Mitä tulee raikkaaseen vihersalaattiin? Onko reseptiä
Kommentit (15)
raikkaus tulee siitä että se tarjotaan kylmänä
lämpimänä?
ap
Esim. sitruunaa, inkivääriä, minttua/piparminttua.
eli salaatinlehtiä, vihreätä paprikaa, kurkkua, tilliä, persiljaa..
Kauden vihanneksia, varsinkin nyt kesällä: retiisejä, porkkanoita, kesäsipulien varsia, kukkakkalin kukintoja jne.
Erilaisia salaattilajeja.
Tuoreita yrttejä.
Ja ennenkaikkea: itsetehty kastike. Viinietikan voi hyvin korvata sitruunalla, kunnollista neitsytoliiviöljyä, suolaa, mustapippuria, vähän sokeria tai hunajaa, maun mukaan kuivattuja yrttejä tai dijonsinappia tai valkosipulia ... Sekoita hyvin, esim pullossa tai kannellisessa purkissa.
Jos on huippuöljyä, niin se, sormisuola ja mustapippuri riittävät kastikkeeksi.
Raikasta et saa jo ostat kaupan kastikkeita.
jäävuorisalaattia, hieman valkosipulia, mustapippuria, Herbamarea, tilkka öljyä ja viinietikkaa. Ei se muuta vaadi.
Itse tykkään tehdä sen näin: Jää(vuori)salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, omena. Itse lisään aina vielä jotain sipulia(kevät-, puna-, purjo- tai ruohosipulia) Ja jos ruokaisamman haluaa, niin sitten vielä jotain juustoa. Tuo omena tuossa saaatissa tekee siitä tosi raikkaan makuisen!
salaattia, vihreitä kirpeitä omenoita, limeä, minttua.
eli salaatinlehtiä, vihreätä paprikaa, kurkkua, tilliä, persiljaa..
senkin pöljät. Menkää tomaatteinenne ja paprikoinenne johonkin muuhun ketjuun.
Vihreiden ainesten joukkoon sitruunanmehua kastikkeeksi niin jopa on raikas vihersalaatti
"raikas vihersalaatti" kuuluu näin:
jäävuorisalaattia
tomaattia
kurkkua
ei kastiketta
http://www.google.fi/search?q=vihersalaatti&start=10&hl=fi&client=firef…
Ja tässä ruokalehden ohje (ei sekään niin vihreä):
http://www.maku.fi/resepti/vihersalaatti
Jessus näitä uusavuttomia kysymyksiä.
ketjussa ainakaan mitään kovin yksimielistä vastausta ole löytynyt
Mun mielestä vihersalaatti tarkoittaa sitä, että salaatissa on pääasiassa vaan vihanneksia ja pääosassa on salaatti tai mieluiten useampi salaattilajike. Eli esim. kahta eri salaattia (tammenlehvä, frisee jne.) runsaasti ja esim tomaattia, avocadoa ja öljy-sitruuna-kastike.
raikkaus tulee siitä että se tarjotaan kylmänä