Kertokaa kaikki, mitä tiedätte kaupungista nimeltä Kiuruvesi.
Kommentit (81)
Kiuruvesi on ihan hyvä ja rauhallinen paikka kasvaa nykyään, vaikka menneisyydessä niitä henkirikoksia sunmuita on tapahtunutkin aika reilusti. Aivan ihania ihmisiä täällä kyllä on, jos vaan osaa tutustua niihin oikeisiin, eikä niihin jotka vaan kusettaa ja on kaksnaamasia.
Ja kyllähän täällä kylillä maijat pyörii aina välillä. Tänään aamulla viimeks. Perjantai iltaisin varsinkin liikkuu täällä poliisit, kun nuoret on juomassa.
Niinjuu ja me ollaan Kiuruvetisiä, ei Kiuruvesiläisiä
Vihreät Niityt. Juustola ja Miina Äkkijyrkän vasikka patsas.
Rauhottunu kuuleman mukaan hirveästi vuosien aikana.
Mun mummola oli siellä ja olen siellä käynyt 70-90-luvuilla ja joitakin sukulaisia asuu siellä samoin sukua on sinne haudattuna.
Olen toispaikkakuntalaisenaa nähnyt Ismo Apelin Kiuruveden baarissa vuonna kivi ja miekka.
Olen käynyt paikassa josta Miina Äkkijyrkkä osti aikoinaan lehmiä.
Sukulainen ollut valtuustossa ja ainakin pari pitänyt/pitää jonkinlaista liikeyritystä paikkakunnalla.
Pitkät matkat joka paikkaan kuten Iisalmeen.
Nyt ei ole tarvinnut käydä yli 15 vuoteen. liekö kummemmaksi muuttunut.
Siellä on hyvä harrastaa ratsastusta, isot tallit ja mukavia ratsastuksenopettajia!
Tai, no se oli aika monta vuotta sitten.. Mutta miksei vielä nykyäänkin.
oliko siellä SI-influenssa vai mitä?
Muistan vaan miettineeni oanko ne Kiuruvedessä asuvat kiuruvetisiä vai kieruveteläisiä vai mitä ne on...
kiuruvesiläisiä? monikossa kuulostaa hassummalta kuin kiuruvesiläinen.
vetinen kuulostaa tosi oudolta.
mitä paikkakuntalaiset itse käyttävät
vuan suattaapi olla olemattakiii. tae siis niin kaapunnilla.
Popit paukkuen ajellaan äidit ja tyttäret ruosteisilla datsuneilla verkkosukissa kahta kauppaa ympäri.
Kebab-Pizzerian ulkomaalainen työntekijä saa pelätä henkensä puolesta, ikkuna sirpaleina noin kerran kuussa. Siksi Iso suomenlippu onkin ripustettu seinälle, ilmeisesti lepytykseksi natsijunteille, joita tässä perähikiän pimeimmässä kolossa riittää.
Siellä on joka kesä Vihreät Niityt -tapahtuma.
ihana, ihana poika, jonka joskus tunsin.
muuta tietää kuin että sieltä asuvalta olen ostanut huutiksen kautta ihania retrovaatteita edullisesti!
eniten surmia ja itsemurhia kuin missään muualla savossa (tai missä se nyt onkaan)
Ja jos mun alue pääkaupunkiseudulla evakuoitaisiin, mut sijoitessas sinne:-)
ahdasmielinen ja ankea kylä, poismuuttaneen mieheni mukaan. Hänen laskujensa mukaan 4 entistä koulukaveria on joko tapettu tai istuu linnassa taposta.
Paska haisee ja rokki soi! Ihan mukava paikka varsinnii kännissä
Keihäänheittäjä Antti Ruuskanen taitaa olla naapuripitäjän miehiä.
Rakas kotikaupunki, enkä pois muuttaisi :) Lehmiä, hevosia ja muita nelijalkaisija joka pellossa ja mutkassa. Kotoinen pikkukylä, jossa kaikki tietää toistensa asiat ja tuntuu toisensa edes naamasta. Kiuruvesi on pinta-alaltaan helsinkiä isompi ja poliisia ei tarvitse pelätä, kun sellaista ei ole.