Hullu naapuri -mitä tehtävissä?!
Asumme vuokralla nyt toista vuotta pääasiallisesti ihan ok alueella. Muutimme tänne toiselta paikkakunnalta ja olemme tottuneet tänne ja on tullut viimeinkin hetki alkaa etsiä omaa asuntoa. Perheessämme on kaksi lasta.
Ongelmaksi on muodostunut mitä ilmeisimmin mt-ongelmainen naisihminen: hän keksii minkä tahansa tekosyyn varjolla tulla huutamaan ja haukkumaan minua kerrostalon yhteiselle pihamaalle. Hän valvoo tiloja ja keksii valittamisen aihetta vuorotellen kenelle tahansa. Minua ja lapsiani hän vihaa ylitse kaiken ja etenkin pieniä lapsia, jopa vauvoja hän katsoo todella murhaavasti(tämän jälkeen ymmärsin hänen olevan todella ongelmainen ja pahasti)
Tänään olin pudottanut kirjekuoren joka oli menossa roskikseen ja nainen oli sen löytänyt. Tyylilleen uskollisen hän alkoi huutaa minulle että "tule heti tänne, tulkaa tänne". Aluksi en uskaltanut reagoida, koska pelkäsin lasteni puolesta, että mitä tämä nainen tällä kertaa keksii. Hän todellakin keksii mitä tahansa juttuja. Menin viimein ja ensimmäiseksi hän huusi ja haukkui minut ja ystäväni "te olette torveloita" Kysyin mitä hänellä oli asiaa, hän antoi kirjekuoren. Kysyin miksei hän itse voinut tuoda sitä minulle. Hän huusi "jos sinulla on aivot tajuat kai itsekin, että sinun on tultava se minulta hakemaan, koska olet nuorempi kuin minä" Sitten hän heitti minua päin nukenkengällä, sain onneksi kopin. En kommentoinut mitään ja otin roskikseen menevän kirjekuoren ja kiitin.
Sanoin, että voisiko hän jatkossa käyttäytyä hieman kohteliaammin lasten kuullen -naapureita kun ollaan. Hän alkoi karjua, että itse olin epäkohtelias hänelle ja lähti pois.
Olen neuvoton. Ulkoileminen ahdistaa, koska nainen keksii milloin minkäkin syyn ottaa kontaktia tai uida liiveihin. Nytkin yritin olla reagoimatta ja hän alkoi huutaa rivouksia. Sitten ajattelin, että ehkä hänellä on jotain tärkeää asiaa, kun näin vain kädessä kirjekuoren.
Olemme etsimässä asuntoa alueelta(omistusasuntoa) joten välttämättä en tiedä, kannattaako tästä enempää meteliä nostaa, isännöitsijälle ilmoitan kuitenkin.
Onko sinulla vinkkejä? Lähinnä lasten puolesta ahdistaa ja pahoitan mieleni, koska tuskin kukaan haluaa, että tullaan yhteisellä pihalla lasten kuullen huutelemaan törkeyksiä, lapsetkin pelkäävät.
Kommentit (41)
ei ole sairastuttanut mieltäsi manipuloimalla ja valheellisilla juoruilla. Riehuu leikkivarastossa ja paiskoo lastemme tavaroita pihalle ja rikkoo pyörämme ja ripustelee vaatteita rappuun. ja kaataa siideriä hissiin.
Vedä sitä suoraan turpaan.
jos se ei auta käy ostamassa kuulapistooli(replica)_sellainen vakuuttavan näköinen, vilautat sitä ja kysyt raivokkaasti uskooko se jumalaan! huomio: oletkos udellut ukoltas miten tää kyseinen nainen suhtautuu häneen.
- videoi/ nauhoita gsm videoilla naisen puheet ja vie poliisille
- hanki lähestymiskielto
- muuta
- älä koskaan lähesty naista yksin vaan hanki todistaja- esim miehesi tai ystäväsi joka on kyl'ss
- ulkoiluta lapsia aina aikuisen seurassa- nainen voi olla vaaraksi lapsille
- ulkoilkaa muualla kuin pihallanne- esim. leikkipuistossa
- älä puhu naiselle mitään äläk' ota kirjeitä ym vastaan
ja toimiva, ainakin oli meillä. Kun seuraavaksi tulee vastaava tilanne, ilmoitat naiselle vain näin : " Jos tämä häirintä minua/perhettä kohtaan jatkuu, niin otan yhteyttä poliisiin ! " Meillä loppui uhittelut ja turhanpäiväiset huutelut siihen. Toivottavasti rauha palaa asuinalueellesi :).
ei ole sairastuttanut mieltäsi manipuloimalla ja valheellisilla juoruilla. Riehuu leikkivarastossa ja paiskoo lastemme tavaroita pihalle ja rikkoo pyörämme ja ripustelee vaatteita rappuun. ja kaataa siideriä hissiin.
Kaveeraanko minä jonkun kanssa? :)
t.ap
kerrostaloissa kautta historian, aina löytyy vähintään yksi kaheli joka talosta tai rapusta. Selität vaan lapsillesi että kaikki aikuiset eivät ole ihan viisaita, joukosta löytyy mieleltään häiriintyneitäkin, jotka saattavat käyttäytyä rumasti ja huudella hävyttömyyksiä. Ja itse lakkaat välittämästä.
Kaveeraanko minä jonkun kanssa? :) t.ap
ap
Kannattaa soittaa poliisi paikalle ensi kerralla ja kun muutaman kerran sen tekee niin alkaa puheet loppua. Ja kiellä häntä lähtemästä pois luotasi ennen kuin poliisi tulee paikalle.
Olemme asuneet kaikenlaisissa...Yhdessä muija jätti koiran viikoksi huutamaan asuntoonsa. Ryyppyreissun ajaksi. Soitin 112. No muijan kotiuduttua,hän tuli lässyttää Teen sinusta rikosilmoituksen:D No hui. Poliisit sanoivat ihan aiheellinen oli koirasta ilmoittaa...Ja tämä muija kävi humalassa potkimassa naapureiden ovia ym kivaa... Tuosta,kun pääsimme... Seuraavassa paikassa pihatäti haravoi hiekkalaatikkoon kuviot ja sitä ei olisi saanut sotkea. Eli ei leikkiä . Hiekkaleluista hän valitti ja oli ominpäin vienyt kellariin kaikki. Käskytin hakemaan ne takaisin. Mietin oliko tämä menettänyt joskus lapsen tai abortin tehnyt,kun tuntui vihaavan yli kaiken kaikkea lapsiin viittavaa... Näissä tapauksissa siis en itse provosoinut vaan syyttä alkoivat noin. Asiallisesti hoidin omalta puoleltani.
Naapurini mielenterveyshäiöitä on yhtiössämme jouduttu kärsimään jo 30 vuotta. Yleensä tällaisten juttujen sanotaan liittyvän korkeaan älykkyysosamäärän, mutta naapurimme naishenkilö on hirvittävän tyhmä.
Kun muutimme juuri valmistuneeseen rivitaloomme, tämä nainen miehensä, jolle sopisi hame housuja paremmin, väittivät että koko pysäköintisuora on heidän omaisuuttaan. Ensimmäisessä yhtiökokouksessa hän tivasi, kenellä on rakennutajan hankkimia lainoja.
Hänen toimntansa on lyhyesti sellaista, että hän usuttaa ihmiset, varsinkin uudet, toistensa kimppuun nauttii tilanteista, joissa hän saa naapurin ottamaan toista kraivelista kiinni.
Hän ei kuuntele ketään, ei ymmärrä mitä hänelle puhutaan, ei osaa keskittyä, ei erota oleellista vähenmmän tärkeästä, valehtelee, kehuu asioilla joita ei ole tapahtunut, ilmoittaa olevansa kotikaupunkinsa paras ammatinharjoittaja alallaan , vaikka ei ole suorittanut minkäänlaista tutkintoa. Lopulta hänet pantiin sairaseläkkeelle paljon ennen varsinaista eläkeikää. Sen jälkeen hän linnoittautui kymmeneksi vuodeksi asuntoonsa mutta on jälleen herännyt kuolleista - valitettavasti.
Hän saattaa häiritä naapureitaaan päivällä tai yöllä, ja aina kun jollain on vieraita, menee hän jollainen tekosyyllä jututtamaan talon emäntää eikä päästä tätä puoleen tuntiin pois. Sen jälkeen jatkuu puhelinrumba.
Hän haaveillee pääsystä taloyhtiön hallitukseen, mutta ei osaa käyttää internetiä,älypuhelinta, ei maksaa laskujaan netissä. Hän uhkailee naapureita ja vaatii taloyhtiön pöytäkirjaan kohtia jotka liittyvät esim. naapurin tontin hoitoon. Hän vaatii pieneen taloyhtiöön omia pakettien noutolaatikoita. Hän käy oitis uusien asukkaiden kimppuun, jotka kuitenkin oivaltavat tuossa tuokiossa hänen henkisen tilansa. Hän väittää olevansa täysin terve, vaikka jokainen näkee hänen kärsivän vaikeista mielen häiriöistä ja harhoista.
Vierailija kirjoitti:
Asumme vuokralla nyt toista vuotta pääasiallisesti ihan ok alueella. Muutimme tänne toiselta paikkakunnalta ja olemme tottuneet tänne ja on tullut viimeinkin hetki alkaa etsiä omaa asuntoa. Perheessämme on kaksi lasta.
Ongelmaksi on muodostunut mitä ilmeisimmin mt-ongelmainen naisihminen: hän keksii minkä tahansa tekosyyn varjolla tulla huutamaan ja haukkumaan minua kerrostalon yhteiselle pihamaalle. Hän valvoo tiloja ja keksii valittamisen aihetta vuorotellen kenelle tahansa. Minua ja lapsiani hän vihaa ylitse kaiken ja etenkin pieniä lapsia, jopa vauvoja hän katsoo todella murhaavasti(tämän jälkeen ymmärsin hänen olevan todella ongelmainen ja pahasti)
Tänään olin pudottanut kirjekuoren joka oli menossa roskikseen ja nainen oli sen löytänyt. Tyylilleen uskollisen hän alkoi huutaa minulle että "tule heti tänne, tulkaa tänne". Aluksi en uskaltanut reagoida, koska pelkäsin lasteni puolesta, että mitä tämä nainen tällä kertaa keksii. Hän todellakin keksii mitä tahansa juttuja. Menin viimein ja ensimmäiseksi hän huusi ja haukkui minut ja ystäväni "te olette torveloita" Kysyin mitä hänellä oli asiaa, hän antoi kirjekuoren. Kysyin miksei hän itse voinut tuoda sitä minulle. Hän huusi "jos sinulla on aivot tajuat kai itsekin, että sinun on tultava se minulta hakemaan, koska olet nuorempi kuin minä" Sitten hän heitti minua päin nukenkengällä, sain onneksi kopin. En kommentoinut mitään ja otin roskikseen menevän kirjekuoren ja kiitin.
Sanoin, että voisiko hän jatkossa käyttäytyä hieman kohteliaammin lasten kuullen -naapureita kun ollaan. Hän alkoi karjua, että itse olin epäkohtelias hänelle ja lähti pois.Olen neuvoton. Ulkoileminen ahdistaa, koska nainen keksii milloin minkäkin syyn ottaa kontaktia tai uida liiveihin. Nytkin yritin olla reagoimatta ja hän alkoi huutaa rivouksia. Sitten ajattelin, että ehkä hänellä on jotain tärkeää asiaa, kun näin vain kädessä kirjekuoren.
Olemme etsimässä asuntoa alueelta(omistusasuntoa) joten välttämättä en tiedä, kannattaako tästä enempää meteliä nostaa, isännöitsijälle ilmoitan kuitenkin.
Onko sinulla vinkkejä? Lähinnä lasten puolesta ahdistaa ja pahoitan mieleni, koska tuskin kukaan haluaa, että tullaan yhteisellä pihalla lasten kuullen huutelemaan törkeyksiä, lapsetkin pelkäävät.
Käske tappaan ittensä saatana
Vierailija kirjoitti:
Kyllä häirintä täytyy olla jollain tavalla toteennäytettyä ja lähestymiskielto oikeudessa ilmeisesti käsitelty. En vain tunne lakia niin hyvin, että osaisin sanoa, miten tällaisissa tilanteissa menetellään. Isännöitsijä varmaankin on aika voimaton. Poliisiin täytyisi olla yhteydessä, mutta jos prosessi on kovin monimutkainen, on eri asia, jaksaako sellaista käydä läpi, jos kuitenkin pian on muuttamassa. t.ap
Lähestymiskielto haetaan aina oikeudesta. Siitä siis käydään oikeudenkäynti.
Toteennäyttämiseen riittää esimerkiksi ulkopuolisen todistajan lausunto. Etkös aiemmin kertonut, että ysrtäväsi oli mukana kuuntelemassa riuhumista.
Myös näpä lappuset, mikäli niitä on useita, tai ne ovat selvästi häiritseviä ovat osa toteennäyttöä. Olethan säästänyt ne?
Ota yhteyttä poliisiin. He kyllä neuvovat.
ainakin 1 kriteeri on toistuva häirintä sellaisena aikana (yö) kun oletettavasti nukutaan!
Siis kyllähän hullun naapurin pihalle taloyhtiöstä saa jos hallituksen jäsenillä on tippaakaan tehtävänsä edellyttämää viitseliäisyyttä. Varsinkin jos hullu asuu vuokralla niin homma on kohtalaisen helppo. Ja yleensä kelan asiakkaat asuvat vuokralla. Tällaisen sekopään touhut kohdistuvat äärimmäisen harvoin vain yhteen ja valittuun. Tosin jos yaloyhtiössä asuu paljon ihmisiä vuokralla niin ei välttämät viitsi lähteä valittamaan hullusta isännöitsijälle. Tämä on kuitenkin virhe. Näistä pitää ehdottomasti ilmoittaa isännöitsijälle ja saada asia myös hallituksen tietoon, vaikka sitten poismuuton yhteydessä kun hullusta ei ole en enää pelkoa. Yksi hyvä tapa on jutella muiden asukkaiden kanssa ja kysellä onko ollut talossa outouksia. Ihmiset tunnistavat harvinaisen hyvin mikä on normaalia ja mikä ei. Ja sitten se viesti isännöitsijälle ja hallitukselle pitää olla asiallinen ja suhteellisen pitkä ja tarkasti kerrottu. Tärkeintä on olla itse provosoitumatta hullun touhuista, olla sen homman yläpuolelle ja myös siitäkin syystä ettei hullu saa vasta-asetta ja itse voi rehellisetsi kieltää kaiken mitä hullu yrittää valehdella. Tosin jos taloyhtiössä on paljon vuokra-asuntoja niin sijoittajien tahto voi olla vähän heikkoa taloyhtiön rauhoittamiseksi. Toinen ongelma on kaupungin vuokratalo jossa kaupungilla on paljon ääniosakkeita yhtiössä ja täten tahto kaupungin edustajalla matala, varsinkin josnon kaupungin vuokralainen ja kaupungin pitäisi hoitaa asukkaan uudelleensijotus. Kaikista parasta on omistaa huoneisto taloyhtiössä jossa hallitus muodostuu talon asukkaista. Silloin hallituksella on motiivi ja tahto pitää taloyhtiön asiat järjestyksessä.
Jatkan viestiäni. Tärkeintä on olla siis itse provosoitumatta ja kiusaamatta vaikka häirköitsijä kiusaisikin. Voi olla pakollista alkaa soittaamaan hätäkeskukseen ja vaikka asentaa puheluidentallennusohjelma puhelimeen. Näin voi todistaa milloin on soittanut poliiseille häiriköstä. Tärkeää on myös kirjata _kaikki_ huutelut yms ylös tarkan kellonajan ja päiväyksen kanssa. Kun itse pysyy asiallisena päättäviä tahoja kohtaan niin kyllä sitä luottamusta alkaa jossakin vaiheessa tulemaan isännöitsijältä ja hallitukselta, jos nyt siis sattuu olemaan sellanen tilanne että häirikkö häiritsee vain yhtä asukasta ja itse todella on ollut aina asiallinen. Harvoin vain yksi ihminen on kohteena, mutta hyvin usein ihmiset eivät viitsi valittaa lievästä häiriöstä. Tämä on erittäin suuri virhe.
Helpommalla pääsee kun muuttaa itse pois. Niin se vain ikävä kyllä on. Hulluilla ei sillä tavalla ole mitään menetettävää, toisin kuin työssäkäyvällä taviksella, joten he kyllä jaksavat jatkaa sitä peliään hamaan tappiin saakka.
quote=Vierailija]Helpommalla pääsee kun muuttaa itse pois. Niin se vain ikävä kyllä on. Hulluilla ei sillä tavalla ole mitään menetettävää, toisin kuin työssäkäyvällä taviksella, joten he kyllä jaksavat jatkaa sitä peliään hamaan tappiin saakka. [/quote]
Eise kyllä ole niin. Taino riippuu ihan siitä millä asenteella isännöitsijä ja hallitus ovat liikkeellä. Meillä eräässä edellisessä taloyhtiössä kun oli yksi sekopää joka haistatteli naapureita ja paisko ovia ja oli muutenkim silmiinpistävästi kuulunut hoitoon kuin olla vapaana sai häädön. Pari varotusta asiattomasta käytöksestä ja sen jälkeen sijoituskämpän omistaja hyvin usein laittaa vuokrasopparin päätttmään kun taloyhtiöltä tulee ukaasia huoneiston hallintaanottamisesta pariksi vuodeksi. Jos hullu sattuu huoneiston omistamaan (asumaan. Taloyhtiö omistaa aina huoneistot), niin sittenhän homma menee vaikeammaksi. Nyt ei ole kyse mistään kyttääjämummosta kun puhutaan sekopäästä. Mutta niin kuin sanottua niin hyvin paljon riippuu isännöinnin ja hallitusten jäsenien laadusta ja motivaatiosta. Itse olen eräästä sijoitusasunnosta häätänyt juuri tällaisen naishenkilön joka joutui hoitoon muutamaksi kuukaudeksi.
Ketju on 10 vuoden takaa.
Ymmärrän kyllä tuota mummoakin. Jos meidän taloyhtiöön muuttaisi aapeen kaltainen roskien sinne tänne pudottlija, yksi jos toinen varmaan huutaisi hänelle aika pian.
Onko taas välttelevä löpsykkävaari isännöitsijänä? Voih.
meilläkin oli naapurina hlö, joka aluksi ei oikein koskaan tervehtinyt, vältteli kaikenlaista kontaktia. Kun sitten kerran erehdyimme osoittamaan tavallista ystävällisyyttä häntä kohtaan, niin hän aloitti haukkumakirjeiden lähettämisen. meillä oli lapset (2 alle 2-v)tehneet milloin mitäkin.