Eipä ollut pelisilmää S-Marketin palvelutiskin myyjällä
kun ostin grillattuja broilerinkoipia niin ei edes kysynyt otanko jotain kaveriksi (lisämyynti, haloo?) vaan siirtyi pokkana palvelemaan toista asiakasta joka seisoskeli mun vieressä.
Olisin mielelläni ottanut vielä salaatin ja ehkä jopa jälkkäriä mutta eipä kelvannut raha S-Marketin myyjälle.
Kommentit (27)
Tarkoituksenani oli herätellä ihmisiä ja varsinkin palvelualojen ammattilaisia huomaamaan mikä sitä omaa toimenkuvaa olikaan, asiakkaiden palveleminen moitteettomasti nyt ensi sijassa. ap
minua palvellaan parhaiten niin ettei yritetä tehdä lisämyyntiä eikä tyrkytetä mitään. Saan kyllä itse suuni auki jos jotain tarvitsen.
ei ole vielä sellaista lisämyyntiä ja tuputtamista mitä ihmiset yleensä inhoavat. Oikea lisämyynti on sellaista ettei asiakas edes huomaa sitä, ts. perustuu tarpeeseen eikä siihen että vain tarjotaan jotain. ap
Mulle oli aivan sama sainko lisämyyntiä aikaiseksi vai en sillä ei ollut provisiopalkka. Helpommallahan siinä palkkansa sai kun ei tarvinnut vielä sitä salaattia ja mahdollisesti paria leikkelettäkin asiakkaalle antaa.
"saako olla muuta" mutta tuota "pelisilmää" ihan tavallisen kaupan tiskillä en ymmärrä. Itse asioin kerran Tiimarissa, ostin pari pakettia välilehtiä kansioihin. Kassalla oli myyjä, joka ilmeisesti oli juuri kauppakoulussa käynyt kurssin "näin tyrkytät asiakkaalle". Väkisin yritti tyrkyttää välilehtiin kansioita ja ties mitä kirjekuoria ja postimerkkejä yritti minulle kaupata. Ärsytti moinen pakkomyyminen, jos menen kauppaan, josta itse hyllystä voin ottaa tarvitsemani tavaran, en tarvitse myyjää tyrkyttämään minulle lisää tavaraa vaan rahastamaan ostokseni.
Samalla periaatteella voidaan toimia lihatiskillä. Asiakas näkee lasin läpi mitä on tarjolla ja varmaan siitä osaa katsoa ja sanoa myyjälle mitä haluaa. Ei kai ole myyjän asia erikseen tarjota ostettavaksi jokaista tuotetta tiskillä?
no mä menin eilen lekuriin siis päivystykseen, siinä sit olin selittämässä vaivaani joka on ilmeisesti flunssaan liittyvä. Hoitsu paukkas sisään ja alko lekurin kanssa keskustelemaan toisesta potilaasta. Otinpa vaivani ja lähdin ulos huoneesta, tuskin edes tajus mihin hävisin.
jos noin kevyin mielin lähdit pois. Päivystykseen jos menee tarpeessa, niin ei pitäis olla intoa lähteä pois, kun on isompiakin ongelmia jotka tarvitsee päivystysapua.
olen ainakin kuullut jotain sellaista, että olisi oikein listat, mihin kukin merkkaa omat lisämyyntinsä. eri tuotteille on tietyt lisämyyntituotteet, joita yritetään tyrkyttää. lisämyynnit merkataan listoihin ja sitten vertaillaan, kuka on ollut paras.
"saako olla muuta" mutta tuota "pelisilmää" ihan tavallisen kaupan tiskillä en ymmärrä. Itse asioin kerran Tiimarissa, ostin pari pakettia välilehtiä kansioihin. Kassalla oli myyjä, joka ilmeisesti oli juuri kauppakoulussa käynyt kurssin "näin tyrkytät asiakkaalle". Väkisin yritti tyrkyttää välilehtiin kansioita ja ties mitä kirjekuoria ja postimerkkejä yritti minulle kaupata. Ärsytti moinen pakkomyyminen, jos menen kauppaan, josta itse hyllystä voin ottaa tarvitsemani tavaran, en tarvitse myyjää tyrkyttämään minulle lisää tavaraa vaan rahastamaan ostokseni.
Samalla periaatteella voidaan toimia lihatiskillä. Asiakas näkee lasin läpi mitä on tarjolla ja varmaan siitä osaa katsoa ja sanoa myyjälle mitä haluaa. Ei kai ole myyjän asia erikseen tarjota ostettavaksi jokaista tuotetta tiskillä?
Itsekin myyjän töitä tehneenä ymmärrän, miten turhauttavaa on asioida kaupassa, jossa myyjää ei kiinnosta asiakkaan palvelu. Itse äänestän jaloillani- asioin nykyään lähinnä viidessä (5) eri kaupassa, vaikka Helsingissä asunkin. Myyjän PITÄÄ osata myydä, olla kohtelias ja omata vähän pelisilmää- myönnän, että minullekin ostaminen on pienehkö sosiaalinen tapahtuma.
Lisämyynnistä vinkujat: on totta, että nykyään kukaan ei ole vastuussa mistään näissä ketjuliikkeissä ja niinpä palvelukin on usein ala-arvoista. Puutteet niin asiakkaan kuin tuotteidenkin kohtelussa pistävät silmään räikeästi: asiakkaita ei viitsitä palvella tai tervehtiä, hedelmiä heitellään kuin koripalloja (onko ihmekään, että hävikki on valtava ja hedelmät pilalla päivässä??). Kukaan ei ole kiinnostunut eikä vastuussa, eikä muuten taatusti ollut hänen vikansa.
minua palvellaan parhaiten niin ettei yritetä tehdä lisämyyntiä eikä tyrkytetä mitään. Saan kyllä itse suuni auki jos jotain tarvitsen.