Vierailija

tuntuu ettei oikein saa hengitettyä, kun koittaa oikein syvään hengittää niin sattuu selkään ja mahaan ja koko vyötäröön. Hirveästi tekee mieli venytellä, mutta ei auta mitään. Välillä iskee kova kipu selkään, niin ettei pysty liikkumaan. Rinnassakin on tuntemuksia (ollut rytmihäiriöitä aiemmin, nyt lähinnä vaan pientä muljumista)..

sydänfilmillä ei ole mitään löytynyt...lääkäriltä ei oikein tunnu apua saavan..

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muta jostain syystä tuli ensimmäisenä mieleen munuaiset. Tai voisiko olla kviä munuaisissa, sapessa tai jossain? Nehän oireilevat satunnaisesti ja silloin kivuliaasti.

Polte,kipu rinnassa ja selässä. Tuntuu aivan rangassa asti.

Mulla helpottaa, kun oksennan kaiken ulos.

Tänään viimeksi oli kohtaus.

Mulle tulee rasvaisesta ruuasta ja varsinkin tulisesta ruuasta tämä kohtaus.

Tuntuu juuri rintarangan jumilta.

välillä ei mitään, välillä ihan kamalaa, kuten tämä päivä. Kun ei liikkumaan kunnolla pysty..

yksityiselle ei ole nyt varaa lähteä, pikkasen ärsyttää. Tk:n omalääkäristä tosiaan ei apua ole ollut..googlailen ehdotuksia..ap

Oireet on samat mitä mulla oli kun sappikivet oli oikein hankalat. En tiennyt minäkään aluksi mikä vaivaa, vuoden päästä lääkärikin vasta lähetti ultraan.

Henkeä ahdisti, säteili selkään alussa tosi voimakkaasti, teki myös mieli venytellä mutta ei se mitään auttanut. Välillä kipu löi niin kovaksi että en päässyt lattialta ylös, kerran jäin vauvan kanssa kauppareissulla kävelytien varteen maassa puoliksi maaten, oksensin ja hengitin kuin astmakohtauksessa kun kipu oli niin kova.

Olen pahoillani, mutta en jaksa alkaa selittämään nyt kovin perusteellisesti. jos sulla on kotona tnnispalloja, laita niitä kaksi kukkaan, solmu perään ja pallot oikittain rangan alle selällään maatessa niin, että keskikohta jää rangan kohdalle, kädet suorina pään yli, ja tässä voit tehdä pientä liikettä ylös ja alan. myös rangan kirtoliikkeillä voit saada tilanteen korjaantumaan.

"Sappivaivat tai närästys!

Tuntuu juuri rintarangan jumilta."

koko päivän röyhtäyttänyt lisäksi ja oon aloittanut tässä eilen lihotuskuurin eli oon mättäny rasvaista jonki verran, mikä yleensä ei kuulu tapoihin...mulla kövi jo aiemmin mielessä voisiko rasva aiheuttaa ainakin mahakivun ja röyhtäilyn :D

Mutta selkä/vyötärö/rintakipua on muulloinkin ollut..

Täytyy koittaa venytellä ja hengitellä..

Lainaus:

"Sappivaivat tai närästys!

Tuntuu juuri rintarangan jumilta."

koko päivän röyhtäyttänyt lisäksi ja oon aloittanut tässä eilen lihotuskuurin eli oon mättäny rasvaista jonki verran, mikä yleensä ei kuulu tapoihin...mulla kövi jo aiemmin mielessä voisiko rasva aiheuttaa ainakin mahakivun ja röyhtäilyn :D

Mutta selkä/vyötärö/rintakipua on muulloinkin ollut..

Täytyy koittaa venytellä ja hengitellä..

sappikiviä kertynyt jo jonkunverran. Silloin voi kipuja olla tasaisestikin ja uusi sappikivikohtaus iskee jopa aina voimakkaampana. Ekoja kohtauksia ei ehkä niin huomaakaan mutta jos ikävästi kivi kiilautuu tai on isompi, tekee kyllä kipeää.

Kyllä terveyskeskuksessakin osaavat sapen ultrata.

Ei tarvitse olla edes sappikiviä, kun pelkät muruset aiheuttavat noi oireet.

Venyttely ei auta, vaan mahahappolääkkeet ja ruokavalio.

Itse en voi syödä kurkun kuoria, enkä paprikaa.

Tuntuu noi vaivat siltä, kun rintaranka ja selkä olisi pahasti kipeä.

Taas tänään luulin, että ranka ja selkä jumissa, kunnes taas tajusin, että taas tätä.

Söin hiukan chili tonnikalaa ja se riitti laukaisemaan kohtauksen.

Okselle menin ja lepäsin tunnin.

Mulla oli juuri nuo oireet ja sydäntä epäiltiin ekana. Sappea ei yleensä edes osata epäillä kun mullekin sanoivat ettei näin nuorella jne ;)

Nyt on sappi poistettu.

rasvaista,kermaista yms ruokaa on vältettävä,mulla meni lopulta (kun lääkärit ei uskoneet...) niin pitkälle et oksensin vaan sappinestettä kokoajan ja laihduin yli 5kg :( vaikka olinkin sillä sappiruokavaliolla.

Kunnes ambulanssilla sairaalaan ja sapen poistoon!

Käy selällesi tiukkaan käärityn pyyhkeen tai sukkaan ujutettujen kahden tennispallon päälle.

Pistä kädet "antaudun" asentoon.

Rullaa senttisentiltä edestakaisin.

Sattuu hitosti, mutta helpottaa varmasti!

Sain tämän ohjeen täältä av:lta kun luulin kuolevani sydänkohtaukseen. Se oli fasettilukko vaan, joka oirehti rintaan, ylävatsaan ja alaselkään "plus sisäelimiin"

Noin alko mullakin ja kohta olikin jo niin pahana, että konttasin ympäri terkkaria oksentaen ja ulvoen kivusta. Kohtauksissa salpas hengityksen tosi pahasti, ihan pyörtymisen rajoille. Valtava kipu oli rinnan, vyötärön, olkapään ja selän alueella. Aikansa ettivät mullakin syytä, ennen kuin tajusivat ultrata. Tiukasta ruokavaliosta huolimatta lähdin 7 kertaa ampparilla sairaalaan. Kirurgi sitten totesikin erittäin vaikean sappikivitaudin. Nyt sappi poistettu ja huomattavasti helpompi olla ( joskus oireilee edelleen... )

Ja jos on sappikiviä, niin ei todellakaan närästyslääkkeet auta. Vika kun ei ole vatsalaukussa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat