Oon niin lihava, etten voi edes ajatella treffailua :(
En vaan laihdu millään. Nyt netissä törmäsin ensirakkauteeni ja mä en voi edes kuvitella tapaavani sitä uudestaan kun olen niin lihava :(
Kommentit (29)
Suosittelen sulle "kohtuudella kaikkea"-dieettiä, niin ei tarvitse miettiä, mitä voi syödä ja mitä ei. Ehkä sen nimi voisi olla myös "terveen järjen dieetti". Eli lautasmalli ja aterioita 3 tunnin välein, niin ei iske hirveä makeanhimo ja sudennälkä. Pois sipsit, ranskalaiset, pizza ja juusto. Niissä kaikissa paljon rasvaa. Jos pakko saada jäätelöä, ota Eskimo-puikko tai Solero, niissä vain 100 kcal.
Iltalehden nettisivuilla on ihan hyvää laihdutustietoa.
Oletko ap kuullut koskaan Hyvän painon ystävistä?
t. nro 26
jos olet muuten ihana. Sitä paitsi monet pyöreät naiset näyttävät musta (naisesta) tosi kivoilta. Laihduta vähitellen jos siltä tuntuu:)
Et ole edes mikään kamalan lihava. Varmaan kynnys on noussut lähteä treffeille jos jämähtänyt kotiin. Nyt vaan pienin askelin. Onko tuo ensirakkaus ottanut sinuun mitään kontaktia nyt? Onko ehdottanut treffejä tms? Oletteko löytäneet uudelleen facebookissa vai missä? Ota aluksi kontaktia pienin askelin. Meilailkaa, chattailkaa, tutustukaa uudestaan. Ajan kanssa. Siinä jo tunteet syvenee ja sitten kun tapaatte, niin ei varmasti parit makkarat mitään haittaa. Olette jo tunne tasolla sitten niin lähellä toisianne. Tsemppiä. Hyvin kaikki menee! Minkä ikäinen olet?
Olemme Facebookissa tavanneet ja kirjoitelleen. Emme siis ole edes puhuneet tapaamisesta. Omat vanhat tunteet vaan nousivat pintaan, kun hän sanoi, että olen vieläkin nätti. Onhan sekin jotain. Mutta ei tainnut nähdä kokovartalokuvaa.. Olen siis lähes 40v ja oudosti tuntuu, kun olisin teini. Hän ei siis varmaan edes haluaisi tavata, mutta itse ajattelin, etten edes voisi häntä tavata kilojeni takia.
ap
laihduin 2,8kg. Todella vähän. En usko että paastolla lähtisi yhtään enempää. Syön vähän perunaa ja pastaa. Riisiä en ollenkaan. Ruisleipä on heikkous, muutama pala menee päivässä.
En ole mikään karppaaja, olen itse asiassa vanha Painonvartija ja itse kyllä huomasin laihduttaessa, että tärkein sääntö on
HYVÄLAATUISTA PROTEIINIA JOKA ATERIALLA!
Siis myös välipalojen kanssa.
Aamulla esim. leivän päällä keitettyä kananmunaa (jos haluaa olla tosi tarkka niin vaikka pelkkää munanvalkuaista), lounaaksi kirkaslieminen keitto tai salaatti jossa mukana proteiininlähde tai sitten lautasmallin mukaan koottu ateria, eli oman kämmenen verran pastaa tai riisiä tai pari perunaa, kämmenen verran lihaa, kalaa, papuja, tofua tms. ja sittn paljon kasviksia. välipalaksi vaikka jogurtti tai pähkinöitä tai raejuustoa. Iltapalaksi munakas tai rahka.
Kasviksia ja hedelmiä pitäisi nauttia päivässä ainakin 5 kämmentä, sen lisäksi voi vielä syödä marjoja, marjat on matalakalorisia vitamiinipommeja, samoin sienet. Omenat, päärynät, tosi hyviä!
Juo vettä ainakin 2 litraa, mielellään enemmänkin, etenkin jos juot kahvia tai muita diureettaja. Vaihda limu veteen tai ainakin vähennä sen juontia.
Pidä viikossa yksi herkkupäivä. Säästä myös alkoholin nauttiminen herkkupäivään. (itse olen kyllä sen verran sokerihiiri, että syön joka päivä suklaakeksin tai lakupatukan, sellainen joku pieni makupala ei vielä laihista kaada)
Hyväksy se, että painonpudotus on kärsivällisyyslaji ja mitä hitaammin paino tippuu, sitä varmemmin se pysyy poissa.
Itseäni motivoi se, että käyn joka aamu vaa'alla (aamupissan jälkeen tyhjällä vatsalla) ja näen lukemasta heti, että tuliko eilen syötyä liikaa.
Tsemppiä ap! Nyt vaan päätät joka aamu, että jatkat laihduttamista!
menee niin sekaisin mitä pitää välttää. Syödäkö pastaa, perunaa ja riisiä vai ei?
Käyn joka aamu vaa'assa. paino heittelee tosi paljon, vaikka siis käyn pissan jälkeen. välillä tulee heittoa jopa 1,5kg edellisestä aamusta.
ap
Alkupaino 78kg ja pituus 167cm. Ei siis kovin kaukana ap:sta.
Minulla toimi ns. Jutta-dieetti. Kaikille ei varmasti sovi mutta kuten sanottu minulle sopi ja samalla se opetti koko loppuelämäksi sen miten syödään terveellisesti. Olen aikaisemmin nutrannut ties mitä muuta ja aina ne kilot ovat tulleet takaisin. Nyt olen ollut tässä painossa yli vuoden (plus miinus 1,5kg).
Miten siis söin? Tässä esimerkki (noin suurinpiirtein, ihan en muista enää tarkasti):
- aamulla kaurapuuroa ja raejuustoa iiiiiso lautasellinen
- lounaalla kanasalaatti (kanaa pienehkö määrä, paljon salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia, oliiviöljyä hiven + ruokalusikallinen raejuustoa)
- välipalalla maustamaton rahkapurkki ja marjoja (ei sokeroituja)
- päivälliseksi pieni määrä pastaa, tomaattimurskasta, herkkusienistä ja 7% jauhelihasta kastike, hiven oliiviöljyä
- illalliseksi vajaa purkki raejuustoa tai kokonainen purkki maustamatonta rahkaa
Tässä siis vaan esimerkki. Söin myös "ns. kunnonruoiksi" sisäfilepihviä uuniperunalla ja kasviksilla, itsetehtyjä uunilohkoperunoita ja lohta uunikasviksilla jne jne. Ei ollut nälkä ja opin syömään järkevästi. Parin viikon välein "herkkupäivä" jolloin tuli syötyä yllättävänkin terveellisesti.
aamuisin(n.5-10min)ja sen jälkeen ensin lämmin ja sit viileä suihku niin rupeaa kuona-aineet poistua ja keho saa uutta puhtia(verenkiertoki vilkastuu)Itselläni tämä konsti tiputti 3vk 3kg ja siis ihan vain kuivaharjaus,en tosin itse jaksanut tehdä sitä edes jokapäivä...Kokeile et menetä ku muutaman minuutin päivästä!Voimia!!
Minä laihdutin juuri 10 kg aja olo on aiiiivan ihana! Mahdun kaikkiin hyvän näköisiin vatteisiin ja makkaroita ei ole. Seksikin luistaa erilailla. Eli ota vaikka 10 päivän puhdistava paasto jonka aikana päätät kuinka aiot syödä sen jälkeen. Paastolla lähtee helposti 5-8kg joista ehkä kilo tulee takaisin jos syöt järkevästi sen jälkeen.
Paasto on se helpompi juttu, koska parin poäivän jälkeen tulee yleensä niin kevyt olo. Vaikeampaa on pystyä syömään järkevästi sen jälkeen, mutta nyt sinulla on syy siihen! Se kyllä tsemppaa. Eli paaston jälkeen syöt viisi kertaa päivässä vihannes painotteisesti. Lihaa ja hyviä rasvoja tulee myös syödä. Jätä hiilarit minimiin ja nekin täysjyväisiä.
Tosin täytyy tähän sanoa, että elämäntapa ja asennemuutosta se vaatii. Jos sinun on vaikea pysyä alemmassa painossa, niin kohta olet taas lähtöpisteessä.
Mutta... hyvällä tsempillä ja itsekurilla voit olla kuukauden päästä sen 10kg hoikempi. Jos sinulla todella on tarve nähdä tätä mietä niin pystyt siihen kyllä. Tsemppiä.
Ps. ei se rakkaus kyllä kilosta ole kiinni, mutta auttaahan se alussa jos niitä ei niin paljoa ole.