Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullu naapuri -mitä tehtävissä?!

Vierailija
19.06.2011 |

Asumme vuokralla nyt toista vuotta pääasiallisesti ihan ok alueella. Muutimme tänne toiselta paikkakunnalta ja olemme tottuneet tänne ja on tullut viimeinkin hetki alkaa etsiä omaa asuntoa. Perheessämme on kaksi lasta.

Ongelmaksi on muodostunut mitä ilmeisimmin mt-ongelmainen naisihminen: hän keksii minkä tahansa tekosyyn varjolla tulla huutamaan ja haukkumaan minua kerrostalon yhteiselle pihamaalle. Hän valvoo tiloja ja keksii valittamisen aihetta vuorotellen kenelle tahansa. Minua ja lapsiani hän vihaa ylitse kaiken ja etenkin pieniä lapsia, jopa vauvoja hän katsoo todella murhaavasti(tämän jälkeen ymmärsin hänen olevan todella ongelmainen ja pahasti)

Tänään olin pudottanut kirjekuoren joka oli menossa roskikseen ja nainen oli sen löytänyt. Tyylilleen uskollisen hän alkoi huutaa minulle että "tule heti tänne, tulkaa tänne". Aluksi en uskaltanut reagoida, koska pelkäsin lasteni puolesta, että mitä tämä nainen tällä kertaa keksii. Hän todellakin keksii mitä tahansa juttuja. Menin viimein ja ensimmäiseksi hän huusi ja haukkui minut ja ystäväni "te olette torveloita" Kysyin mitä hänellä oli asiaa, hän antoi kirjekuoren. Kysyin miksei hän itse voinut tuoda sitä minulle. Hän huusi "jos sinulla on aivot tajuat kai itsekin, että sinun on tultava se minulta hakemaan, koska olet nuorempi kuin minä" Sitten hän heitti minua päin nukenkengällä, sain onneksi kopin. En kommentoinut mitään ja otin roskikseen menevän kirjekuoren ja kiitin.

Sanoin, että voisiko hän jatkossa käyttäytyä hieman kohteliaammin lasten kuullen -naapureita kun ollaan. Hän alkoi karjua, että itse olin epäkohtelias hänelle ja lähti pois.

Olen neuvoton. Ulkoileminen ahdistaa, koska nainen keksii milloin minkäkin syyn ottaa kontaktia tai uida liiveihin. Nytkin yritin olla reagoimatta ja hän alkoi huutaa rivouksia. Sitten ajattelin, että ehkä hänellä on jotain tärkeää asiaa, kun näin vain kädessä kirjekuoren.

Olemme etsimässä asuntoa alueelta(omistusasuntoa) joten välttämättä en tiedä, kannattaako tästä enempää meteliä nostaa, isännöitsijälle ilmoitan kuitenkin.

Onko sinulla vinkkejä? Lähinnä lasten puolesta ahdistaa ja pahoitan mieleni, koska tuskin kukaan haluaa, että tullaan yhteisellä pihalla lasten kuullen huutelemaan törkeyksiä, lapsetkin pelkäävät.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meteliä kun kerran häivytte asunnosta omaan kämppään?

Vierailija
2/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei ole helppoja tilanteita. Eräs tuttuni työskentelee psykiatrisessa kotihoidossa, ja just puhuttiin siitä, miten vaikea tuollaisissa tilanteissa on tehdä mitään.

Suosittelen, että soitat poliisille ja kysyt neuvoa. Poliisi voi esim. käydä puhuttelemassa tuota naista. Joskus se riittää. Poliisi osaa myös kertoa, mitkä ovat riittävät perusteet lähestymiskieltoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen on yrittänyt kieltää lasteni ystäviä leikkimästä yhteisellä pihallamme ja väittää esim. että leikkivälineet rikkoutuvat, jos liian moni niillä leikkii(lapsemme ja ystävämme leikkivät ihan nätisti, ovat kivoja tyttöjä kaikki) Sitten hän on väittänyt, että sotkemme hiekkalaatikkoa :D

Tämä väite siitä syystä, että lapset rakentavat linnoja, joihin laitetaan maasta kerättyjä keppejä, käpyjä yms. rakennelmia. Hän pujottaa postiluukusta lappuja, joihin on kirjoitettu rikkeitämme, jotka ovat em. kaltaisia. ei mitään suurta tai ihmeellistä.

Olen murheellinen ja väsynyt ja tämä ihminen saa minut joka kerta huonolle tuulelle, vaikka tiedän, ettei pitäisi provosoitua tai välittää. Kurjaa silti, en haluaisi olla missään tekemisissä hänen kanssaan.

ap

Vierailija
4/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meteliä kun kerran häivytte asunnosta omaan kämppään?

ennen kuin mieleinen löytyy...sitä ei tiedä koskaan.

ap

Vierailija
5/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle.

Vierailija
6/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti isännöitsijäkin tietää jo tapauksen, mutta ei tuollaisille oikeasti voi tehdä mitään, saavat jatkaa häirintää ja mellastamista jos eivät riko lakia :(

Onneksi olette muuttamassa, niin pääsette eroon moisesta hullusta. Toivottavasti uusi naapurusto on terveempi.

Itse myimme ensimmäisen omistusasuntomme juuri kauheiden naapureiden vuoksi. Sen jälkeen on ollut vain ihania naapureita :)

Vierailija
7/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvä perhe, kunnollisia, koulut käyty ym.

ei ole erityistä syytä tulla haukkumaan. :) Vielä mainintana.

t.ap

Vierailija
8/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle.

Koska itse en haluaisi ihmistä nähdä, tai puhua mitään. Välttelen häntä, enkä reagoi yleensä mitenkään. En haluaisi olla kontaktissa mitenkään.

Mutta eikö ole haukkuminen sellaista, johon joku taho voi puuttua, aivottomaksi ja torveloksi haukkuminen, kunnianloukkausta kait sekin on? Helpoimmalla kyllä pääsee tietenkin häipymällä, mutta tämä ihminen saa jatkaa terrorisointiaan.

ap

Vierailija
9/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukkuminen ole mitään seurustelua, ei myöskään tavaroilla viskely tai raivoaminen.

Totta kai ap voit ottaa isännöitsijään yhteyttä. Näytät vaikka niitä lippusia, joita tuo naapuri on sinulle kyörännyt.

Ihan ekana suosittelen seuraavaa. Kun tuo ämmä seuraavan kerran huutaa sinulle, kaivat kännykän taskustasi ja KUVAAT sen. Hän hermostuu tietysti, mutta sinä pysyt viilipyttynä ja sanot, että aiot jatkossa tallentaa kaikki hänen kontaktinottonsa ja lähestyä aineiston kanssa sekä isännöitsijää että tarvittaessa poliisiakin.

Johan on kumma, jos ei ala vähän siistiä suutansa...

Vierailija
10/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirinnän perusteella -sellaiseksi koen sen todellakin, lasten puolesta harmittaa eniten, että heidän tarvitsee kuulla. Tietääkö kukaan lähestymiskiellosta, miten haetaan?

Vierailija
11/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirinnän perusteella -sellaiseksi koen sen todellakin, lasten puolesta harmittaa eniten, että heidän tarvitsee kuulla. Tietääkö kukaan lähestymiskiellosta, miten haetaan?

Vierailija
12/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarpeeksi moni asukas asiasta valittaa. Häätää voi omistusasunnostakin (kolmeksi vuodeksi) taloyhtiön asukkaiden yhteisellä päätöksellä.

Vierailija
13/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häirintä täytyy olla jollain tavalla toteennäytettyä ja lähestymiskielto oikeudessa ilmeisesti käsitelty. En vain tunne lakia niin hyvin, että osaisin sanoa, miten tällaisissa tilanteissa menetellään. Isännöitsijä varmaankin on aika voimaton. Poliisiin täytyisi olla yhteydessä, mutta jos prosessi on kovin monimutkainen, on eri asia, jaksaako sellaista käydä läpi, jos kuitenkin pian on muuttamassa.

t.ap

Vierailija
14/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää todisteet - esim nämä laput, mitä postilaatikosta tiputellaan - talteen. Kirjaa ylös sanomisia jne.

Ota yhteyttä poliisiin virka-aikana, ei siis yleisen hätänumeron kautta. Poliisi ainakin meillä puhutteli naapurin "hullua rouvaa". He osaavat muutenkin neuvoa esimerkiksi siinä, ylittääkö naapurinne käytös kunnianloukkaussyytteen tai lähestymiskiellon asettamisen rajan. Poliiseille kannattaa myös kertoa siitä, että nainen häiritsee käytöksellään myös lapsianne. Tätä on pelkästään jo huutaminen lasten läsnäollessa.

Muuten pyri olemaan provosoitumatta, kuten tähänkin asti olet tehnyt. Valitettava tosiasia on se, että joihinkin näistä hulluista ei tehoa yhtään mikään, mutta yrittäkää virallista tietä.

Kun kerran asutte taloyhtiössä, voisi naapurillenne yrittää ehdottaa, että tekee teitä koskevat valituksenne isännöitsijän kautta.

Vierailija
15/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tilanne isännöitsijälle mahdollisimman objektiivisesti ja rauhallisesti, ja pyydä häneltä neuvoja.

Tämä on tärkeää senkin vuoksi, että jossain vaiheessa hullu naapurisiki soittaa isännöitsijälle, ja silloin olet vahvemmilla kun olet päässyt ensimmäisenä selittämään taustat tilanteelle.

Muussa tapauksessa isännöitsijä saattaa uskoa sekopäänaapuriasi, ja te saatte vielä varoituksen tai vähintäänkin huonon maineen.

Vierailija
16/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit oikein mojovia korvauksia lastesikin henkisestä kiusaamisesta.

Vierailija
17/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häirintä täytyy olla jollain tavalla toteennäytettyä ja lähestymiskielto oikeudessa ilmeisesti käsitelty. En vain tunne lakia niin hyvin, että osaisin sanoa, miten tällaisissa tilanteissa menetellään. Isännöitsijä varmaankin on aika voimaton. Poliisiin täytyisi olla yhteydessä, mutta jos prosessi on kovin monimutkainen, on eri asia, jaksaako sellaista käydä läpi, jos kuitenkin pian on muuttamassa. t.ap

Lähestymiskielto haetaan aina oikeudesta. Siitä siis käydään oikeudenkäynti.

Toteennäyttämiseen riittää esimerkiksi ulkopuolisen todistajan lausunto. Etkös aiemmin kertonut, että ysrtäväsi oli mukana kuuntelemassa riuhumista.

Myös näpä lappuset, mikäli niitä on useita, tai ne ovat selvästi häiritseviä ovat osa toteennäyttöä. Olethan säästänyt ne?

Ota yhteyttä poliisiin. He kyllä neuvovat.

Vierailija
18/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit oikein mojovia korvauksia lastesikin henkisestä kiusaamisesta.

15/18

Vierailija
19/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka ystävystyisitte, niin hän ei ehkä olisi enää niin paha suustaan. Tosin luulen että liioittelet mielessäsi asioita. Ehkä oletkin itse se hullu kun syrjit ja kiusaat tätä naista etkä pyydä häntä kaveriporukkaasi mukaan. Kaikkien kanssa pitää olla kaveri. Vaikutat ryhmäkiusaajalta kun olet eristänyt tämän naisen muista talon asukkaista.

Vierailija
20/41 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka ystävystyisitte, niin hän ei ehkä olisi enää niin paha suustaan. Tosin luulen että liioittelet mielessäsi asioita. Ehkä oletkin itse se hullu kun syrjit ja kiusaat tätä naista etkä pyydä häntä kaveriporukkaasi mukaan. Kaikkien kanssa pitää olla kaveri. Vaikutat ryhmäkiusaajalta kun olet eristänyt tämän naisen muista talon asukkaista.

Hei! Tämä nainen on iäkäs vanha nainen, enkä ole eristänyt häntä mistään, eikä talossamme ole muita, kenen kanssa olisin hänestä keskustellut. Olen pyytänyt häntä, että lappujen laittamisen sijaan hän voisi tulla ovellemme juttelemaan -keittäisin kyllä kahvit ja tarjoaisin pullatkin.

Minusta on pelottavaa, että minua haukutaan kerrostalomme pihalla lastemme kuullen. En sitten tiedä, mitä sinä sellaisesta ajattelet.

t.-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme