Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VL, kerro seksielämästänne

Vierailija
16.06.2011 |

Sanon heti alkuun, että te, jotka haluatte ällistellä ja vastata negatiivisesti ja arvostella VL-uskoa ja meitä siihen kuuluvia, perustakaa toinen ketju ja tehkää se sinne. Toivoisin asiallisia vastauksia.

Vaikuttaako teidän seksielämäänne pelko raskautumisesta? Meillä nimittäin näin on. Seksiä on harvoin ja silloinkaan kun sitä on, en pysty rentoutumaan ja nauttimaan tilanteesta vaan mietin että mitä jos tästä seuraa vauva, miten selviämme ja onko tämä sen arvoista että taas saamme aloittaa alusta vauvarumban......

Tiedän että pitäisi vaan luottaa siihen että voimia annetaan, mutta tuntuu vaikealta. Meillä on vielä pieni perhe, vain kaksi pientä lasta, mutta olen jo nyt usein voimavarojeni äärirajoilla. Pelkään itseni ja lasteni puolesta, että voimani totaalisesti loppuvat ja teen jotain pahaa. Väsymyksestä seuraa minun kohdallani ahdistusta ja epätoivoa, pahimmista aallonpohjista on muistot ranteissa ja sekä itseni, että mieheni mielessä. Toivottavasti ei lapsen mielessä..

Sen vuoksi uusi raskaus pelottaa sekä minua että miestäni, emmekä uskalla haluta toisiamme. Se tietenkin heijastuu myös muuten suhteeseemme.. Mitä voimme tehdä??

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me uskovaiset emme ole pakotettuna uskomassa,ihan omasta sydämestämme tahdomme uskoa. Elämä on niin lyhyt vaikka eläisi 100 vuotiaaksi,että on turvallista elää uskossa turvaten Vapahtajaansa.Mutta järjen käyttö on toki sallittua.

Ap:lle,terveydenhoito on teidän tilasteessa enemmän kuin sallittua.Eli ahdistukseen saa hoitoa kun jaksaa hakea apua.

Keskitytte nyt olemassa oleviin lapsiinne.

ISO voimahali!!

T,vl-äiti,3 lasta

Vierailija
2/67 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, tyyppi on kuulemma luonut kaiken, koko maailmankaikkeuden ja on vahvin ja suurin mitä olemassa on ja tulee olemaan. Ja silti se sama jumala jaksaa kytätä sitä, laittaako joku jo lapsia saanut pariskunta naidessaan hepin päälle kumin tai syökö vaimo e-pillereitä. Kumma tyyppi tuo lestojen jumala siis, vieläpä kun maailmassa kärsitään liiallisesta väestönkasvusta.

Mutta ahdistukaa toki ihan rauhassa, vaikka mitään logiikkaahan tuossa ei ole. Silkkaa hengellistä väkivaltaa. Mahtava yhteisö, kuten lehdistöstäkin olemme kaikki viimeaikoina saaneet lukea. Tervehenkistä porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes mitäään seksielämää jaksaa. Eikö ne lapset sinänsä ja heidän aiheuttama väsymys luulisi toimivan ehkäisynä,kun kaatuu väsyneenä sänkyyn, jolloin luulisi vain nukkumisen olevan mielessä. Tätä olen monesti ihmetellyt...

Vierailija
4/67 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, tyyppi on kuulemma luonut kaiken, koko maailmankaikkeuden ja on vahvin ja suurin mitä olemassa on ja tulee olemaan. Ja silti se sama jumala jaksaa kytätä sitä, laittaako joku jo lapsia saanut pariskunta naidessaan hepin päälle kumin tai syökö vaimo e-pillereitä. Kumma tyyppi tuo lestojen jumala siis, vieläpä kun maailmassa kärsitään liiallisesta väestönkasvusta.

Mutta ahdistukaa toki ihan rauhassa, vaikka mitään logiikkaahan tuossa ei ole. Silkkaa hengellistä väkivaltaa. Mahtava yhteisö, kuten lehdistöstäkin olemme kaikki viimeaikoina saaneet lukea. Tervehenkistä porukkaa.

Käyttäkää nyt herrajjumala omia aivojanne naiset ja miehet!

Vierailija
5/67 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät ne äidit niitä lapsia jaksakaan, vaan ne ovat ne vanhimmat tyttäret, jotka saavat ne pienemmät sisarukset mukisematta hoitaa. Veljet eivät tee mitään, mitä eivät halua. Tytöt kasvatetaan äideiksi ja kodinhoitajiksi. Siitä on aivan helveltillistä päästä irti, kun on imenyt koko lapsuutensa sitä seksististä arvomaailmaa.

Itsekin olen kokenut veljieni taholta seksuaalista hyväksikäyttöä ja antanut sen heille anteeksi. Koska he pyysivät ja on syntiä olla antamatta anteeksi. Vuosikausien terapian jälkeen olen jollain tapaa eheämpi nyt lähes nelikymppisenä.

Vl-uskossa tärkeintä ovat säännöt ja _kaiken_ anteeksiantaminen. Oma ajattelu ja henkilökohtainen usko tulevat jossain kaukana taustalla. Surullista, mutta totta.

Vierailija
6/67 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap alussa toivoi, haukkujat voivat perustaa oman ketjun jossa voivat sydämensä kyllyydestä päivitellä lestojen aivottomuutta jne.

Olisi kiva lukea ihan oikeita vastauksia ketjun aiheeseen liittyen.

Vierailija
7/67 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä olen itse ollut lestamiehen salasuhde ja ihan aikuinen nainen olen. :) Salasuhteet tapahtuu salassa, kuten varmaan tajuat, ei niitä kaikki näe. lasta.

heti heräsi kiinnostus! Mulla on myös ollut salasuhde lestamieheen... Missäspäin

suomea?

Vierailija
8/67 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias vl-nainen ja tällä hetkellä kolmannella kuulla raskaana, odotan esikoistani. Naimisiin menin vuosi sitten ja avioelämämme on ollut ihanaa; rakastan miestäni ja seksi sujuu.

Harmittavaa, että joidenkin täytyy olla osoittamatta rakkautta raskauspelon vuoksi, vaikka elämä usean lapsen kanssa on tietysti raskasta. Mutta kyllä Jumala huolen pitää kaikista. :)

Halaus ja siunausta elämäänne.

Vierailija
9/67 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta voi osoittaa niin monin muinkin tavoin kuin seksillä.

Vierailija
10/67 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna tähän maailmaan. Olen vl ja ehkäisen ja lapsiluku on meillä täynnä, eikä yhtään huonompaa uskovaista minusta tee. Pitääkö ensin synnyttää kymmmenen lasta ja sitten uupua...eikö ole järkevämpää 3-4 lasta tai omien voimien mukaan ja lopettaa siihen. Itse elin perheessä jossa 11 lasta ja ei siinä ehdi jokaista huomioon ottaa. Näin se vaan meneee. Ei se raamatussa oleva lisääntykää ja täyttäkää maa tarkoita, että lestaadiolaisten pitää tää maa täyttää. Että silleen, eläkää ja nauttikaa elämästä ilman mitää raskauden pelkoja!!Kumia tai kierukkaa kehiin.

Vierailija
11/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä suuseksi? Mitäs jos tyydyttäisitte toisenne välillä vain antamalla toisillenne vuorotellen tai yhtä aikaa suuseksiä? Seksielämä pysyisi edes jotenkuten hengissä ja ihan ilman pelkoa raskaudesta. Ja minusta ainakaan tuota ei tarvitse ajatella lapsiluvun säännöstelynä, sillä kyllä meilläkin välillä annetaan toisillemme orgasmit noin, vaikka ehkäisyä käytetäänkin. Ihan vain sen takia, että siitä molemmat kovasti nautitaan.

Vierailija
12/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen myötä selviävät monet muutkin asiat.

Vierailija
13/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä on niin paljon katkeraa sanottavaa meistä lestadiolaisista. Meitä on myös moneksi ja mekin olemme ihmisiä ja teemme virheitä. Sitä varten on anteeksi antamus ja kuitenkin meillä on halu elää hyvin ja kasvattaa lapset kunnioittamaan myös erilaisten ihmisten näkemyksiä uskonnoista. Ainakin itse pyrin siihen.

Halusin vielä kommentoida siihen,kun usein täällä palstalla väitetään,että me VL-naiset ei ajatella omilla aivoilla tai me ei saada tehdä mitä halutaan. Siis se on minun uskollani ajateltuna aivan täyttä valhetta!! Minä ajattelen täysin omilla aivoillani, eikä kukaan minulle ole sanomassa miten minä saan tehdä tai mitä minun pitää jättää tekemättä. Teen juuri niinkuin itse haluan. Käytän vaikka ehkäisyä,lähden baariin ryyppäämään, vaihdan miestä kuin lakanoita,hankin telkkarin tai mitä muuta vielä?? Ei näitä asioita minulta kukaan kiellä! Se on vaan jotenkin vaikea ihmisillä älytä, että jos on halu elää Jumalan sanan mukaan niin en minä nuita asioita tarvitse, en edes kaipaa hitustakaan. Ja ajattelen tämän ihan omilla aivoillani!

Se on minun elämässäni suuri siunaus, että minun ei tarvitse odotella miestäni kotiin humalassa,tai jääkaapissa ei ole kaljapulloja, kukaan ei vahtaa koko iltaa telkkaria, aamulla ei tarvitse töihin noustessa pistää puolta kiloa pakkelia päälle, minun ei tarvitse käydä keskusteluja miehen kanssa; "tehdäänkö lapsi?,Ai sä et halua,mutta mä haluaisin."

Tässä asia kärjistettynä,mutta tämä asia saa niskakarvani koholle,kun koen sen myös meitä naisia sorsivana,kun ajatellaan,että me ei ajatella omilla aivoilla.

Vielä lopuksi,ihmettelin joskus että miten on mahdollista,että esim. jehovalaiset kiertää ihmisten ovien takana, tulevat kotiin puhumaan uskosta ja silti ne eivät saa tätä kamalaa pilkkaa ja ivaa niskaan,mitä me vanhoillislestadiolaiset saadaan. Niinhän se raamatussakin sanotaan (ei sanatarkasti sanottu!), että pieni on se joukko,joka pelastuu ja he saavat kokea kovaa pilkkaa. Tämä vain vahvistaa uskoani, että se on oikea.

Usko henkimaailmaan on niin vahva, usko oman uskon absoluuttisesta totuudesta jossa ihminen pystyy elämään tietyissä olosuhteissa vaikka säkki päässä.

Kirjoitus päätty kommenttiin jossa todetaan että me ollaan oikeassa ja te väärässä ja jumala on ainoastaan meidän puolella koska meitä kiusataan eniten on uskontojen vitsaus. Miten ihminen voi olla niin naivi kuvitelessaan vain oman uskon olevan se ainoa oikea.

Lopuksi haluaisin sanoa että sinut on kasvatettu tähän muottiin kokemaan syyllisyyttä asioista joista ei tarvitse kantaa syyllisyyttä. Se on asia joka saisi sinut pois tolaltaan jos uskonne opit säädöksineen tehtäisiin tyhjiksi. Et siis voi toimia toisin, et halua sinun ei tarvitse, sinua ei pakoteta. Oppi on isketty syvälle alitajuntaasi etkä voi toimia alitajuntaasi vastaan se on tieteellinen fakta. Se ei kuitenkaan ole absoluuttinen totuus että vain lestadiolaiset pääsevät henkimaailmassa paraati paikoille siihen sinun on turha turvata. Se on ihmisen suurta itsekkyyttä kuvitella jumalan toimivan ihmisen itsekeskeisyyden pohjalta. Se olisi täydellisen rakkauden vastakohta.

Pysy siis uskossasi vahvan muuten sinulta menee järki niin vakavasta asiasta on kysymys.

Vierailija
14/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihmeessä ehkäisyä. Jos koet tehneesi syntiä, voit pyytää anteeksi ja anteeksianto on varmaa. Jos voi insestiä pyytää anteeksi, eikö ehkäisy ole pienempi rike kuitenkin?

Itse olen tavallaan eronnut vl-liikkeestä, eikä se ollut mitenkään dramaattista. Hyvät välit on perheeseen, sukuun ja ystäviin edelleen. En siis ole mitenkään julistanut eroavani, kunhan elän etelä-suomessa ihan rauhassa omaa elämääni. Olemme käyttäneet ehkäisyä, kun on siltä tuntunut. Meillä on hyvä seksielämä, tällä joskus hiukan harvassa, mutta pienten lasten kanssa elämä taitaa olla sellaista.

Lapset ovat 8-,7-,5- ja 3-vuotiaita ja olen raskaana (rv 28). Tämä tuleva vauva taitaa jäädä viimeiseksi. Olemme harkinneet sterilointia tai mahdollisesti minulle jopa kohdunpoistoa, joka toisi ratkaisun muihinkin ongelmiin.

Olen 32-vuotias, joten onhan minulla vielä mahdollisuus saada lapsia, jos jätän sen vaihtoehdon avoimeksi. Nyt kyllä tuntuu, että en enää näin "vanhempana" jaksa raskausaikaa samalla tavalla ja viiden lapsen kanssa taitaa vipinääkin riittää.

Minusta tämäkin on vaikea kysymys.. että koska on sen viimeisen lapsen aika.. Ap:kin ehkä taitaa pohtia ehkäisevänsä muutamia vuosia, ei välttämättä lopullisesti? Minusta ehkäisy, joka suojelee olemassa olevia lapsia äidin ahdistukselta ja masennukselta, on lähinnä terveydenhoitoa.

Vierailija
15/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raskauden pelossa joudutaan jättämään oma seksielämä. Miehet siirtyy sit alaikäisiin jne.

Järjen käyttö ois sallittua, pliis?

Et kumpi on sit pahempaa, ehkäisy vai esim. pedofilia?

Anteeksi kärjistetty kommentti, mutta en voi olla ajattelematta seksittömän elämän seuraussuhteita.

Vierailija
16/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raskauden pelossa joudutaan jättämään oma seksielämä. Miehet siirtyy sit alaikäisiin jne.

Järjen käyttö ois sallittua, pliis?

Et kumpi on sit pahempaa, ehkäisy vai esim. pedofilia?

Anteeksi kärjistetty kommentti, mutta en voi olla ajattelematta seksittömän elämän seuraussuhteita.

Meinaatko että oma miehesi siirtyisi lasten hyväksikäyttöön jos sinä alkaisit pihtaamaan? Ei normaali mies niin tee. Kyllä pedofiileilla on pahemmanlaatuinen häiriö päässä tai jossain joka saa ne käyttäytymään niin sairaalla tavalla. Ei normaali heteromies kertakaikkiaan siirry pikkulapsiin vaikkei aikuista pimppaa joka hetki olisikaan tarjolla.

Pettämistäkin tapahtuu lestaperheissä, ja uskoisin että siihen on helpompi silloin ajautua jos puoliso kieltäytyy seksistä järjestelmällisesti. Sama se onko kyseessä sitten mies vai nainen, molempia tiedän tapahtuneen. Mutta pedofilia on ihan eri asia, kai nyt sen tajuat.

Ja kyllä tietenkin ehkäisy on pienempi paha kuin pedofilia. Jokainen sen tajuaa, paitsi pedofiilit, jotka ovat sairaita yksilöitä.

Vierailija
17/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ketjua lukea, mutta kyllähän seksiä voi harrastaa ilman yhdyntääkin. Oletteko sitä miettineet vai onko se jotenkin kiellettyä? Silloin ei tarvitsisi pelätä raskaaksi tuloa eikä miettiä ehkäisy asioita. Ja mikäli kierto on säännöllinen niin kyllä ns. varmat päivät on silloin aika varmoja.

Vierailija
18/67 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämämme on viimeisen päälle.

Olen onnellinen, että minulla on mies, joka rakastaa vauvoja ja lapsia. Olen onnellinen, että olen rukouksien ja vastoinkäymisten kautta löytänyt omakohtaisen uskon. Ja myös miehelläni on omakohtainen usko. Ja ajattelemme samoin näistä uskomisen asioista. Se tuo turvan ja voimaa elämään. Ehkäisy ei ole siis ongelma meille.

Me ihmisit olemme niin pieniä täällä, ja yritämme olla isompia kuin olemmekaan. Meille on annettu syntymälahja, olemme saaneet lahjan elää. Kuitenkin useat ihmiset ovat niin julmia ja itsekkäitä, että riistävät elämisen mahdollisuuden monilta monilta ehkäistyiltä lapsilta. En tahtoisi kantaa tällaista taakkaa.

NO jos jaksaa luottaa ja uskoa siihen, että kyllä Jumala huolen omistaan kantaa, niin kyllä se elämä sitten helposti menee. Kyllä itselläkin monesti tämä luottamus unohtuu ja alkaa hätäilemään ihan syyttä suotta. kaikki on kyllä aina järjestynyt! se on ihmeellistä!

Itse olin kovan sairaiden kourissa, ja pahimmassa vaiheessa ymmärsin sen, kuinka helposti elämän lahjan voi ottaa poiskin! Siinä vaiheessa ei ole millään muulla merkitystä kuni sillä, onko omatuntosi puhdas, ja oletko elänyt Jumalan viitoittamalla tiellä. Eihän se tie helppo ole, niinhän raamatussakin sanotaan. Mutta se tie vie viimein taivaaseen.

Mutta ihmiset voivat sairastua monella tavalla, ja masennus ja ahdistus ei ole hyvä juttu. Joten toivon, että elämä alkaisi taas maistumaan teille.

ja tämä nyky-yhteiskunnan suuntaus ja näkemys siitä, että lapset ovat vain pakollinen suvunjatkamisjuttu, joka täytyy hoitaa pois alta, niin tottakai se helposti tarttuu.

miten olikaan sillon joskus, kun ehkäisyä ei vielä ollut keksitty? Miten se oli silloin?

t. vl-äiti

(kaksi lasta, kolmas tulossa)

ymmärrän hyvin, että muut voivat ällistellä ja kummastella tätä vl-perhekokoa. mutta olen siitä ylpeä! Olen ylpeä jokaisesta naisesta ja miehestä, jotka ovat jaksaneet kasvattaa perheen Jumalan tahdon mukaan. Olen onnellinen, että saan kuulua tähän joukkoon. Toivottavasti kuulun aina.

Vierailija
19/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raskauden pelossa joudutaan jättämään oma seksielämä. Miehet siirtyy sit alaikäisiin jne. Järjen käyttö ois sallittua, pliis? Et kumpi on sit pahempaa, ehkäisy vai esim. pedofilia? Anteeksi kärjistetty kommentti, mutta en voi olla ajattelematta seksittömän elämän seuraussuhteita.

Meinaatko että oma miehesi siirtyisi lasten hyväksikäyttöön jos sinä alkaisit pihtaamaan? Ei normaali mies niin tee. Kyllä pedofiileilla on pahemmanlaatuinen häiriö päässä tai jossain joka saa ne käyttäytymään niin sairaalla tavalla. Ei normaali heteromies kertakaikkiaan siirry pikkulapsiin vaikkei aikuista pimppaa joka hetki olisikaan tarjolla. Pettämistäkin tapahtuu lestaperheissä, ja uskoisin että siihen on helpompi silloin ajautua jos puoliso kieltäytyy seksistä järjestelmällisesti. Sama se onko kyseessä sitten mies vai nainen, molempia tiedän tapahtuneen. Mutta pedofilia on ihan eri asia, kai nyt sen tajuat. Ja kyllä tietenkin ehkäisy on pienempi paha kuin pedofilia. Jokainen sen tajuaa, paitsi pedofiilit, jotka ovat sairaita yksilöitä.

kierouttaa ihmisen pedofiliaan. Yhteisön sisällä ei saa sitä pimppaa keneltäkään ulkopuoliselta muulta kuin pakottamalla viattomat lapset omien halujen tyydyttämiseen.

Normaali mies menee baariin ja iskee naisen, siihen ei vl-mies kykene sen näkee kaikki ja on julkista. Pedofilia tapahtuu salassa ettei vaan seurakunta saa tietää ja jos tietää se annetaan yhteisössä anteeksi eikä oikeudellisia toimenpiteitä tule....

Vierailija
20/67 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä olen itse ollut lestamiehen salasuhde ja ihan aikuinen nainen olen. :) Salasuhteet tapahtuu salassa, kuten varmaan tajuat, ei niitä kaikki näe. Ei ole pakko mennä baariin jos ei halua.

Mutta ei normaalimies käy lasten kimppuun vaikka olisi lestakin. Pedofilia on oksettava sairaus eikä pelkkä puute aja ketään raiskaamaan viatonta lasta.