Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miksi jotkut ruikuttaa kuinka huonosti tt-tuella tulee toimeen!

Vierailija
18.06.2011 |

Olen eron jälkeen joutunut sossun asiakkaaksi pienen vauvani kanssa.

Sähkölaskut, reseptilääkkeet ja sairaalakulut maksetaan sieltä. Tekevät myös maksusitoomuksen, jos tarvitsee jotain välttämätöntä isompaa hankintaa suorittaa, esimerkiksi pesukonetta.

Me ainakin pärjäämme hyvin. Eihän tässä millään merkkivaatteilla pröystäillä tai uusilla vimpanpäälle olevilla vimpaimilla, mutta todellakin hyvin riittää peruselämiseen.

Ja en yhtään ihmettele, jos joitakuita huvittaa kotona oleminen enemmän kuin töissäkäynti.

Minulle se ei kuitenkaan ole vaihtoehto, nyt jo hävettää ja harmittaa tämänhetkinen tilanne. Heti kun ilkeän lapsen päivähoitoon laittaa ja töitä löydän niin todellakin menen, vaikka tulot ei sitten häävit olisikkaan. Toisekseen, eihän kukaan oikeasti pysty koko elämäänsä olemaan "neljän seinän sisällä"

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri peruselämiseen riittää, mutta mitään ekstraa ei ole ikinä varaa tehdä, lomailla tms. Tai tehdä mitään uusia hankintoja. Harkinnanvaraisten tukien saaminen (mm. pesukone) riippuu ihan tilanteesta ja käsittelijästä. Vain sänky ja keittiön pöytä+tuolit ovat ns pakollisia hankintoja. Kielteisestä päätöksestä muuten voi myös valittaa... Ja tähän väliin vielä, että ihan kusetusta että joku olisi saanut harkinnanvaraista tt-tukea esim mopoon tai ajokorttiin.

riittää kuin juuri ja juuri peruselämiseen. Eihän tt-tuen tarkoitus ole olla kuin väliaikainen niille ihmisille jotka ovat noin muuten työkykyisiä.

Ap

Vierailija
2/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion tehdä vastakin. Satuin vain olemaan koulussa silloin kun tulin raskaaksi ja saan minimi äitiyspäivärahaa ja eron syy en ollut minä. Mutta on se hienoa että SINÄ maksat, etkä näe elämää miltään muulta kantilta kuin nenänvarttasi pitkin. Ap

..apuva tätä tyhmyyden määrää...

apua tätä tyhmyyden määrää, kun ehkäisy pettää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri peruselämiseen riittää, mutta mitään ekstraa ei ole ikinä varaa tehdä, lomailla tms. Tai tehdä mitään uusia hankintoja. Harkinnanvaraisten tukien saaminen (mm. pesukone) riippuu ihan tilanteesta ja käsittelijästä. Vain sänky ja keittiön pöytä+tuolit ovat ns pakollisia hankintoja. Kielteisestä päätöksestä muuten voi myös valittaa... Ja tähän väliin vielä, että ihan kusetusta että joku olisi saanut harkinnanvaraista tt-tukea esim mopoon tai ajokorttiin.

Satunpa tietämään erään viiden lapsen yh-äidin joka sai kaiken muun lisäksi puolet ajokorttirahoista sossulta ja puolet seurakunnalta. Joten jos osaa tarpeeksi häikäilemätön olla niin kyllä rahaa irtoaa yli todellisen tarpeen!

Vierailija
4/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 3-vuotiaan yh, enkä saanut pesukonetta. Vanha koneeni tosin toimi, mutta oli alaosasta ruostunut puhki, jalka oli syöpynyt jo pois, ja seisoi rantasandaalin varassa, lopulta rumpu valahti niin, että siihen painui ura jostain..

Mulla oli kuitenkin perhetyöntekijä tuolloin, jospa mä sain siinä muodossa jo tarpeeksi tukea, kun oli "keskusteluapua".

Pesukone ei kuulu ilmeisesti välttämättömään varustukseen lapsenkaan kanssa.

Vierailija
5/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tulot ois 5000 €/kk. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemillekin.

Vierailija
6/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduimme olemaan jokusen kuukauden tt-tuella ja kyllä se oli oikeasti ihan sairasta kituuttamista!

Nykyinen hintataso ja tuen määrä ei todellakaan ole samalla tasolla. Meillä oli vielä erikoisruokavalioita, jotka nostivat menoja ja niitä ei huomioitu tuessa.

Meillä ei ole koskaan ollut merkkivaatteita, eikä niitä kaivattu silloinkaan.

Ja nuo maksusitoumuksetkin on ihan tuuripeliä. Meillä levisi just pesukone tuon tt-tuen aikana ja mä en tosiaankaan saanut uutta sossusta.

Onneksi se aika on jo ohi. Ja toivottavasti en ikinä joudu enää sossun asiakkaaksi.

Vierailija
7/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan kun jain 2 lapsen yh kun ex lähti yllättäen.sain hyvät avut ja koin lähes rikkaaksi verrattuna aikasempaan elämääni.

Vierailija
8/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 3-vuotiaan yh, enkä saanut pesukonetta. Vanha koneeni tosin toimi, mutta oli alaosasta ruostunut puhki, jalka oli syöpynyt jo pois, ja seisoi rantasandaalin varassa, lopulta rumpu valahti niin, että siihen painui ura jostain.. Mulla oli kuitenkin perhetyöntekijä tuolloin, jospa mä sain siinä muodossa jo tarpeeksi tukea, kun oli "keskusteluapua". Pesukone ei kuulu ilmeisesti välttämättömään varustukseen lapsenkaan kanssa.

Jossa ei ole pesutupaa, niin mielestäni pesukone on välttämättömyys.

Eli teilä ei ollut pesutupaa?

Meillä ei opiskellessa ollut vuosiin omaa pesukonetta, vaan pyykit vietiin ioissa kasseissa viereisen talon pesutupaan ja kannettiin märkinä takaisin kotiin, jossa ripustettiin kuivumaan mihin milloinkin, soluasunto täynnä pyykkitelineitä.

Vierailija
9/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautukaa,hankkikaa työtä ja älkää lisäätykö, jos ei ole varaa elättää tenavia. Sairauden ymmärrän syyksi kääntyä sossun puoleen, mutta en itsensä tahallaan kurjaan jamaan laittavaa..eli tämäkin mamma...pieni vauva, eronnut...pitikö tehdä mukelo, kun ei ole varaa sitä elättää???

Vierailija
10/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion tehdä vastakin. Satuin vain olemaan koulussa silloin kun tulin raskaaksi ja saan minimi äitiyspäivärahaa ja eron syy en ollut minä.

Mutta on se hienoa että SINÄ maksat, etkä näe elämää miltään muulta kantilta kuin nenänvarttasi pitkin.

Ap

Vierailija
11/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 3-vuotiaan yh, enkä saanut pesukonetta. Vanha koneeni tosin toimi, mutta oli alaosasta ruostunut puhki, jalka oli syöpynyt jo pois, ja seisoi rantasandaalin varassa, lopulta rumpu valahti niin, että siihen painui ura jostain.. Mulla oli kuitenkin perhetyöntekijä tuolloin, jospa mä sain siinä muodossa jo tarpeeksi tukea, kun oli "keskusteluapua". Pesukone ei kuulu ilmeisesti välttämättömään varustukseen lapsenkaan kanssa.

Jossa ei ole pesutupaa, niin mielestäni pesukone on välttämättömyys.

Eli teilä ei ollut pesutupaa?

Meillä ei opiskellessa ollut vuosiin omaa pesukonetta, vaan pyykit vietiin ioissa kasseissa viereisen talon pesutupaan ja kannettiin märkinä takaisin kotiin, jossa ripustettiin kuivumaan mihin milloinkin, soluasunto täynnä pyykkitelineitä.

asun maalla, korvessa.

Enkä minäkään muuten valinnut sitä, että sairastuin, ja mies jätti.

Nykyisin olen eläkkeellä, ja toimeentulo on jo liian hyvä sossulle, 687e. Tuolloin oli pelkkä sairaspäiväraha, elatusapu ja lapsilisä.

Vierailija
12/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion tehdä vastakin. Satuin vain olemaan koulussa silloin kun tulin raskaaksi ja saan minimi äitiyspäivärahaa ja eron syy en ollut minä. Mutta on se hienoa että SINÄ maksat, etkä näe elämää miltään muulta kantilta kuin nenänvarttasi pitkin. Ap

..apuva tätä tyhmyyden määrää...

Vierailija
13/13 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset