Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jollain olis siellä joku nettikytkentä asiantuntija paikalla, olisi kysymys?

Vierailija
13.06.2011 |

Eli miten kytken ethernet-kytkimen, jotta saan kahdelle koneelle netin? Nyt pelittää vain pääkoneella, mutta toisen huoneen kone ei mene nettiin.

Eteisessä on sellainen kaappi, johon netti tulee ja siellä on se tuloportti ja sitten siitä jaetaan eri koneille se siellä kaapissa..plääh, en mä osaa selittää, mutta jos jonkun mies vaikka neuvois mua?

*lähettää virtuaalisen siiderin tai oluen valinnan mukaan sille, joka jelppii mua*

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä käytetään kahdessa koneessa?

Kerran olin DNA:n kanssa yhteyksissä ihan muista tietokoneasioista ja tulin kysyneeksi tuota kahden koneen systeemiä niin muistelen että aspa siellä kertoi että he tarvitsevat jonkun koodin tms siitä toisestakin koneesta.

Vierailija
2/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältyy viiden koneen käyttöoikeus. En oikein ymmärrä, mikä koodi on kyseessä, jos DNA sellaista kysellyt. Ainoa, mikä tulee mieleen, on tietokoneen MAC-osoite (verkkokortin fyysinen osoite), mutta ei tuollaista voi olla, koska täytyyhän omalla nettiliittymällään saada käyttää mitä koneita haluaa, eikä olla mihinkään määrättyy kytketty.

Mutta ap:lle koitan selittää, jos onnistuisi.

Sulla on siis se modeemi, jossa ilmeisesti vain yksi ethernetpiuhan paikka, koska tarvitset jakajan eli tuon kytkimen? Modeemi tietty kiinni puhelintöpseliin, siitä yksi ethernet kaapeli kiinni kytkimeen ja tietokoneen kaikki kiinni siihen kytkimeen. Ei pitäisi olla sen kummempaa.

Jos ei onnaa, yritetään neuvoa lisää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä kaapissa olisi ns. ristikytkentärima tai jokin yksinkertaistettu versio sellaisesta kotikäyttöön.

Eli jos kyseessä on omakotitalo ja ADSL-liittymä, on yleensä järjestys siten, että puhelinkaapeli tulee ADSL-modeemiin ja joko modeemissa itsessään on myös kytkin (useita paikkoja RJ-45 kaapeleille) tai modeemin jälkeen tulee vielä erillinen kytkin, johon tuon ristikytkentäriman kaapelit on yhdistetty.

Jokaisesta huoneesta jossa on nettipistoke tulee kaapeli ristikytkentärimalle, josta yhteys toimii edellä mainitusti joko kytkimen kautta modeemille ja sieltä nettiin tai suoraan modeemille, jos siinä on kytkin sisäänrakennettuna.

Jos pistokkeita on enemmän kuin paikkoja kytkimessä, niin voi olla, ettei rimasta ole kytketty tätä ko. huonetta kiinni lainkaan. Eli se pitäisi ensin selvittää.

Rimaan ja pistokkeisiin on yleensä merkitty vastaavat "koodit", jotta tuo oikea järjestys pystytään löytämään.

Autetaan tosiaan lisää jos pystytään, mutta jos voisit selventää tuota talon tyyppiä (omakotitalo, rivitalo, kerrostalo), koska näissä voi olla erilaisia järjestelmiä käytössä, niin se jo selventäisi tilannetta täällä päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi