Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kaikki, mitä tiedätte kaupungista nimeltä Kiuruvesi.

Vierailija
30.10.2009 |

Minä aloitan. Ismo Apell on sieltä kotoisin.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PL Glass. Sinne on tullut vietyä lasia kerran jos toisenkin.

Vierailija
42/81 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PL Glass. Sinne on tullut vietyä lasia kerran jos toisenkin.

Onkohan tästä firmasta Kiuruvetisillä mitään tietoa? Näkyy taas olevan työpaikka auki, on ollut aika usein paikkoja auki, onko huonot palkat vai mikä mättää?  Tiedän kyllä ettei lasialan palkat mitään hyviä ole, maksaako edes yli tessin? Olen miettinyt työpaikan vaihtoa mutta mietityttää millainen firma kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suurin lehmätiheys. Suomen suurin maidontuottajakunta.

Ammuuuh!

Vierailija
44/81 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä toimii yritys nimeltä Mela ja Meisseli, sekä ainoa kaupunki suomessa jossa on enemmän nautoja kuin asukkaita. Lisäksi siellä on Rapakkojoen kauppa, jossa Ismo Apell oli töissä.

Vierailija
45/81 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään, koska luulin sitä kunnaksi, en kaupungiksi... Enkä ole käynyt koskaan, mutta olen kuullut jonkun työkaverin käyneen, joskus vuosia sitten. Tätähän sä kai kysyit?

Vierailija
46/81 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen suurin lehmätiheys. Suomen suurin maidontuottajakunta.

Ammuuuh!

Oli

Vierailija
47/81 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan, tämä keskusteluhan on aloitettu jo yli 12 v sitten (mistä ihmeestä joku kaivoi?) Päivitystä ja faktaa. Kiuruvesi on siis maatalousvaltainen kaupunki Ylä-Savossa. Nykyään suht.vireä, on erilaisia tapahtumia, toki korona-aika vaikutti tähänkin. Ainakin vielä muutama vuosi sitten puhuttiin, että ei ainakaan haittaa, jos on esittää piip-puolueen jäsenkirja virkoja hakiessa. Jokainen ymmärtänee tuon piip: in, kun on maataloutta paljon kunnassa.

Vielä, asukas on kiuruvetinen, ei mikään -veteläinen.

Vierailija
48/81 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä himo uskovaisten seutua, mitä paikallislehteä luin, niin kirkkoherra oli joka tapahtumassa mukana ja näkyvästi.

Harmi sinänsä. Kivan oloinen kaupunki muuten, missä on tosi mahtava baari Havanna. Kiuruvesi on nimenä superkaunis.

Vierailija
49/81 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen kiuruvetinen, mutta onneksi olen sittemmin muuttanut sieltä pois. Todellakin jokainen tuntee toisensa keskenään ja juorut leviää kulovalkeana. Porukka seurustelee keskenään ristiin ja rastiin. No, sama kuvio se oli itselläkin nuorempana, syy ihan siinä että pienet piirit. Ahdasmielinen paikka. Kesällä kaunista, talvella ankeaa. Nuorisolle ei oikein aktiviteettia, koirapuiston suunnittelu junnaa vuodesta toiseen paikallaan. Hyvät lenkkeilymaastot sentään.

Käyn Kiuruvedellä lähinnä perhettä ja ystäviä tapaamassa. Joka kerta on ihanaa ajaa sieltä pois. Tykkään kyllä ajella syrjäkylillä, kun maisemana peltoa, vesistöjä, lehmiä, hevosia yms. Mutta se "keskustan" alue. Hyi.

Vierailija
50/81 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä paska paikka

Vierailija
51/81 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka!

Vierailija
52/81 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenään nussineita Kärkkäisiä ja Tikkasia koko kylä.

Vierailija
53/81 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuruves kiuruves!

Vierailija
54/81 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuruvesi on surullisen kuuluisa kahdesta tubettajasta, Kiuruveden maine maitopitäjänä on kaadettu viemäriin

Vierailija
55/81 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan raja taitaa olla hyvin lähellä. Olin Kiuruveellä yötä pari vuotta sitten. Aika pohjoisessahan se on etelästä katsoen.

Vierailija
56/81 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että se edes on kaupunki, olin kuvitellut sen olevan maalaispotäjä Savossa 

Vierailija
57/81 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanien pääkaupunki. 

Vierailija
58/81 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiuruveteläinen olisin itse veikannut. :D Isä on kotoisin sieltä. Tuli joskus nuorena etelä suomeen töihin, mutta muutti eläkepäivillä takaisin kotipaikalle. Taitaa siellä Kiuruvedellä siis jotain positiivistakin olla, riippuen tietenkin minkälaista arvostaa. Luontoihmiselle ja pienien kylien ominaispiirteitä arvostavalle varmaan viihtyisä paikka. 

Kiuruvesi on hyvä paikka kunnon ihmisille . Kolme ruokakauppaa,kolme kone- tai rautakauppaa ,kampaamoita,uimahalli,kuntosali. Kolme seurakuntaa,kaksi uimarantaa . Kaikki on lähellä.Vaikeuksia ei ole ,jos ei niitä itse aiheuta . Pururata ,hiihtoladut,autoton pääsee junalla ja linja-autolla matkustamaan ,tiet hyvät joka suuntaan.

Vierailija
59/81 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut nimen. Olisiko Savossa? Kuopion pohjoispuolella? 

Vierailija
60/81 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaispitäjä Ylä-Savossa Keski-Suomen rajalla. Yks näpistelijä/lumenpudottaja joka asui yhtä aikaa hoasilla,oli sieltä kotosin. Särki puhelinautomaatin saadakseen kolikot.

Tunsin yhden naisen, joka oli Kiuruvedeltä. Oli pikkurikollinen, osti velaksi liikkeistä ja jätti laskut maksamatta, varasti työpaikan kahvikassan yms. Muuti taas muualle, kun oli maineensa pilannut ko. paikkakunnalla. Sama meno varmaan jatkui uudella paikkakunnalla.