Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko avioliitto jatkua ilman seksiä?

Vierailija
18.06.2011 |

Tästä on ollut aloituksia mutta en niitä nyt löytänyt. Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä voiko seksitön avioliitto toimia? Meillä on seksiä muutamien kuukaisen välein ja tilanne on ruvennut ahdistamaan minua. Puhua olen yrittänyt asiasta mutta ei se ole auttanut.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei lopu kokonaan. Kaikkeen tottuu, niinkuin sanotaan.

Vierailija
22/26 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette pikemminkin kämppiksiä.Miksi kukaan tahtoisi viettää loppuikänsä ilman seksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä totean tähän, että kirkollinen opetus siitä, että seksi kuuluu avioliittoon, on mielestäni tulkittu väärin. En ole uskonnollinen ollenkaan, mutta uskonnoilla on joskus hyviä elämänohjeita.

Hyvässä suhteessa osapuolet voivat kohtuudella olettaa tulevansa huomioiduiksi. Seksi on yksi aikuisen perustarpeista, ja avioliiton tarkoitus on sitoa puolisot toisiinsa. Se luo yhteisöihin vakautta, vastuunkantoa ja ahkeruutta. Mies, joka sitoutuu yhteen naiseen oletusarvoisesti loppuiäkseen, luopuu suuresta määrästä houkutuksia ja iloja. Hän olettaa voivansa luottaa tasapainon vuoksi siihen, että hän sekä on velvollinen antamaan että on oikeutettu saamaan seksiä.

Liian itsenäinen nainen (tai mies, toki) on myös itsekäs. Avioliitossa on otettava puoliso huomioon koko ajan. Seksistä kieltäytyminen voi olla haluttomalle naiselle yhdentekevää, mutta se on hyvin loukkaavaa tervettä vastuuntuntoista miestä kohtaa. 

Mitä silloin pitää tehdä? Toki keskustella, kyllä. Entä jos keskustelu ei auta, kuluu muutamia vuosia? Vieraissa käyvä on aina paha. Onko naisella todella oikeus kieltää terveeltä mieheltä, jonka kanssa on mennyt naimisiin, seksi loppuiäksi?

Vastuunsa tunteva mies, jollaisia monet ovat, ei halua jättää kumppania, lapsia (jotka sosiaaliviranomaiset käytännössä aina antavat äidille jollain verukkeella) ja taloudenhoitoa. Ei mies kaipaa vaimolta edes täydellistä vartaloa, eihän sellaista olekaan. 

Onko miehellä velvollisuus hyväksyä tilanne ja naisella oikeus pitää lapset ja varallisuus jos siltä tuntuu? Miksi mies sellaisessa tilanteessa haluaisi naimisiin?

Vierailija
24/26 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa asiaa. Tällä hetkellä minä kärvistelen puutteessa (seksiä hyvällä tuurilla kerran kahdessa kuukaudessa ja aina minun aloitteestani). Tilanne on jatkunut jo jokusen vuoden.  Keskustelut eivät ole tuottaneet tulosta.

Elämme kuin kämppikset koska muutkin hellyydenosoitukset ovat aika harvinaisia. Niihinkin minun täytyisi tehdä aloite. Tämä syö itsetuntoa mutta en haluaisi rikkoa perhettä vain sen takia, että minä en saa seksiä tai läheisyyttä. Ahdistaa silti ajatus, että näin pitäisi mennä seuraavat 15 vuotta =(

Vierailija
25/26 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei sellainen ole mikään oikea liitto, ennemmin tai myöhemmin toinen varmasti lähtee. Olen naimisissa oleva nainen jo yli 20 vuotta mennyt ja pari lasta, eipä ole taukoja ollut, ei mitään viikon väliä vaan useita kertoja viikossa edelleen, sehän on liiton suola tai sokeri! En voi käsittää miten joku voi elää ja pysyy seksittömässä liitossa, ei se ole normaalia.

Vierailija
26/26 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos nainen on se haluton....mutta kun mies on haluton niin ei voi!

Näin se vaan menee....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi