G: Oletko joskus kättänyt sairaslomaoikeutta väärin?
Kommentit (7)
jos sairaan lapsen hoito on vaatinut enemmän kuin sen 4 palkallisen päivän poissaolon, niin olen jäänyt palkattomasti hoitamaan häntä.
En ymmärrä sairaslomien väärinkäyttäjiä, koska juuri heidän vuokseen säännöt sitten kiristyvät ja monessa paikassa jo yhden päivän poissaoloon vaaditaan lääkärintodistus.
Kiva sitten lintsaajien vuoksi juosta lääkärissä oksentavan ja ripuloivan lapsen kanssa, saati jos itselläkin sama tauti.
Kaikkein vähiten ymmärrän sitten niitä, jotka potevat krapuloitaan tai jopa ilmoittautuvat sairaaksi käyttääkseen "vuoden pitämättömät sairaslomat" pois. Tälläiseenkin olen törmännyt. AAARGH voiko joku olla niin urpo, että kuvittelee sairaslomien olevan joku vuosiloman jatke.
työtapaturman takia. Olisin kyllä voinut 4 päivän jälkeen kyetä töihin. lekuri kirjoittilomaa seuravaan vapaaseen asti. Siitä tunsin hiukan huonoa omaatuntoa. Itse asiassa sain siitä jotain korvausta, eli sain enemmän rahaa kuin jos olisin ollut töissä:-)
Johtuu siitä, että meillä tarvitaan lääkärintodistus jo ekasta lapsen sairaspoissaolopäivästä, aikuisen taas vasta neljännestä. Varmaan ihan se ja sama työnantajalle kumpaa lomaa on. Saattaa olla jopa tarkoituksella noin, jotta työntekijät tekisivät ne lapsen vuoksi poissaolot omiksi poissaoloiksi. Mahtaako sairasvakuutus korvata suuremman summan työnantajalle työntekijästä kuin lapsesta? Sopisi hyvin meidän työnantajan tyyliin tuollainen ohjaus.
Ajattelin, etten rääkkää sairasta lastani juoksuttamalla terveyskeskuksessa jonkin tavallisen oksutaudin vuoksi.
Piti päästä sukuloimaan ja mulla ois ollut pitkä työputki edessä. Olin raskaana ja selkä oli ollut vähän kipea, ei kuitenkaan niin paljon ettenkö olisi kyennyt työskentelemään. Valitin selkääni neuvolanlääkärille tarkoituksena saada saikkua viikonlopun yli. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa 2kk, äitiysloman alkuun asti.
Muutamia päiviä migreenin tai hastroitin takia. Mutta se stressi on kyllä ollut aika itseaiheutettua esim kun olen tehnyt paria työtä ja opiskellut yhtä aikaa.
Muutamia päiviä migreenin tai hastroitin takia. Mutta se stressi on kyllä ollut aika itseaiheutettua esim kun olen tehnyt paria työtä ja opiskellut yhtä aikaa.
Olen jäänyt sairaan lapsen kanssa kotiin omalle sairaslomalle, koska lapsen sairaus uusi alle kuukauden kuluessa ja samasta lapsen sairaudesta johtuva poisjäänti olisi tarkoittanut palkatonta.
Tein tämän kylläkin esimieheni hiljaisella hyväksynnällä: hän tiesi kyllä, mutta piti tilannetta kohtuuttomana ja lapsen hoitoa ensisijaisena.