Rippijuhlat juhannuksena (sunnuntaina), voiko älyttömämpää päivää olla?
Tarkoitus oli mennä mun vanhempien kanssa mäkille jussia viettämään, niin eikös paukahtanut kutsu rippijuhliin sunnuntaina klo 10 150km päähän. Ärsyttää.
Kommentit (49)
kieltäydy kohteliaasti.mikä vaikeus siinä on!!
Tarkoitus oli mennä mun vanhempien kanssa mäkille jussia viettämään, niin eikös paukahtanut kutsu rippijuhliin sunnuntaina klo 10 150km päähän. Ärsyttää.
Mä olen kyllä samaa mieltä. Meillekin tuli kutsu rippijuhliin juhannusvkl:n sunnuntaina, n 380 km päähän kotoamme. Juhannus on jo sovittu vietettäväksi toisella puolella Suomea kuin ko. juhlat ovat, joten ihan hyvillä mielin vastasin, että kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse tulemaan. Ei liene ongelma kieltäytyä kohteliaasti.
tosiaan tarkoittaa, että menevät mäkkäriin jussina, tulkitsin sen kuitenkin mökiksi.
Joka tapauksessa kyllä mä rippijuhlat laitan mökkiviikonlopun edelle. On se vaan paljon hauskempaa mennä juhliin kuin kökkiä mökillä hytysten syötävänä kaatosateessa.voi olla niin tärkeää joillekin.
Juhannuksena on kiva, että on juhlia ja ohjelmaa. Kuka jaksaa siellä mökilläkään aina kökkiä! Mä menisin ihan mielelläni häihin tai rippijuhliin juhannuksena.Missä lukee että ap on aina mökillä?
voi olla niin tärkeää joillekin.
Juhannuksena on kiva, että on juhlia ja ohjelmaa. Kuka jaksaa siellä mökilläkään aina kökkiä! Mä menisin ihan mielelläni häihin tai rippijuhliin juhannuksena.Missä lukee että ap on aina mökillä?
Jos en olisi jo ehtinyt sopia muuta. Minulla myöskin on se tilanne, että kutsu rippijuhliin tuli, mutta valitettavasti ollaan sovittu juhannukseksi ihan muuta eli olen kutsunut vieraita mökille.
Muuten, jos omistaa mökin, niin eikös ainakin juuri juhannuksena siellä vietetä aikaa?
Mä en useinkaan ole mökillä juuri juhannuksena vaan olen kaupungissa ja käyn eri tapahtumissa.
Mutta sen väitän että moni, jolla mökki on, ovat juhannuksena mökillä. Ei tietenkään kaikki, sinä esimerkkinä.
Eli torstaina mökille muutaman sadan kilsan päähän, lauantaina juhliin toiselle puolelle Suomea, illalla takaisin mökille ja sunnuntaina kotiin.
Eli torstaina mökille muutaman sadan kilsan päähän, lauantaina juhliin toiselle puolelle Suomea, illalla takaisin mökille ja sunnuntaina kotiin.
Ilmoittaisin, että vietämme juhannuksen toisaalla ja laittaisin lahjan postissa menemään.
ne rippijuhlat saada juhlittua ilman teidän osallistumistanne, vain kummilapsen rippijuhliin menisin tuossa tilanteessa. Siis omat suunnitelmat jo tehty ja vieraat kutsuttu, ei silloin parin viikon varoitusajalla tarvitse muuttaa kaikkia suunnitelmiaan.
Ei voi olla näin uskomatonta porukkaa täällä! Montako päivää te juhannusta vietätte??? Eikös sitä pe-la välisenä yönä kokot polteta ja vietetään jussia ja lauantai on juhannuspäivä, sunnuntai on "vain" sunnuntai.
Minä kyllä juhlisin rippijuhlia pe tai lauantainakin, ei mitään väliä onko jussi vai ei. Viime jussina oltiin häissä ja oli ihana viettää se sukulaisten kesken joita ei vuosiin ollut nähty!
Mutta mikä ongelma siinä on kieltäytyä jos ei kiinnosta niin jätätte menemättä. Ei kaikki olekaan niin sukurakkaita. Minusta 150 km on myös todella lyhyt matka mutta jokainen ajattelee tavallaan.
Ihmetyttää vain tuo jussina rippijuhlat kun onhan siinä jo saanut jussin viettää ihan rauhassa ja kun matkakin on noin lyhyt niin en vain ymmärrä missä ongelma!!!???? Valaise minua ap!
Ei voi olla näin uskomatonta porukkaa täällä! Montako päivää te juhannusta vietätte??? Eikös sitä pe-la välisenä yönä kokot polteta ja vietetään jussia ja lauantai on juhannuspäivä, sunnuntai on "vain" sunnuntai.
Minä kyllä juhlisin rippijuhlia pe tai lauantainakin, ei mitään väliä onko jussi vai ei. Viime jussina oltiin häissä ja oli ihana viettää se sukulaisten kesken joita ei vuosiin ollut nähty!
Mutta mikä ongelma siinä on kieltäytyä jos ei kiinnosta niin jätätte menemättä. Ei kaikki olekaan niin sukurakkaita. Minusta 150 km on myös todella lyhyt matka mutta jokainen ajattelee tavallaan.
Ihmetyttää vain tuo jussina rippijuhlat kun onhan siinä jo saanut jussin viettää ihan rauhassa ja kun matkakin on noin lyhyt niin en vain ymmärrä missä ongelma!!!???? Valaise minua ap!
ja kuten sanottu, meillä on jo juhannussuunnitelmia vieraineen.
t.ap
Meille tulee vieraita juhannuksena. Se on jo viikon päästä, ja on hankittu jo ruokia ja tehty monenlaisia valmisteluja. Tietenkään en peruuttaisi enää juhannuksen viettoa, jos tulisi joku muu kutsu. Juhannus on ainoa kolmipäiväinen viikonloppu koko kesänä, jolloin suurimmalla osalla suomalaisia on vapaata yhtä aikaa. On siis luonnollista, että tavataan sukulaisia ja ystäviä ja juhlitaan yhdessä sitä juhannusta.
En menisi juhannuksena häihin enkä rippijuhliin.
eikä liity juhannukseen enää millään tavalla.
Meillä on tänä kesänä esikoisen rippijuhlat, enkä ota ollenkaan pulttia, jos joku jättää tulematta. Tärkeintä, että paikalla on ihan lähisuku ja kummit.
Itselläni oli aikoinaan rippijuhlat juhannuksena ja muistan, että äitinikin piti ajankohtaa huonona, koska ihmisillä on muitakin suunnitelmia tuolle viikonlopulle. Muistaakseni kaikki tulivat kuitenkin paikalle ja juhlat olivat mukavat. Itseänikin on harmittanut myöhemmin esim. juhannushäät.
jos lapsi ei ole teille sukua eikä suurempia siteitä niin eihän teidän tarvitse sinne mennä!! Mutta sitä en edelleenkään käsitä miksi teit tällaisen aloituksen ja suivaannut juhannuksesi pilaamisesta koska tuossa tilanteessa kieltäytyminen on ihan ok. Eri asia jos kyseessä olisi sukulainen tai muuten vain läheinen!
Pitkä viikonloppu. Koko ajaksi vieraat kutsuttu. Meillä vietetään juhannusta koko viikonloppu.
Kaverin 50-v.juhlat oli viime juhannusaaattona, mutta jätin menemättä koska juhannuksena oli perinteistä muutta ohjelmaa. Ainahan voi kieltäytyä, eihän mihinkään juhliin ole pkako mennä. Etenkään rippijjuhlat eivät mielestäni ole mitenkään tärkeät juhlat.
Itse en myöskään ajankohdasta oikein pidä, mutta minkäs teet? Tänä vuonna on niin iso ikäluokka, että jokainen kesäsunnuntai on varattu. Meidän pojalle nyt vaan sattui tuo päivä.
Itse en sukulaisia viitsi ahdistella, joten meille ei kutsuta kun ihan lähimmät, eli kummit ja sedät/tädit.
Tämä nyt meni näin, mutta ensi kesänä toivottavasti taas pääsemme viettämään mökkijuhannusta..
jos lapsi ei ole teille sukua eikä suurempia siteitä niin eihän teidän tarvitse sinne mennä!! Mutta sitä en edelleenkään käsitä miksi teit tällaisen aloituksen ja suivaannut juhannuksesi pilaamisesta koska tuossa tilanteessa kieltäytyminen on ihan ok. Eri asia jos kyseessä olisi sukulainen tai muuten vain läheinen!
olen ollut monta kymmentä juhannusta jo kotona, olisi kiva kun olisi jotain menoa.
En menisi juhannuksena häihin enkä rippijuhliin.
eikä liity juhannukseen enää millään tavalla.
Muilla varmaan lähdetään mökiltä muutenkin jo lauantaina kotiin (tavallisina viikonloppuina) kun eihän se sunnuntai enää liity mihinkään eikä ole mikään päivä, mutta meillä viikonloppua vietetään tasan niin kauan kun vapaata on.
Kaikkiin juhliin nyt vaan ei pääse,
ei sen takia ap ole yhtään huonompi ihminen. Jokainen tekee vapaa-ajallaan mitä haluaa ja heillä on jo suunnitelmat valmiina. Outoa että näin myöhään kutsutaan.