Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä käydä ruokakaupassa joka päivä??

Vierailija
13.06.2011 |

Miksi ei voi tehdä ruokaostoksia kerran pari viikossa? Hirveesti menee aikaa hukkaan?

Voisiko joku kertoa mitä sieltä ostaa, jos käy joka päivä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jääkaappi on niin pieni ettei sinne kamalasti varastoon osteta.

Vierailija
2/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain jaksa ajatella pidemmälle, ja toisaalta pääsen yleensä vain lähikauppaan rattaiden kanssa, joten en voi tuoda paljon kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan aina päivän ruokatarpeet. Kesällä syöminen on enemmän ex tempore -painotteista ja sääriippuvaista. Helteellä ei jaksa lämmintä ruokaa jne.

Lisäksi voidaan lähteä reissuunkin ex tempore :) Näin siis ruokaa ei jää pilaantumaan.

Lisäksi ostetaan usein mansikoita tms. rasiallinen, joka syödään heti.

Normisti arkisin käydään max 2 kertaa viikossa kaupassa.

Vierailija
4/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi on aika pieni, hyvä kauppa sadan metrin päässä ja meillä ei ole autoa. Ei ole tarvetta varastoida ruokaa kotona, kun säilyy se kaupassakin.

Vierailija
5/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse ostat kaupasta kun käyt kerran viikossa?

Emme me nyt ihan joka päivä käy, mutta olis aika epämiellyttävää laittaa vaikka edellisenä torstaina ostettua kuhaa seuraavan viikon tiistaina.

Tietty jos ostaa vaan marinoitua, umpiopakattua lihaa ja pakastevihanneksi ja ruispaloja, jotka mättää pakastimeen ja sulattaa pala kerrallaan niin mikäs siinä.

Miten toi nyt niin kauan aikaa vie? En ymmärrä.

Vierailija
6/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi tehdä ruokaostoksia kerran pari viikossa? Hirveesti menee aikaa hukkaan?

Voisiko joku kertoa mitä sieltä ostaa, jos käy joka päivä?

Ihan normaalia peruselintarviketta, maitoa, leipää, perunoita, hedelmiä, jauhelihaa jne.

Vierailija
7/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi saa tuoretta ruokaa.

Vierailija
8/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maitoa ja mehuja.

Ei ole autoa, joten en saa tuotua paljoa kerralla ja meillä kuluu maitoa ja näin kesäisin tuoremehuja. Lisäksi kurkku ja salaatti menee aina päivässä loppuun. Eikä noita ruokatarvikkeitakaan tule ostettua moneksi päiväksi, joten lihaa tai kalaa tulee myös ostettua melkein päivittäin.

Vierailija
9/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa tavarasta loppuisi kesken ja paljon jäisi pahentumaan.

Ei tiedetä montaa päivää etukäteen missä kukakin syö ja miten paljon on kavereita ja sääkin vaikuttaa mitä halutaan syödä.

Vierailija
10/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta ostetaan, mutta syödään ne sitten seuraavana päivänä/ennen kuin ne pilaantuvat. Ja jos pakastimeen laittaa sapuskaa niin sekös ei ollutkaan sallittua? Eikö voi tehdä terveellistä ja maistuvaa jos tuote on pakastettu?

Kyllä minun mielestä kaupassa käyntiin menee puoli tuntia vähintään, eikä itseäni kiinnosta jonotella joka päivä siellä kun on muutakin tekemistä.

Marinoituja en käytä, enkä pakastevihanneksia. Ruispalat on ihan päteviä, jos ne pakastaa ja ottaa sulamaan pari palaa kerrallaan edellisenä iltana? itse varmaan syöt koko leivän tuoreena kerralla?

ap

Vierailija
11/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä on mukava päättää sen hetkisen fiiliksen mukaan, mitä haluaa ruuaksi, eikä vain sen mukaan, mitä on ostanut etukäteen. Ei yleensä tehdä pakastimeenkaan ruokaa.

Käymme lähikaupassa, jossa ei ole jonoa. Minua taas ahdistavat kaikki automarketit, joissa tosiaan on kauheat jonot. Mieluummin ostan pieniä määriä kerralla, ja aika usein kauppamatka yhdistetään muihin menoihin - leikkipuisto, muut kaupat tai asioinnit, ystävien luona kyläilyt. Eli ei siihen sinänsä erityisen paljon aikaa mene.

Ihmetyttää vaan, miten jotkut jaksavat miettiä sellaistakin asiaa kuin toisten kaupassa käynnit...?

Tuoretta ostetaan, mutta syödään ne sitten seuraavana päivänä/ennen kuin ne pilaantuvat. Ja jos pakastimeen laittaa sapuskaa niin sekös ei ollutkaan sallittua? Eikö voi tehdä terveellistä ja maistuvaa jos tuote on pakastettu?

Kyllä minun mielestä kaupassa käyntiin menee puoli tuntia vähintään, eikä itseäni kiinnosta jonotella joka päivä siellä kun on muutakin tekemistä.

Marinoituja en käytä, enkä pakastevihanneksia. Ruispalat on ihan päteviä, jos ne pakastaa ja ottaa sulamaan pari palaa kerrallaan edellisenä iltana? itse varmaan syöt koko leivän tuoreena kerralla?

ap

Vierailija
12/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei kauaa vie, vaikka siellä poikkeaisi joka päivä. Kyllä mä selviän perusostoksista tuossa ½tunnissa. Tosin ihan joka päivä en kaupassa käy, välillä käy mieskin. Ja tänäänkin ostin ruokaa keskiviikkoon saakka.

Minä en itse tykkää kertaalleen pakastetusta ruoasta, siksi en pakkaseen osta juuri muuta kuin jäätelö. Ja eipä sinne mitään mahdukaan kun on aina täynnä marjoja ja hilloja.

Vierailija
13/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta ostetaan, mutta syödään ne sitten seuraavana päivänä/ennen kuin ne pilaantuvat. Ja jos pakastimeen laittaa sapuskaa niin sekös ei ollutkaan sallittua? Eikö voi tehdä terveellistä ja maistuvaa jos tuote on pakastettu? Kyllä minun mielestä kaupassa käyntiin menee puoli tuntia vähintään, eikä itseäni kiinnosta jonotella joka päivä siellä kun on muutakin tekemistä. Marinoituja en käytä, enkä pakastevihanneksia. Ruispalat on ihan päteviä, jos ne pakastaa ja ottaa sulamaan pari palaa kerrallaan edellisenä iltana? itse varmaan syöt koko leivän tuoreena kerralla? ap

Me syömme tuoreita vihanneksia joka ikinen päivä. Esim. salaatti ei mielestäni kyllä kauhean montaa päivää säily tuoreena. Kala on yksi tosi kriittinen tekijä, sen on pakko olla tuoretta. Nyt mansikkakaudella ostan mansikoita ja muita marjoja usein ja ne syödään tuoreena. Samoin vesimeloni on meidän suurta herkkua, ällötää ajatuskin viikon jossain muhineesta vesimelonista (ei mahdu jääkaappiin kokonaisena ja paloiteltuna säilyy tosi huonosti).

Kotimaisestakin lihasta (esim. jauheliha) suurin osa on jauhettu pakastetusta lihasta, eli sitä ei pitäisi missään nimessä pakastaa uudelleen raakana.

Ruispalat on ihan jees arkileipää joskus, mekin kyllä pakastamme leipää, mutta on kiva ostaa leipätiskistä tai läheisestä leipomosta ihan tuoretta leipää vaihtelevasti ja syödä se vaikka iltapalaksi - kyllä 5 henkinen perhe syö helposti pienehkön leivän ihan kerralla.

Ei mulla kyllä mene kaupassa viikolla kuin 5-10 minuuttia tuoreiden täydennysostoksiin, en koe sitä suurena uhrauksena tuoreesta ruoasta. Toki kuivatuotteet ja säilykkeet yms. on ihan fiksua hakea isosta marketista kerralla.

Vierailija
14/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti toki ei millään mallilla järkevää, koska törsään turhaan.

Ja sitten on se ettemme tiedä mitä söisimme. Välttämättä emme edes sillon kun tulemme kaupasta ulos, ei tullutkaan mitään kunnon ruokaa mukaan.

Vierailija
15/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ei ole ja kasvikset ja salaatit haluan tuoreena. Kun ruokaakin menee kolmeen lapseen (ja minuun) ihan kivasti niin kauppavapaita päiviä ei juuri ole.

Vierailija
16/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hoitolapsia. Saatiin tuoretta ruokaa ja maitoakin piti hilata, onneksi kauppa oli sadan metrin päässä. Muistan ,kun meni sata markkaa ostoksiin joka päivä.

Vierailija
17/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi ihmeessä ne salaatit ja lihat ovat jo seuraavana päivänä käyttökelvottomia? Meidän 5-henkisen perheen ruuat ostetaan kahdesti viikossa, eikä koskaan ole tullut eteen tilannetta, että kurkku olisi ostospäivää seuraavana päivänä pilalla tai jauheliha käyttökelvotonta.

Ostakaa tuoretta ja kotimaista, ei tarvitse itkeä, että pilaantuu päivässä.

Vierailija
18/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungissa lähikauppa on auki 7 päivänä 23 asti. Isoa pakastinta ei ole.

Tietysti jos on auto niin saahan sitä hiilijalanjälkeä kaasutella. Kantakaapa itse ne kassit mammat.

Vierailija
19/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jauhelihaa ei viitsi kovin kauan kotona säilöä. Sehän jo kerran pakastettua joten ei uudestaan pakkaseen.

Vierailija
20/45 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jauhelihaa ei viitsi kovin kauan kotona säilöä. Sehän jo kerran pakastettua joten ei uudestaan pakkaseen.

Jauheliha jauhetaan siinä asiakkaan odotellessa eli ensin voi valita lihanpalan, josta se tehdään, ei sitä missään välissä päästä pakastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan