Wii? Onko hyvä?
Kokemuksia Wii:stä? Onko hyviä pelejä 6-vuotiaalle tai äidille?
Kommentit (26)
mä haluisin vanhan nintsikan.. onkohan si sse 8 bittinen.. mis oli kunnon mario! mistä niit saisi ?
Aika kultaa muistot. Et sinä enää sillä matolaatikolla jaksaisi pelata. Sitäpaisti paras Mario löytyy Nintendo 64:ltä.
mä haluisin vanhan nintsikan.. onkohan si sse 8 bittinen.. mis oli kunnon mario! mistä niit saisi ?
Mutta samat pelit saa myös Snessille.. Ja on paremmat versiot tolla koneella kuin tolla Nessillä.
Mutta samat pelit saa myös Snessille.. Ja on paremmat versiot tolla koneella kuin tolla Nessillä.
Ja Wiille saa vielä paremmat versiot. Super Mario Bros 25th Anniversary on paketin nimi.
Ollaan rehellisiä. Wii on taviksille suunnattu lelu, jolla on hento kourallinen aidosti hyviä pelejä (ja ne eivät ole niitä laitteen mukana tulevia Sport- ja Play-venkutuksia) ja sitten ihan kamala kasa kaikenlaista joutavaa kikkaohjaintauhkaa. Nintendo on itse sanonut suunnitelleensa Wiin ja sen pelit sellaisiksi, jotta tavikset ja muut, jotka eivät normaalisti peleihin koskisi, osaisivat sillä pelata.
Voi olla, että 5-vuotiaalle Wii voi oikeasti olla maailman hienoin asia. Ja jos lapsen vanhempi on sitä tyyppiä, että ainut kosketus peleihin on pasianssi tietokoneen ruudulla eikä "oikeista" peleistä ole kokemusta, niin Wii on varmaan ihan hauska.Ainakin vähän aikaa. Nimittäin jokainen tuttuni, joka ko. laitteen on ostanut, on sen myynyt puolentoista vuoden sisällä pois, koska hyviä pelejä on todella vähän. Ei sinänsä yllättävää, sillä monet noista peleistä ovat oikeasti aika yksinkertaisia eikä niistä syvyyttä löydy. Mitä tulee multiformaattipeleihin, eli peleihin, jotka on julkaistu useammalle alustalle, niin Wiillä on noistakin aina heikoimmat ja rumimmat versiot.
Niistä Wiin paremmista peleistä mainittakoon:
- Super Mario Galaxyt (lapsi voi tykätä, mammalle varmaan liian monimutkainen)
- Metroid Prime Trilogy (sopii paremmin nuorille ja aikuisille, vaatii pitkäjänteisyyttä, jota lapselta ei löydy)
- World of Goo (erinomainen peli, joka sopii kaikenikäisille. Tämän saa ostettua vain Wiin storesta)
- Donkey Kong Returns (mainio tasoloikka, joka sopii kaikenikäisille)Älä maksa mistään kikkaurheilupeleistä, jossa vähän ohjainta heiluttelemalla keilataan ja heitetään keihästä. Syvyyttä noissa ei ole tippakaan ja lapsesikin kyllästyy varmasti muutamassa viikossa.
Tarkoitan sitä XBOX 360 versiota.
Paremmuus on aika suhteellinen käsite. Onko X360 tehokkaampi kuin Wii? Reilusti. Vaikka sekin on PS3:n tavoin viisi vuotta vanhaan teknologiaan perustuva reliikki. Mutta konsolihan ostetaan sen mukaan, mille on eniten juuri SINUA kiinnostavia pelejä ja jolle on tulossa eniten sinua kiinnostavia pelejä. Pikanttina yksityiskohtana Nintendo on jo julkistanut Wiin seuraajakonsolin, joten ensi vuonna vietetään Wiin hautajaisia.
Xboxin pelivalikoima on hyvä ja sille on enemmän "oikeita" pelejä. Xboxilla tuo Kinect on lähinnä tuollainen taviksille suunnattu kikkaohjain, jolle on samanlaisia umpiyksinkertaisia tavispelejä kuin Wiille. Mikään kunnon peli ei kuitenkaan vaadi Kinectiä, joten ei sitä tarvitse ostaa.
mutta kaduttaa ettei ostettu PS3 Wiin sijaan. Grafikka on surkea, musiikkiohjelmia ei juuri saa.
Lapset 7 ja 6v.
Yksi juttu vielä. Ohjaimiin, ratteihin jne. uppoaa aika paljon rahaa. Ja halvemmat "kopio- ohjaimet, -laturit" jne. ovat ihan roskaa.
Meillä lapset tykkää Mario Cartista, paketin mukana tulleista urheilupeleistä, MySims, Littlest Pet shop.
sekä lasten että vanhempien mielestä, että päätimme ostaa sen tasapainolautavarustellun Wiin.
olen kiinnostunut vain urheilu ja tanssi ja jumppapeleistä. en pidä ampumisesta tai seikkailusta.
olisiko xbox kinect hyvä minulle?
on, on. Parempi vaihtoehto 6 vuotiaalle ja äitille on jalkapallo.
joogaan. Itse tykkään siitä paljon enemmän kuin esim. pleikasta.
Meillä tuli joululahjaksi ja on melkein joka päivä käytössä. Lapset 7v ja 9v pelaavat omia pelejään, minä zumbaan ja miehelläkin on joku räiskintäpeli jota joskus pelaa.
mutta sitten päätin ostaa xboxin sillä siinä ei tarvitse niitä kaukosäädin-kapuloita.
lapset huitovat niillä helposti toisia päähän tai kirjahyllyjä tms.
mä voisin myydä sen halvalla. Lapsi on jo sen verran iso, että pelaa vaan pleikkarilla.
meillä 4- ja 6-vuotiaat rakastavat juuri sen heilumisen takia :)
eniten tasapainolaudan kanssa eli ohjaimia ei tarvita. Toiseksi suosituin on Super Mario, mutta siinä ei tarvitse huitoa.
mutta sitten päätin ostaa xboxin sillä siinä ei tarvitse niitä kaukosäädin-kapuloita. lapset huitovat niillä helposti toisia päähän tai kirjahyllyjä tms.
Nimenomaan lapsiperheille paras vaihtoehto. Koomisinta meillä, että äiti on pelannut varmaan eniten tuota :) Mariot, fitneslaudat, sport resortit koluttu aika tarkkaan läpi. Mitään veretroiskauttavaa räiskintäähän tuossa ei juurikaan ole vaan ideana on nimenomaan toimia perheen pelikoneena.
mä voisin myydä sen halvalla. Lapsi on jo sen verran iso, että pelaa vaan pleikkarilla.
Kiva että monilla oli hyviä kokemuksia. Olisi muita pelikonsoleita paljon halvempi ja ihan kivoja pelejä näytti olevan.
AP
Toki kerroin, kuinka asiat ovat, kun sitä kysyttiin.