Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini haluaisi laittaa ruuan rippijuhliin

Vierailija
13.06.2011 |

Palapaistia, perunoita ja makaronilaatikkoa =(

Minä taas tekisin erilaisia salaatteja, suolaista piirakkaa ja vaikka pieniä lihapullia. Ja kahvipöytä sitten erikseen.

Niin, meidän rippijuhlathan ne ovat mutta äitini varmaan vetää taas hernettä nekkuun.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kastike vain paranee kun lämmitetään. Piirakat ja salaatit ei koskaan hyödy siitä seisottamisesta...

Mutta jos tosiaan noita ruokia on aina, niin tietysti on ihan kiva, että on muuta. Paitsi jos noi on kaikkien lempiruokia ja siksi aina tarjolla.

Vierailija
22/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin ajatellut /rippilapsen kanssa jutellut että tällä kertaa tarjottaisiin piirkkkaa ja läpäläpä. Voisitko mieluummin tehdä pari piirakkaa ja niitä tosi hyviä pikkuleipiä/kakkua mitä teit aina kun oltiin pieniä?"

On tärkeetä että äiti saa auttaa ja yhtä tärkeetä ettei ole epäselvää että sinä olet emäntä ja hän on apuna.ja oikeesti kyllä rippilapsen mielipidettäkin kannattaa kysyä.

oma ysivee löi mulle yllättäen listan synttäritarjoiluista, oli suolaista ja makeaa kohtuudella mietitty, olin vaikuttunut ja juuri niin tehtiin...

Lihapullia ei ainakaan länsisuomalaiset väheksy koskaan kuuluu aina juhlapöytään ! niitä teki anoppi meidän ristiäisruokapöytään myös, ja oli tärkeä ja tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin ajatellut /rippilapsen kanssa jutellut että tällä kertaa tarjottaisiin piirkkkaa ja läpäläpä. Voisitko mieluummin tehdä pari piirakkaa ja niitä tosi hyviä pikkuleipiä/kakkua mitä teit aina kun oltiin pieniä?"

On tärkeetä että äiti saa auttaa ja yhtä tärkeetä ettei ole epäselvää että sinä olet emäntä ja hän on apuna.ja oikeesti kyllä rippilapsen mielipidettäkin kannattaa kysyä.

oma ysivee löi mulle yllättäen listan synttäritarjoiluista, oli suolaista ja makeaa kohtuudella mietitty, olin vaikuttunut ja juuri niin tehtiin...

Lihapullia ei ainakaan länsisuomalaiset väheksy koskaan kuuluu aina juhlapöytään ! niitä teki anoppi meidän ristiäisruokapöytään myös, ja oli tärkeä ja tyytyväinen.

Vierailija
24/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut rippijuhlissa tai lakkiaisissa, joissa on ruokatarjoilu.

Missä tällaisia ruokapitoja pidetään?

Vierailija
25/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko isän suku asui toisella puolella maata. 500 kilometriä välimatkaa, joten pakkohan siinä on ruokaa tarjota ja samalla vaivalla ruokkii koko suvun.

Nyt aikuisenakin tarjoan mieluummin kunnon ruokaa kuin kahvipöydän seitsemää sorttia. Valmistaminenkin on melkein helpompaa.

Vierailija
26/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa osa vieraista tulee kauempaa. Usko tai älä, näin myös Helsingissä.

Vierailija
27/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keventäkää ja tehkää kompromissi.

Vierailija
28/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUontyyppinen tarjoilu sopii lähinnä maalaishäihin, ei tyylikkäisiin urbaanipippaloihin ;)

Vierailija
29/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin söisin salaattia ja piirakkaa.

Vierailija
30/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin söisin salaattia ja piirakkaa.

mutta periaatteena tässä varmaan onkin "kupu täyteen helpolla"

En mä kyllä ymmärrä sitäkään että juhlissa täytyis ahtaa napansa täyteen

Vierailija
31/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit haettiin tuoreena ja juuri valmistettuna lähikaupasta kun tulimme kirkolta kotiin.

Uudet perunat laitettiin kiehumaan kun tulimme kotiin.

Ruoka oli valmis ja esille nostettuna kun oli juotu maljat, jaettu lahjat ja jutusteltu hetki mukavia.

Salaattia ei voi tehdä monta tuntia aiemmin, saatika edellisenä päivänä.

Vierailija
32/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo minulle mieleen 1980-luvun...

Tuollainen kotoilutyyppinen ruoka sen sijaan on juuri nyt muotia - ainakin täällä Helsingissä.