPERUSTEINEN. Sen määrään vaikuttaa tulojen lisäksi asumismenot, asunnon- ja perheen koko.
Ja tottakai yksinhuoltaja saa enemmän, hänellähän on käytössään vain yhden aikuisen tulot!!
t: ihanassa parisuhteessa elävä, joka kyllä soisi yh:lle paremmatkin etuudet...
teitä ärsyttääkseni kirjoitin tuon, ja aika moni älähti! :) Miten se menikään että se koira älähtää johon... :)
"Ydinperheessä toinen vanhemmista saattaa olla esim. opiskelija tai työtön tai eläkkeellä tai hoitovapaalla tai omaishoitaja, jolloin käytännössä rahaa on tuomassa vain yksi aikuinen."
tähän kommentoin, että saa se toinen vanhempi siltikin opintotukea, työttömyysrahaa, eläkettä, hoitorahaa ja toinen kuitenkin tienaa... Omaishoitoon en puutu, koska heidän tuki on aivan perseestä.
t: ihanassa parisuhteessa elävä, joka kyllä soisi yh:lle paremmatkin etuudet...
minulla on hyvä ja ihana elämä. :)
"Luuletteko te ihan oikeasti, että kahden aikuisen talouteen ei makseta asumistukea, oli tulot mitkä tahansa?? Kyllä sitä tukea tarjotaan ihan taloudellisen tilanteen mukaan. Ottakaa nyt hyvänen aika asioista selvää, ennen kuin alatte huutelemaan ihan mitä sattuu."
Laske itse Kelan laskurilla. Siellä olen laskenut, paljonko 2+3 perhe saa tukea asuntoon X ja paljonko yksinhuoltaja saa tukea asuntoon X. Yksinhuoltaja saa enemmän. Ja miksi tämä kiinnostaa? Siksi, että meidän vuokratalossa (kaupungin vuokra-asunto) asuu pari yksinhuoltajaperhettä isommassa asunnossa kuin mihin meidän perheellä olisi varaa. Ja tiedän kyllä heidän tulonsa, olen sen verran tuttu, että näistä on puhuttu. Samassa työvoimakoulutuksessa istutaan. Ja he ovat kertoneet paljonko saavat asumistukea.