Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän et työttömyyskorvauksia, tt korotetaan

Vierailija
20.06.2011 |

saatika et yksinhuoltajilla on iin hyvätetuudet. Minä ja mies käydää kokopäiväisest töissä pienellä palkalla. 4 lasta. Maksetaan nuorimmasta täydet päivähoitomaksut. Ikivä ei saada mitään etuuksia mistään. Ei olla käyty 15 vuoteen ulkomailla, parilla risteilyllä ruotsissa. Tehdään itse ruokamme ja maksamme itse asunnon. Rahat on aina tiukilla, siitä johtuu myös kaikki riitamme. Kumpikaan ei syö ulkona, kun tosi harvoin. Vaatteet yleensä kirpparilta enkä meikkaa. Yksinhuoltajat ja työtömöt pärjää vähemmälläkin, kyllä niillä on etuuksia.Jos laittais mies kirjat muualle olisin 1000e rikkaanpia, mutta se olis rikos!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voivathan ap miehensä kanssa erota töistään. Näin sitten saavat suuret tt-tuet. On sitten varaa ryypätä, syödä ulkona ja syödä valmisruokaa, meikata kalleimmilla meikeillä, pukeutua merkkivaatteisiin ja käydä leffoissa ym huvituksissa vähintään joka toinen päivä.

Vierailija
2/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette tee niin että kun tapaatte miehen jonka kanssa haluatte lapsia....nainen jolla ei ole aikomusta mennä töihin, tulee paksuksi.

Lapsen isä on ihan hyvätuloinen, kelalle ei kerrota kuka on lapsen isä....ja lapsen isä ostaa sijoitusasunnon ja vuokraa sen työttömälle naiselleen ja muuttaa sinne pimeästi. Pitää kirjat vanhemmillaan tai kaverillaan. Kohta on ilmainen asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään hyvinvointivaltiossa, tukia on mahdollista saada tiukkaan elämäntilanteeseen ja mahdollisuuksia selvitä ja elää on vaikka kuinka!

Sitten on näitä "en viitsi joka kuukausi viedä miehen palkkakuittia päiväkotiin ja maksan mieluummin 300e/kk päivähoitomaksuja" ja "ei työssäkäyvillä ihmisillä ole oikeutta asumistukeen" ihmisiä. Samat ihmiset sitten soittelee kaveripiiriään läpi, kun ovat tiukoilla eikä raha riitä ruokaan/sähkökuluun/ sairaalamaksuun ja pyytävät lainaan muutamaa sataa euroa. Olen kerran yhdelle tutulle ehdottanut, että mitäs, jos kuitenkin täyttäis sen toimeentulotukihakemuksen, mutta siitäpä veti hirveät herneet nenään. Hän kun ei tuollaiseen roskaväkeen kuulu, vaikka onkin niin pers auki ettei pysty laskujaan maksamaan. No, ei sitten. Mutta periaatesyistä en minäkään hänelle selviytymisrahoja lähde lainaamaan, vaikka varaa oliskin.

Älkää hyvät ihmiset kadehtiko! Eikä kenenkään tarvitse kituuttaa näkkileivällä ellei ole itseään aivan älyttömään velkatilanteeseen omaa typeryyttään ajanut ja palkka liukenee siihen (tokkopa silloinkaan). Käyttäkää hyväksi hyvinvointivaltion etuja. Ne edut on teille! Viekää päiväkotiin ne tulotietonne, hakekaa asumistukea. Jos sähkölasku yllättää tai lääkkeisiin menee enemmän kuin on varaa maksaa, niin pyytäkää apua sieltä sossusta! Muistakaa myös hakea sairasmatkojen matkakorvaukset, ilmoittaa ajetut työmatkat verottajalle jne. Olkaa TALOUDELLISIA.

Ja sitten kyllä pitäisi olla 3600euron tuloilla varaa käydä kerta kuussa siellä pizzalla eikä jokaista sukkaa tarvitse kirpparilta hakea.

Vierailija
4/58 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat tienaa 1800€ ja teitä on perheessä 6, niin ei meilläpäin noilla tuloilla makseta likikään täyttä päivähoitomaksua.

Meilläpäin yhteenlasketut tulot saa 5 henkisellä perheellä olla yli 5000€ ennenkun napsahtaa täydet maksut... (Harmittavasti me keikumme ihan siinä rajalla... muuten niin tarkkaan tietäs :D)

Vierailija
5/58 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koululaiset ovat joutuneet niin kauaksi kouluun, että joutuvat siksi ap/ip-kerhoon jäämään, eikö kunnan pitäisi järjestää koulukyyti?

Lisäksi olen myös sitä mieltä, että noilla tuloilla ei täyttä maksua päiväkotilaiselta mene!

Miksi ap on tyytynyt kuljettamaan lapsiaan kauas kouluun (kuinka kaukana se on?), eikä ole tehnyt valitusta tai vaatinut kuljetusta?

Vierailija
6/58 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on vakavia sairauksia ja mihinkään et kelpaa! Ajatelkaa sitä!! Kela, Keva ja kassa pompottelevat monia ihmisiä eestaas, koska sopivaa maksajaa tilanteesta riippuen ei löydy!

Tutulla miehellä hyvä duunarikoulutus, mutta ei voi epilepsian takia tehdä tätä. Työllisyysmäärärahoja kutistettu niin paljon, että työttömät eivät pääse uudelleen kouluttautumaan.

Mulla on vaikeita mielenterveyden häiriöitä ja en pääse tekemään työtäni. Oletko ihan oikeasti ap kateellinen tästä? Miehellä leikattiin polvi ja kaikki meni päin kettua. On ollut jo puoli vuotta sairauslomalla ja luultavasti ei kuntoudu töihin.

Mulla on kaksi lasta ja jo silloin, kun oltiin töissä molemmat, ei tullut mieleenkään hankkia useampaa. Noissa kahdessakin elättämistä aivan riittävästi. Tulin vahingossa raskaaksi ja pakko oli tehdä abortti.

Sinä valitat aivan vääristä asioista, sulla on sentään asiat hyvin ja olet neljä penskaa väsännyt tänne.

Vierailija
7/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina voi valita toisin.

Vierailija
8/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä elätti valita.

Vierailija
9/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kenesta tahansa voi tulla työtön eikä siihen voi itse vaikuttaa. Sen sijaan lapsien lukumäärään voi kyllä helposti rajoittaa...

Vierailija
10/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on itekin muuttanut työn perässä toiselle puolen suomea. Täyty ottaa vastaan työ mikä tarjolla.

Vierailija
11/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ lisää peruspäivärahaan on tosi paljon! Ja korotetaan jotain toimeentulotukea, lisää rahaa kaikenmaailman juopoille joilla ei ole aikomustakaan työllistää itseään. Sitten minä käyn pienipalkkaisissa töissä, maksan täydet hoitomaksut, maksan lisää bensasta että voin käydä töissä (koska julkisilla ei voi viedä lapsia hoitoon), maksan kohta lisää kunnallisverojakin ja mitäs kaikkea muuta kivaa uusi hallitus minulle lupaakaan. Käytännössä kotona lojuskelemalla saisin kouraan suunnilleen yhtä paljon kuin palkasta jää käteen työssäkäymisen aiheuttamien kustannuksien jälkeen. Kyllä vituttaa.

Vierailija
12/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kateellinen. Tai jos ukkosi jäisi työttömäksi et kitisisi työttömien etuuksista yhtään.

Vierailija
13/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin korkeintaan 20€/kk. Juoppo on tähän asti saanut toimeentulotukea tuon 100€, mutta nyt työttömyysrahan ja asumistuen korotuksen myötä, juoppo ei ole enää oikeutettu toimeentulotukeen tai jos on, saa entisen 100€:n sijasta ehkä 25€.

Vierailija
14/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitomaksut?

100€ lisää peruspäivärahaan on tosi paljon! Ja korotetaan jotain toimeentulotukea, lisää rahaa kaikenmaailman juopoille joilla ei ole aikomustakaan työllistää itseään. Sitten minä käyn pienipalkkaisissa töissä, maksan täydet hoitomaksut, maksan lisää bensasta että voin käydä töissä (koska julkisilla ei voi viedä lapsia hoitoon), maksan kohta lisää kunnallisverojakin ja mitäs kaikkea muuta kivaa uusi hallitus minulle lupaakaan. Käytännössä kotona lojuskelemalla saisin kouraan suunnilleen yhtä paljon kuin palkasta jää käteen työssäkäymisen aiheuttamien kustannuksien jälkeen. Kyllä vituttaa.

Vierailija
15/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin korkeintaan 20€/kk. Juoppo on tähän asti saanut toimeentulotukea tuon 100€, mutta nyt työttömyysrahan ja asumistuen korotuksen myötä, juoppo ei ole enää oikeutettu toimeentulotukeen tai jos on, saa entisen 100€:n sijasta ehkä 25€.

Jos multa vaan otetaan kaikkea pois, eikä mitään tule vastineeksi (ei edes kunnollisia julkisia palveluita) niin ei todellakaan tartte sille juopollekaan mitään antaa lisää. Kuolkoon pois tai juokoon vähemmän viinaa. Sosiaalituet porrastetuiksi ja harkinnanvaraiseksi, minimeistä minimein juopoille ja narkeille, korotukset ok niille, joilla on jotain yritystä edes oman elämänsä kuntoonlaittamiseksi.

Vierailija
16/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat yh:n hyvät etuudet?

Saat tulla hakemaan sen yh-korotuksen lapsilisään, jos haluat.

Jos te olette niin köyhiä, että pitää tuota korotustani kadehtia, niin miksi teitte useamman lapsen? Minä tein ex-mieheni kanssa vain yhden, koska emme olleet varmoja, että onko meillä enempään varaa.

Vierailija
17/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitomaksut?

Selvittämällä miehen tulot kuukausittain saataisiin noin 10 euroa alennusta.

Vierailija
18/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä heille sitä tule koskaan myöntää. Oma vika jos sikiää liikaa ja oma vika jos on vaan kotona eikä työmarkkinoilla/opiskelemassa/hankkimassa työkokemusta.

Ja jos ap:n mies joutuu työttömäksi eikä enää työllistykkään moneen vuoteen, niin sehän on vain ap:n miehen oma vika.

Ei sosiaalitukea pidä omaa syytään köyhille maksaa.

Vierailija
19/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800e/kk on minun sekä mieheni palkka, mistä otetaan verot poissa. Lisäksi 2 lapsesta maksetaan aamu ja ip kerhomaksua, koska lapsemme ei päässeet lähikouluun, koska koulu oli täynnä.

Asunto 1000e/kk. kerhot 240e pk n.300e,sähkö, auto ja asuntovakuutukset, tv lupa, puhlimet kork yht. menee 90e/kk. Voitte laskea paljonko jää ruokaan, yleensä lapsilisät menee ruokaan. Autolla jouduaan lapsetkin aamulla viemään ja yleensä hakemaankin. Osta sit vielä kaikki harrastusvälineet ja maksappa harrastuksia. Yhden lapsen fterapia joudutaan itse maksamaan. ap

Vierailija
20/58 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on miehen tulot sen verran suuret, että ne pienentävät.

päivähoitomaksut?

Selvittämällä miehen tulot kuukausittain saataisiin noin 10 euroa alennusta.