Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että maitotuotteet on huonoksi iholle ?

Vierailija
02.11.2025 |

Tämmönen pohdinta. Mulla on yhtäkkiä alkanut tulee leukaan hirveesti kipeitä ihon alaisia finnejä. Syytä alkanu pohtiin. Mikään ei ole oikeestaan muuttunut. Ei ihon hoidossa tai ruokavaliossa. 

Aina sanotaan kuitenkin että maito on pahaksi. Käytän punaista maitoa kahviin, aamulla juon pari kuppia. Päivällä yhden kupin teetä maidolla. Joten ei mielestäni paljon? Iltapala mulla menny vähän fiiliksen mukaan mutta nyt syöny jonku aikaa luonnonjogurttia. Joskus silloin tällöin ruuassa kermaa. Siinäpä oikeestaan mun maitotuotteet mitä käytän.

En ole ylipainoinen, liikun, juon vettä. Syön slinda pillereitä 4 vuotta. Voiko se olla maito ?? Ongelma on tässä myös se, että haluan syödä mahdollisimman puhtaasti. Mutta en näe näitä kasvi"maitoja" kovinkaan puhtaana vaihtoehtona

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda rasvattomaan, kyllä se naama kukkii kun syö liikaa rasvaa.

Vierailija
2/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne hormonifinnit tule yleensä leukaan. Olisko joku hormonijuttu tai pillerit...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko ongelmaa ennen noita pillereitä?

Vierailija
4/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää. Ole kuukausi ilman maitotuotteita.

Vierailija
6/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taistellut teini ajoista asti aknen kanssa. Mulla on pysynyt kurissa tämä ei pillereiden avulla. Mutta jouduin aloittaa nuo minipillerit joku 4 vuotta sit ja silloin aluksi meni oho huonoon kuntoon mutta parani. Nyt taas alkanut puskee näppylää. Ei muuten mut nää on pirun kipeitä ja tietty ei kivan näköisiäkään, näin yli 30 vuotiaana 

Vierailija
7/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan juonut maitoa, maha tuli kipeäksi. Aikuisena sitten todettiin laktoosivamma. Mutta ei ollut murrosiässä juurikaan aknea ja iho oli hyvässä kunnossa siihen asti kun 60+ alkoi vasta punoittaa ja oheta. Voi tuossa olla perää. Tosin jugurttia olen syönyt.  Piimästä ja viilistä en tykkää ja ruuassa laktoositon maito välttää. Mutta lasista maitoa olen juonut elämäni aikana varmasti alle 10 kertaa.  

Vierailija
8/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hyvin maltillisesti maitotuotteita. Maitoa en juo lainkaan, ostan pienen juuston kerran kuukaudessa, ruokakermaa käytän jonkin verran ja maustamatonta jogurttia syön litran verran kuukaudessa. Syystä että olen huomannut ihoni voivan paremmin vähäisellä maitotuotemäärällä. On nykyään heleämpi, tasaisempi eikä epäpuhtaudet vaivaa. Runsaampi määrä maitotuotteita myös kerää nestettä kroppaani. Tuntuu kuin koko keho olisi turvoksissa.

Suomalaiset on vuosikymmenien ajan aivopesty maitotuotteisiin. Mutta se on vain maatalouspolitiikkaa. Jos katsotte eri maiden ruoka-aine suosituksia, niin tuotteita joita kyseinen maa tuottaa, suositellaan käyttämään ahkerasti.

Kannattaa perehtyä maitotuotteiden runsaan käytön haittapuoliin.

Vierailija
9/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli.

Vierailija
10/10 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maitoa juomalla juonu lapsuuden jälkeen :D