Ottaa päähän et työttömyyskorvauksia, tt korotetaan
saatika et yksinhuoltajilla on iin hyvätetuudet. Minä ja mies käydää kokopäiväisest töissä pienellä palkalla. 4 lasta. Maksetaan nuorimmasta täydet päivähoitomaksut. Ikivä ei saada mitään etuuksia mistään. Ei olla käyty 15 vuoteen ulkomailla, parilla risteilyllä ruotsissa. Tehdään itse ruokamme ja maksamme itse asunnon. Rahat on aina tiukilla, siitä johtuu myös kaikki riitamme. Kumpikaan ei syö ulkona, kun tosi harvoin. Vaatteet yleensä kirpparilta enkä meikkaa. Yksinhuoltajat ja työtömöt pärjää vähemmälläkin, kyllä niillä on etuuksia.Jos laittais mies kirjat muualle olisin 1000e rikkaanpia, mutta se olis rikos!
Kommentit (58)
100€ lisää peruspäivärahaan on tosi paljon! Ja korotetaan jotain toimeentulotukea, lisää rahaa kaikenmaailman juopoille joilla ei ole aikomustakaan työllistää itseään.
Tervetuloa sosiaalihuoltoon jos se niin hyvä on. Toimeentulotuki on sittenkin naurettavan pieni, täytät joka kuukausi liitteineen 10 sivuisen nivaskan hakemusta, vahdit että tilillä on rahaa silloin kun laskut tulevat mutta se on tyhjä silloin kun sossu lukee saldon, odotat korvausta 3 vk.
Mieluummin hankin saman rahan pienipalkkaisella työllä kuin asioin kyseisen viraston kanssa.
entinen sossun asiakas
miksi teitte neljä lasta huonoon tilanteeseen?
Tottakai haluan lapsia ja että lapsilla on sisaruksia. Elämää ja tärkeitä ihmisiä ympärillä. Ollaan me tähänkin asti pärjätty, mutta kyllä raha on tiukilla. Eikä myöskään juuri ikinä juoda.
sulle, että alapa yh:ksi ja puhu sitten niiden tuista :D! Luulenpa, että suusi pysyisi kauniissa supussa. Olen ollut yh, tienasin 1900e bruttona ja se riittääkin siihen että menetät kaikki tuet. Ei ollut kuule kaksista, mutta kokeile ihmeessä niin pääset "tienaamaan".
Oma valinta, jos ette osaa ajaa pyörää ja ostaa siihen pyöräkärryä lapsille.
Yh muuten maksaa yksin tv-luvat, vakuutukset, puhelimet, sähkön jne. Ja harva saa tukia.
Luuletko, ettei yh:lla mene lapsilisät ruokaan?
1800e/kk on minun sekä mieheni palkka, mistä otetaan verot poissa. Lisäksi 2 lapsesta maksetaan aamu ja ip kerhomaksua, koska lapsemme ei päässeet lähikouluun, koska koulu oli täynnä.
Asunto 1000e/kk. kerhot 240e pk n.300e,sähkö, auto ja asuntovakuutukset, tv lupa, puhlimet kork yht. menee 90e/kk. Voitte laskea paljonko jää ruokaan, yleensä lapsilisät menee ruokaan. Autolla jouduaan lapsetkin aamulla viemään ja yleensä hakemaankin. Osta sit vielä kaikki harrastusvälineet ja maksappa harrastuksia. Yhden lapsen fterapia joudutaan itse maksamaan. ap
Olisiko syy palkanmaksajassa? Kun jää työttömäksi niin ette pärjää senkään vertaa vaikka saisi ansiosidonnaista.
1800e/kk on minun sekä mieheni palkka, mistä otetaan verot poissa. Lisäksi 2 lapsesta maksetaan aamu ja ip kerhomaksua, koska lapsemme ei päässeet lähikouluun, koska koulu oli täynnä. Asunto 1000e/kk. kerhot 240e pk n.300e,sähkö, auto ja asuntovakuutukset, tv lupa, puhlimet kork yht. menee 90e/kk. Voitte laskea paljonko jää ruokaan, yleensä lapsilisät menee ruokaan. Autolla jouduaan lapsetkin aamulla viemään ja yleensä hakemaankin. Osta sit vielä kaikki harrastusvälineet ja maksappa harrastuksia. Yhden lapsen fterapia joudutaan itse maksamaan. ap
Jos on, sä joko valehtelet tai et ole hakenut teille kuuluvia tukia.
Jos on tulot 1800 ja asumismenot 1000, saa silloin asumistukea.
Eikä kyllä noilla tuloilla voi olle täydet hoitomaksutkaan, vaikka niin väität.
Sitten älä valita. yleensä joutuu valitsemaan elämänlaadun ja elintason välillä. Miksi minun pitäisi yh:na kustantaa Sinulle monta lasta, kun itse lapsen isän kanssa tulimme siihen tulokseen, ettemme useampaa tee taloudellisista syistä?
Tottakai haluan lapsia ja että lapsilla on sisaruksia. Elämää ja tärkeitä ihmisiä ympärillä. Ollaan me tähänkin asti pärjätty, mutta kyllä raha on tiukilla. Eikä myöskään juuri ikinä juoda.
ole töissä mutta mietin ihan samaa,siis äippälomalla,ja eri osoitteita.Ei varmaan ihan laillista,mutta kela ei kiellä seurustelemasta?
Mistä etuuksista olet erityisesti kateellinen?
Yh:tkin voivat saada perintöjä, saada suurta palkkaa, sijoittaa rahojaan, säästää tai juoda siellä baarissa esim vettä tai tuoremehua.
niin
Jos vähistä rahoistaa haluaa ostaa 5€:n juomia, niin sehän on jokaisen oma valinta.
Vai onko ap niin ruma, ettei sulle yksikään mies koskaan juomaa baarissa tarjoaisi?
kaksikin lasta tarkoittaa sitä, että lapsella on sisarus. Ei teidän ollut mikään pakko tehdä noin montaa lasta joten turha valittaa, kyllä muutkin joutuvat miettimään lastentekoa sen mukaan, mihin on varaa. Jos tuo on se elämänlaatu mitä halusitte lasten myötä niin miksi valitat.
Työkaverini on 3 lapsen yh omasta tahdostaan. Saa bruttona n. 2000e palkan, hänenkään ei tarvitse maksaa ph maksua, lisäksi kertoi kuinka paljon saa elatusmaksua ja lapsilisien korotuksia. Lapset ovat aina hänen vapaapäivinä pk:ssa 7-16.30. Olen ap kans aika samalla linjalla.
yhdessä lapsia, mutta asua eri osoitteissa ja "vain" seurustella. Mikään ei lain mukaan estä sinuakin tekemästä niin, anna mennä vaan.
Eli lapslisään korotus 46 e. Voi jee kyllä olen rikas. Palkkani 1300e nettona josta maksa suuren vuokrani, sähköt, puh kaikki yksin. Eli käteen ei jää paljon paskaakaan. Tätäkö kadehdit?
ei suinkaan valtio, eli se ei ole mikään etuus. Yh ei saa luonnostaan yhtään mitään muuta kuin lapsilisiin yh-korotuksen ja siinäkin on kyse ihan kympeistä.
Olen ollut yh ja kävin töissä niin kuin muutkin ihmiset. Lapsilisäkorotuksen sain ja siinä kaikki.
päässyt. Haepa ap lapsesi kerhomaksuja lastensuojelusta, ne kyllä maksavat jos teillä on tiukkaa.