Pienin kk-palkka jolla suostuisit tekemään kokopäivätyötä?
Täältä saa vähän väliä lukea kuinka jostain perushommasta maksetaan 5000 euroa ja lähihoitajankin liksi on kolmea tonnia kuussa. Itse menin hoitovapaan jälkeen kokopäivätöihin ja palkka hikisesti 1500 €/kk, nyt mietin olenko ihan hullu mutta toisaalta työssäkäynti on ihan virkistävää ja pärjään tuolla palkalla ihan hyvin koska en ole tuhlaileva luonne.
Mikä on sinun henk.koht minimipalkkasi?
Kommentit (59)
jos olisit työtön ja työllistyisit orjafirmaan, jossa saa 9e /pvä palkkaa. Samalla menetät osan mahdollisista sosiaalietuuksista ja työn todelliseksi hinnaksi tulee n.0.20e/h. Mahdollisuutta saada "jalkaa oven väliin" ei ole ko. firmassa. Tai voi laskea toisinkin. 20pvä töitä/kk, 8h kerralla, itse maksat matkakulut ym. Ja työstä saa siis 590/kk, siis 3,6e/h. Tietenkin saat vielä asumistuen, mutta tästä pois vuokrat ym. ja 160h töitä/kk, kannattaako? Ilman töitä saat about 40e vähemmän rahaa.
ja siinä sivussa pelastaisin maailman, voisin ajatella 2500 kuukausipalkan riittävän. Ehkä.
Muuhun työhön en lähtisi alle 3000 € kuukausipalkalla. Tietysti pitkän työttömyyden jälkeen tilanne voisi olla toisin. Juuri äsken hylkäsin suht. mielenkiintoisen työn huonon palkan takia (2700 €/kk).
Minulla on siis tällä hetkellä vakinainen työ.
jos olisit työtön ja työllistyisit orjafirmaan, jossa saa 9e /pvä palkkaa. Samalla menetät osan mahdollisista sosiaalietuuksista ja työn todelliseksi hinnaksi tulee n.0.20e/h. Mahdollisuutta saada "jalkaa oven väliin" ei ole ko. firmassa. Tai voi laskea toisinkin. 20pvä töitä/kk, 8h kerralla, itse maksat matkakulut ym. Ja työstä saa siis 590/kk, siis 3,6e/h. Tietenkin saat vielä asumistuen, mutta tästä pois vuokrat ym. ja 160h töitä/kk, kannattaako? Ilman töitä saat about 40e vähemmän rahaa.
Suomessa on siis ihmisiä joiden ei kannata mennä töihin. Terveita aikuisia, joilla ei ole pieniä lapsia. Minusta on tämä vastemielistä.
En onneksi asu Suomessa elättämässä heitä. Asuin maassani työttömyyskorvausta saa 12kk ja sen jälkeen on pakko löytää töitä, sillä ei saa mitään ellei ole huollettavia (lapsia). Ja silloinkin summa on todella pieni, mikäli ei ota valtion takaamaa (korotonta?) lainaa.
nykyinen on minimi. Eli 2150 € / kk. On niin suuret asumismenot ettei melkein tässäkään ole järkeä.
t. merkonomi
Kerropa millä mennä töihin, joista maksetaan yli kolmetonnia, kun ei ole kookemusta. Täytyy ottaa mitä saa. Ärsyttää tuollainen ylimielinen asenne muita ihmisiä kohtaan. Kaikille varmaan olisi rahalle käyttöä, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta valita!
huudella täällä, miksi joku menee alle kahden tonnin palkalla töihin! Todella monella kunnan työntekijällä on aloituspalkka alle tuon; ikälisät aikanaan tuovat sitten hiukan nousua siihen.
Moni työ jäisi tekijää vaille, jos kaikki pienipalkkaiset kieltäytyisivät työstään! Kunnallisveroa olisi pakko nostaa melkoisesti, jos kaikkien palkat nostettaisiin yli 2000€:n.
On perheen yhteistulot 6000e. Luulisi sillä elelevän ihan herroiksi. Mutta ai niin, kun on pitänyt otta liian iso asuntolaina niin onhan siinä sitten kuset housussa kun ei maksetakaan kuninkaan palkkaa..
jää käteen keskimäärin 2200 euroa. Eli perheet nettoansiotulot ovat yhteensä 4400 euroa. Siitä keskimäärin 1000-1500 euroa haukkaavat asumiskulut ja useamman lapsen perheessä jäljelle jäävät noin 3000 euroa kuluvat kyllä ihan päivittäistavaraostoksiin, lasten harrastuksiin, vaatteisiin, työmatkakuluihin yms. Eläminen Suomessa on helvetin kallista!
On kyllä ihan paskapuhetta väittää ettei muka Suomessa pärjää alle 3000€ palkalla. Jossain on vikaa jos noin suuresta summasta kaikki menee mitä tuleekin. Kymmenet tuhannet ihmiset elävät huomattavasti pienemmällä summalla ja osa ihan hyvinkin ilman kituuttamista. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka kuukausi ja lasten harrastuksiakin voisi todella tarkistaa jos vievät satasia joka kuukausi.
Tai mikäs siinä jos rahaa on, tokihan sen voi käyttää niinkuin parhaaksi näkee. Mutta on kyllä ihan turha tulla valittamaan ettei muka pärjää esimerkiksi 2500 bruttotuloilla.
Alle 2000€ en minäkään silti välttämättä menisi töihin. Eri asia olisi jos ei olisi mitään koulutusta hankittuna tai olisi vain ammattikoulu käytyä. Sitten varmasti olisi mentävä.
Tutkijana voin tehdä työtä 1000 e/kk apurahalla. Mutta se edellyttäisi, ettei ole juuri työmatkakuluja.
Normaali eli 30 min - tunnin työmatka ja kevyt kokopäivätyö, jossa ei saisi itse valita työtehtäviä: alle 2000 e en lähtisi.
Lähihoitajaksi tms. en menisi edes kymppitonnista kuussa (syitä en ala kertomaan).
Täältä saa vähän väliä lukea kuinka jostain perushommasta maksetaan 5000 euroa ja lähihoitajankin liksi on kolmea tonnia kuussa. Itse menin hoitovapaan jälkeen kokopäivätöihin ja palkka hikisesti 1500 €/kk, nyt mietin olenko ihan hullu mutta toisaalta työssäkäynti on ihan virkistävää ja pärjään tuolla palkalla ihan hyvin koska en ole tuhlaileva luonne.
Mikä on sinun henk.koht minimipalkkasi?
Itse tienaan siivoushommista 980€ käteeen. Palkka suhteessa työhön hyvä.
Tuon voi saada, kun tekee paljon ylitöitä sekä yötyötä. Vaikea verrata, kun ei tiedä, onko hänelle vapaa-aikaa ollenkaan.
Systerini on lähäri ja tienaa vuorotyössä Helsingissä suuressa sairaalassa reilut 3400 €/kk. Jos painaa ylityötä päivystyksenä, palkka voi nousta siitäkin monta sataa.
raja menee 2000 e:ssa/ kk. Ja sen verran nyt saankin, yhtään vähemmällä en suostuisi töitä tekemään, enkä pärjäisi.
Minä, olen työharjoittelijana varastolla. Teen 8hpäivää ma-pe.
Työaika alkaa aamulla 6-8 ja loppuu 14-16, riippuu moneen olen mennyt.
Teen aivan samaa ruumiillista työtä kuin vakituisetkin siellä.
Näin on menty nyt 2kk ja otin 2kk lisääkin, toivon työllistyväni kyseiseen paikkaan harjoittelun päätteeksi. He ehtivät näkemään millainen työntekijä olen ja toivottavasti vakuutan heidät.
Paskaa rahaa saa rankasta työstä, mutta ei nyt ollut vaihtoehtoja. Jostain on alotettava ja mikäli tuonne en voi jäädä saan silti todistuksen ja tuleva työnantaja huomaa etten ole vain kotona maannut
maksetaan hyvää palkkaa, mutta jos minulla ei olisi koulutusta, niin tekisin mitä tahansa työtä laillisesta palkasta työttömänä makoilun sijaan. Ihmisen psyyke ei kestä pitkään toimettomuutta.