Abortti tänään
Mulla oli varattu tänään aika raskauden keskeytykseen. Jänistettiin viime hetkellä. En ole varma, kadunko tätä vai en. Toivon tavallaan, että menisi kesken.
Kommentit (42)
Miksi pitää olla noin negatiivinen?
Totta kai kaikki menee pieleen kun sinä olet sen jo valmiiksi niin ajatellut. Pikkusen positiivisempaa ajattelua että "kyllä se tästä ja kyllä me selvitään". Kaikki varmasti tulee menemään huonosti kun etukäteen ajattelet sen niin, saat syyttää vaan itseäsi.
Ihan sama jollekkin hiton työlle tai rahalle. Kyllä täällä pärjää, varmaan moni muukin on tullut raskaaksi väärässä tilanteessa (raha yms) mutta silti vaan jotenkin aina selviää.
Tai sitten ap on melkoisen sekaisin.
Kolmannen lapsen päivähoitomaksuhan on yleensä 20% ekan maksusta (siis max 40e), eli taloudellisista syistä ei kotihoidontuelle ap:n tarvitse jäädä.
jos hyväksyt abortin, katso nämä kuvat. jos jonkun mielestä abortti on tämän jälkeen edelleen hyväksyttävää, niin taitaa olla todella kylmäverinen!
HUOM! Sisältää JÄRKYTTÄVIÄ kuvia!
http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
ps. lainauksia sivulta:
http://hyviauutisia.wordpress.com/seksuaalimoraali/abortti/
Jokainen abortti lopettaa vauvan sydämen ja aivojen toiminnan. Jokainen abortti on äidin ja lääkärien vapaa ja tahallinen teko. Jokaisessa abortissa uhri on viaton. Mikä on nimeltään tila, jossa ihmisen sydän ei enää lyö eikä aivoissa enää ole toimintaa? Kuolema. Mitä on kuoleman tahallinen aiheuttaminen? Tappamista. Mikä on kyseessä, jos tappaminen kohdistuu viattomaan henkilöön? Murha.
Seitsemässä viikossa (ennen kuin nainen useimmiten edes tietää olevansa raskaana) uudella lapsella on jo kaikki aikuisen sisäelimet eriasteisissa kehitysvaiheissa. Hänen sydämensä lyö ja hänellä on aivotoimintaa.
ettet murhannut omaa ihanaa lastasi! et varmasti tule katumaan. pienellä ihmisellä on ihan yhtäläinen oikeus elää kuin sinulla. ymmärrän tuntemuksesi mutta ihmisyys on tärkeintä. aborttia ei saisi tehdä lainkaan, on kamalaa että ihmisiä murhataan laillisesti täällä suomessa. sitten surraan jos joku 15 v kuolee onnettomuudessa, en ymmärrä. tai ymmärrän että surraan mutta kuollut vauva/sikiö surettaa minua vielä enemmän.
hyvä päätös! jos et halua pitää niin anna adoptoitavaksi mutta älä murhaa.
selvennän.
Joku tuolla aiemmin kirjoitti, että kysytään viiden vuoden päästä, kadunko. En varmasti kadu lasta ja lapsi sinänsä olisi tervetullut. Mutta kadun sitä, että olen tässä tilanteessa nyt. En ole ollenkaan varma, teinkö oikean päätöksen, kun jätin abortin tekemättä. Päätös tuli sillä perusteella, että syyt tuntuivat aika materialistisilta. Nyt taas tuntuu, että ehkä päätös tehtiin kuitenkin toiveiden varaan. Toive, että asiat kääntyis hyviksi. Kääntyykö ne yleensä ikinä? No ei, ellei itse tee jotain ja tavallaan tällä päätöksellä jättäydyn tietoisesti tekemättömäksi. Herran haltuun niin sanotusti. Sikäli outo päätös meiltä, että me emme kumpikaan usko mihinkään jesseen tai muihin enkeleihin, joilta vois toivoa käännettä parempaan. Mä ehkä uskon ainoastaan pahaan karmaan, joka takaa sen, että jos joku on mennäkseen mönkään niin varmasti menee.
ap
helvetin väärin että joku miettii RAHAN takia aborttia. suomessa kyllä tuetaan lapsiperheitä hyvin. en voi käsittää ap:tä. aivan järkyttävää että jollain pälkähtää edes mieleen niin helvetin typerä asia kuin raha tuossa tilanteessa. en näe että abortin tehneillä on edes oikeutta elää. tappaisivat itsensä jos vauvansakin tappavat.
ja tyhmät yleensä lisääntyvät :-( moni joka oikeasti olisi kykeneväksi vanhemmuuteen ei saa lasta, mutta kyllä kaikki työttömät ja narkit josita sitten sossu huolehtii.
raskaaksi ei varmasti tulla vahingossa!!!!
t. kolmen SUUNNITELLUN lapsen äiti
(on olemassa myös tuplaehkäisy, esim sterilisaatio+pillerit/kortsu)
kuinka joku saattais nyt tappaa Jouluna Lapsensa, kauheeta!!
mielipiteesi. Kaikki eivät halua elää tukien varassa. Jos sinä toivot jonkun tekevän itsemurhan, niin joutaisit itse sen tekemään,pölö!
Lause aloitetaan isolla kirjaimella ;)
en koskaan halua tulla leimatuksi kaltaiseksesi hörhöidiootiksi. Sä et ymmärrä mun tuntemuksista mitään. Ja se mun mielestä on maailman paskin teko, että tekee lapsen ja hylkää sen - kuten ehdotat.
ettet murhannut omaa ihanaa lastasi! et varmasti tule katumaan. pienellä ihmisellä on ihan yhtäläinen oikeus elää kuin sinulla. ymmärrän tuntemuksesi mutta ihmisyys on tärkeintä. aborttia ei saisi tehdä lainkaan, on kamalaa että ihmisiä murhataan laillisesti täällä suomessa. sitten surraan jos joku 15 v kuolee onnettomuudessa, en ymmärrä. tai ymmärrän että surraan mutta kuollut vauva/sikiö surettaa minua vielä enemmän.
hyvä päätös! jos et halua pitää niin anna adoptoitavaksi mutta älä murhaa.
Raskaaksi ei tulla vahingossa, eipä ei. Se vain edellyttää sitä, että molemmat osapuolet hoitaa hommansa. Ja siksi olen niin pirun vihainen miehelleni, kun ei aikuinen mies pysty sen vertaa tekemään. Mulle ei ole tähän mennessä sopineet mitkään hormonit, olen suunnilleen tässä mielentilassa koko ajan. Tokihan se on tehokas ehkäisy, kun on valmis nykäsemään turpiin kaikkia kosketusetäisyydelle pyrkiviä.
Miksi mä olisin provo? Joku epäili, että siks kun mietin jouluna aborttia. Tjaa, no enpä voinut siihen ajankohtaan nyt vaikuttaa.
ap
ja vaihda asennetta!!!
se lapsi on sieltä tulossa, kannattaa siis suhtautua positiivisesti pieneen.
Itselläni oli sama tilanne viime vuoden huhti/toukokuussa, aika oli keskeytykseen kun jänistin. Ja olen ollut tyytyväinen päätökseeni, ja seurannut ihanan 11kk vanhan poikani kehitystä! hetkeäkään en kadu että pidin lapseni. Vaikka olen nuori 18v, ja tutut kritisoivat päätöstäni ja luulivat minun täysi-ikäisenä haluavan mennä kavereiden kanssa ja bilettää. Kerran olen täysi-ikäisenä baarissa käynyt ja siinä mitään kivaa ollut. Tämä lapsiarki on tärkeintä minulle!
tästä lähin ne jalkas kiinni niin ei tule "vahinkoraskauksia"
En voi käsittää miten AIKUISET ihmiset ovat niin vastuuttomia etteivät pidä huolta ehkäisystä ja sitten abortti on ehkäisykeinona.
Pillerit kehiin ja vaikka tennissukka siihen miehes munan päälle.
Mua oikein suututti lukea noita sun tekstejä, kun tietää paljonko tässä maassa on ihmisiä jotka lapsen haluaisivat, mutta eivät sitä pysty saamaan.
Suosittelen tosiaan että pidät jalkas kiinni siihen asti että opitte kantamaan vastuunne.
Itse olen tehnyt abortin enkä kadu sitä, vaikka lokaa niskaan on satanut. Joskus elämässä joutuu tekemään myös ikäviä päätöksiä ja omat voimavarat tai niiden puute on tunnistettava.
Itse en osaa vastustaa aborttia, kun ajattelen sitä kuinka paljon kaltoinkohdeltuja lapsia täälläkin on. Miksi alkoholistiäidit, huumeiden väärinkäyttäjät, väkivaltaiset puolison omistavat jne. "aikuiset" tullessaan raskaaksi pitävät lapsen? En sure syntymättömiä lapsia, mutta suren liian usein niitä lapsia, jotka kärsivät kodeissaan.
Tsempit ap:lle! :-) Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Itsekin jätin tekemättä 6 vuotta sitten ja se oli elämäni paras ratkaisu. Ajatuskin siitä etten olisi antanut tytölleni elämää sattuu todella syvälle. Voimia sinulle!
En voi käsittää miten AIKUISET ihmiset ovat niin vastuuttomia etteivät pidä huolta ehkäisystä ja sitten abortti on ehkäisykeinona.
Mua oikein suututti lukea noita sun tekstejä, kun tietää paljonko tässä maassa on ihmisiä jotka lapsen haluaisivat, mutta eivät sitä pysty saamaan.
Suosittelen tosiaan että pidät jalkas kiinni siihen asti että opitte kantamaan vastuunne.
Kun ne pillerit ei ole mulle sopineet ja onko tosiaan niin paljon vaadittu, että mies ottaisi sitä vastuuta myös? ONKO??? Ja eikö tässä sitä vastuuta olla just kantamassakin - vaikken innoissani olekaan.
Ai että sua suututtaa. No niin suututtaa muakin.Ja vituttaa, tympii, ahistaa, ärsyttää, masentaa, pelottaa, stressaa, hermostuttaa ja kiukuttaa. Mielelläni minäkin soisin raskauden jollekin sitä kaipaavalle. Harmi, kun niin ei voi tehdä.
Lapsi on varmaan ihana, ihan kuten kaksi edellistäkin. Kuten olen jo sanonut, kolmas lapsi sinänsä on ok ja vaikka olisivat kaksoset, niin ei se siitä määrästä ole kiinni. Mutta että juuri nyt ja miehen itsekkyyden takia. Kaikki suunnitelmat ja toiveet vakkariduunista menee siinä samalla, taas pitää aloittaa alusta ja ikäkin alkaa jo painaa. Viimeisen lapsen teon kannalta hyvä ikä, mutta parin vuoden päästä jo huonompi ikä työmahdollisuuksien kannalta. Ja niitä mun alan töitä ei tällä seudulla puissa kasva: viimeisen kahden vuoden aikana yksi avoin paikka.Ja millä me maksetaan ne kulut, jotka on maksettu mun tilistä, jos/kun mun tulot tippuu? Sanokaapa se, positiiviset ajattelijat.
Minäkin toivon ihan tosissani, että alan jossain vaiheessa nauttia tästä raskaudesta ja lakkaan katumasta keskeytynyttä keskeytystä. Ja toivon, että jossain vaiheessa annan anteeksi myös miehelleni. Mutta kas kun ei just nyt, kolmen valvotun yön jälkeen, oikein mammailu lähde sujumaan.
ap
Suosittelen tosiaan että pidät jalkas kiinni siihen asti että opitte kantamaan vastuunne.Kun ne pillerit ei ole mulle sopineet ja onko tosiaan niin paljon vaadittu, että mies ottaisi sitä vastuuta myös? ONKO??? Ja eikö tässä sitä vastuuta olla just kantamassakin - vaikken innoissani olekaan.
Ai että sua suututtaa. No niin suututtaa muakin.Ja vituttaa, tympii, ahistaa, ärsyttää, masentaa, pelottaa, stressaa, hermostuttaa ja kiukuttaa. Mielelläni minäkin soisin raskauden jollekin sitä kaipaavalle. Harmi, kun niin ei voi tehdä.
Lapsi on varmaan ihana, ihan kuten kaksi edellistäkin. Kuten olen jo sanonut, kolmas lapsi sinänsä on ok ja vaikka olisivat kaksoset, niin ei se siitä määrästä ole kiinni. Mutta että juuri nyt ja miehen itsekkyyden takia. Kaikki suunnitelmat ja toiveet vakkariduunista menee siinä samalla, taas pitää aloittaa alusta ja ikäkin alkaa jo painaa. Viimeisen lapsen teon kannalta hyvä ikä, mutta parin vuoden päästä jo huonompi ikä työmahdollisuuksien kannalta. Ja niitä mun alan töitä ei tällä seudulla puissa kasva: viimeisen kahden vuoden aikana yksi avoin paikka.Ja millä me maksetaan ne kulut, jotka on maksettu mun tilistä, jos/kun mun tulot tippuu? Sanokaapa se, positiiviset ajattelijat.
Minäkin toivon ihan tosissani, että alan jossain vaiheessa nauttia tästä raskaudesta ja lakkaan katumasta keskeytynyttä keskeytystä. Ja toivon, että jossain vaiheessa annan anteeksi myös miehelleni. Mutta kas kun ei just nyt, kolmen valvotun yön jälkeen, oikein mammailu lähde sujumaan.
ap
tosiaan luulis että se mieskin ottais vastuuta. Eikä tosiaan ole liikaa vaadittu että sekin sitä vastuuta ottais.
Mutta jos pihtaat niin eiköhän sitä ennemmin tai myöhemmin ala ehkäisy kiinnostamaan jos pimppaa haluaa.
Toisaalta kaatuuko se maailma nyt lapsen tullessa ja työn menettäessä. Ei ikinä ole liian myöhäistä mennä töihin ja aloittaa alusta. Onhan se tietysti talodellisesti raskasta.
Mua vaan alkoi vähän "huolettamaan" että joutuuko lapsi kärsimään siitä että et häntä olisi halunnutkaan. Että syytät lasta siitä että, ei ole vakituista työtä ja miehesikin on itsekäs paska.
Onko sun miehes missään töissä, kun sun tilistä on maksettu noin paljon menoja?
Ihan varmasti pärjäätte rahallisesti. Ehkä pitää vaan yrittää jostain sitten karsia.
Tilanteesi on harmillinen varmasti, mutta toisaalta onnellinenkin.
Ehkä sun pitäisi lopettaa toi itsesi analysointi ja se että miltä pitäisi tuntua.
Jos se materiapuoli niin huolettaa, niin senkus menet töihin heti vanhempainvapaan jälkeen.Joku tuossa ylempänä jo totesikin, ettei se kolmannen lapsen päivähoitomaksu ole enää niin suuri.