Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahallaan 1-lapsiset perheet, asetatte kyllä

Vierailija
19.06.2011 |

raskaan taakan kun lapsi ainokaisena joutuu miettimään teidän hoitoa vanhuksena ja hautajaisjärjestelyjä.

t: sisarukseton

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut, että äitini sairastaessa ja kuollessa, jäi minulle asioista vastaaminen, koska sisarukseni on vammainen, eikä häntä voinut sellaisia asioita laittaa hoitamaan. Myöskään äitini ei ollut vanha, ei sairaus ja kuolema ikää katso.

Mutta meillä on tiivis sukuyhteisö ja lisäksi minulla on varmaan maailman parhaat ystävät jotka olivat apunani. Ei tämä suku myöskään lastani tule hylkäämään:)

Vierailija
22/23 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 3 sisarusta, mutta veljeni tuskin auttaa vanhempiemme kanssa juurikaan. Siskoni saattaa olla tulevaisuudessa esim. opiskelemassa toisella paikkakunnalla, tai vaikka muuttaa kauemmaksi muutenkin, joten eipä hänestäkään ole apua vanhempien hoidossa. Mieheni sisko asuu myös liian kaukana vanhemmistaan. Hoidan siis yksin omat vanhempani, heidän puolisonsa (koska vanhempani ovat eronneet) sekä mieheni vanhemmat. Eli ei niistä sisaruksista ole apua, nehän voisivat sitä paitsi asua vaikka ulkomailla... Miehestä sen sijaan voi olla vähän apua.

Minulla on vain 1 lapsi, enkä tuota asiaa tosiaankaan murehdi.

piti kirjoittaa, että meitä on 3 sisarusta, eli mulla on veli ja sisko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaan taakan kun lapsi ainokaisena joutuu miettimään teidän hoitoa vanhuksena ja hautajaisjärjestelyjä. t: sisarukseton

Eiköhän se päinvastoin ole helpompaa, kun on ainoa lapsi. Ei tarvitse kinata kenenkään kanssa, vaan päättää yksin. Vanhuksen hoidosta taas yleensä vastaa vanhus itse kunnan kanssa. Jos siihen apua tai holhousta tarvitaan, ei sisarusten määrä ole mikään tae mistään. Yhtä hyvin voi olla kuusi lasta, joista jokainen asuu huitsin nevadassa.

Ehkä se teidän suvussanne on noin. Meidän suvussa kyllä pidetään toinen toisesta huolta. Nytkin mun mummon luona on koko ajan joku neljästä lapsestaan/joku puolisoista tai lapsenlapsista. Meidän suvussa ei todellakaan tarvitse "vanhuksen vastata itse hoidostaan kunnan kanssa", johan se on joka paikasta kerrottu kuinka hyvin se toimii. Muuten en ota kantaa asiaan.

puoliso ja lapset voivat olla auttamassa yhtälailla kuin omat lapset, jos suku pitää yhtä. Tai omat sisaret voivat olla vielä paremmassa kunnossa kuin itse. Jne, jne.

Koskaan ei voi elämänkulusta tietää ja vain "oman vanhuusturvansa takia" lapsia ei kannata hankkia. Lapsikin voi kuolla ennen vanhempaansa, välit tulehtua, fyysinen välimatka tulla liian pitkäksi. Jne. Jne.